Gå til innhold

Tar "alle menn" så lett på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele høsten har jeg med jevne mellomrom spurt mannen hvordan han må jobbe i romjula. Han gir vage svar som at han styrer det selv og sikkert kan ta en del fri. Jeg gir klar beskjed om at jeg må på jobb fjerde juledag og at jeg har en del hjemmearbeid og i tillegg også vil ha litt ferie sammen.

Nå viser det seg at han skal jobbe hele romjula, ikke har tenkt på å planlegge for den dagen han har eneansvar for barna og ikke syns dette er verdt å bruke feriedager på siden han ikke må jobbe full dag (han jobber 9-15.00, men det er jo hele dagen det). Jeg blir så frustrert over at han ikke tar stilling eller ansvar. Jeg har mer å gjøre enn ham, men han regner bare med at jeg tar barna. Tror egentlig at de har hatt en frist de måtte melde at de skulle ha fri innen, men å gjøre noe noe med dette, huske hva vi har snakket om eller ta dette opp med meg faller han ikke inn.

Ellers er vi likestilte, men jeg må organisere ALT.

Anonymous poster hash: 749c6...a6e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke min i alle fall. Han har jobbet overtid for å kunne ta ut avspasering i romjulen, for å være sammen med oss her hjemme.

Anonymous poster hash: 90dc6...2fb
Skrevet

Siden jeg er mest hjemme da jeg er delvis ufør, så er det jeg som har ansvaret for "kabalen". Jeg sier i fra når det er dager han må ta ansvaret og det gjør han uten spørsmål. Jeg snakker selvsagt med ham om dette så fort jeg vet det. Er det slik at vi begge har problemer, så er det som regel helt greit å finne en annen løsning.

Når det gjelder perioder som jula, påsken osv, så snakker vi om dette i god tid.

Anonymous poster hash: f109b...f66
Skrevet

Siden jeg er mest hjemme da jeg er delvis ufør, så er det jeg som har ansvaret for "kabalen". Jeg sier i fra når det er dager han må ta ansvaret og det gjør han uten spørsmål. Jeg snakker selvsagt med ham om dette så fort jeg vet det. Er det slik at vi begge har problemer, så er det som regel helt greit å finne en annen løsning.

Når det gjelder perioder som jula, påsken osv, så snakker vi om dette i god tid.

Anonymous poster hash: f109b...f66

Jeg har jo gjort alt dette,problemet er at han ikke sier i fra når det endrer seg for ham

Anonymous poster hash: a6619...e2c

Gjest Antarctica
Skrevet

Du får si at han får finne og betale en barnevakt når han ikke har fått fingeren ut og skrevet seg opp til en feriedag! Eller mener han de skal passe seg selv...??

Skrevet

Nei alle menn er ikke sånn. Hvorfor skal hans jobb være viktigere enn din?

Han får fikse barnevakt den dagen dere begge jobber. Og så må han avlaste deg når han kommer hjem, sånn at du får gjort hjemmearbeidet.

Skrevet

Han får fikse barnevakt den dagen dere begge jobber. Og så må han avlaste deg når han kommer hjem, sånn at du får gjort hjemmearbeidet.

Du får si at han får finne og betale en barnevakt når han ikke har fått fingeren ut og skrevet seg opp til en feriedag! Eller mener han de skal passe seg selv...??

Han fikser selvsagt når jeg påpeker det, men om  jeg ikke hadde mast så hadde han  stått der som et spørsmålstegn fjerde juledag og lurt på hvorfor jeg også skulle på jobb. Han syns ikke at hans jobb er viktigere, han ser bare ikke ut til forstå at ting han gjør og ikke gjør påvirker meg. Vi må bli enige om ting og bekrefte ting 3-4 ganger før han ser det som noe vi er enige om og ikke bare noe vi har snakket løst om etc...

Skrevet

Min har brukt opp alt han har av avspasering på hobbyen sin og må dermed jobbe i dag, i morgen og det meste av romjula.. Han pleier vanligvis å ha fri..

Grrrrrrrrr!!!

Like greit, han er irritert for alt jeg gjør: feil julegaver, feil mat, feil vin, feil kjøttpålegg osv.

Anonymous poster hash: a800b...def

Gjest Antarctica
Skrevet

Han fikser selvsagt når jeg påpeker det, men om jeg ikke hadde mast så hadde han stått der som et spørsmålstegn fjerde juledag og lurt på hvorfor jeg også skulle på jobb. Han syns ikke at hans jobb er viktigere, han ser bare ikke ut til forstå at ting han gjør og ikke gjør påvirker meg. Vi må bli enige om ting og bekrefte ting 3-4 ganger før han ser det som noe vi er enige om og ikke bare noe vi har snakket løst om etc...

Han får øve på å holde avtaler ...

Heng opp en stor familiekalender og skriv inn alt. Står det ikke der, gjelds det ikke!

Skrevet

Tror menn kan være litt dårligere til å planlegge. Tror ikke det nødvendigvis går på at de tror jobben deres er viktigere.

Min mann kunne fint gjort som din, jeg er derfor nødt til å sette meg ned sammen med ham å gå gjennom juleturnusen i forkant. I går ble han helt forvirra fordi han hadde glemt hvordan vi jobber. Ny gjennomgang med teskje. Vi jobber turnus begge to, så det er litt komplisert.. Synes han ihvertfall :P

Familiekalender er et godt hjelpemiddel.

Skrevet

Min var også slik og er vel enda. Men de gangene jeg skal noe har jeg gitt klar beskjed på forhånd. De gangene han da legger planer eller også tar på seg jobb så er jeg tydelig på at han selv må skaffe barnevakt. Jeg går bare uansett!

Anonymous poster hash: 0c298...4bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...