Gå til innhold

Hvordan står det til med vaskeferdighetene-

Anbefalte innlegg

Skrevet

hos mennene deres?

Min mann lovte å hjelpe meg med husvask til jul. Men han er så lite nøye at jeg oftest må gjøre halve jobben selv i etterkant. Han er lite mottagelig for tips og gode råd, og blir veldig såret om jeg kommer med kritikk. Men jeg synes det er vanskelig når han feks skal vaske badet og ikke skjønner at man må riste matten og vaske gulvet, bytte håndklær samt kaste tomme flasker som ligger i dusjen.

Hadde dere sagt noe? Eller bare gjort selv? Og er det ikke innlysende at det må gjøres i forbindelse med vasking av badet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en gjennomgang med ting som må gjøres før det kan kalles ferdigvasket. Tomflasker i dusjen ville ikke vært noe problem om den som tømmer en flaske også kaster den. Håndklær kan man skifte ut ved behov, de må ikke skiftes akkurat vaskedagen?

Men gulv og matte må jo tas!

Mammaen hans lærte ham det sikkert ikke, så da er jobben blitt din :P

Anonymous poster hash: 09d15...9f5
Skrevet

Men kjære, mannen er jo snart femti år, han burde vel strengt tatt skjønne dette  :legrine:

Skrevet

Mannen min har ingen problemer med å forstå hvordan man vasker et rom, og han gjør det også uoppfordret og effektivt ved behov.

Anonymous poster hash: 143dd...7c2

Skrevet

Men kjære, mannen er jo snart femti år, han burde vel strengt tatt skjønne dette  :legrine:

Det er jeg helt enig i! :)

Men nå har det seg altså slik at du har en mann på snart femti som ikke har forstått det enda, og da er det jammen på tide å få en vekker i form av litt opplæring i vaskingens abc ;)

Skrevet

Hadde NETTOPP denne samtalen med mannen. Er høygravid med komplikasjoner, og han har selvsagt sagt seg villig til å gjøre siste rest i huset før invasjonen av familiemedlemmer kommer. Men som jeg også måtte si, om han tenkte å gjøre det på sin vanlige måte (litt vann midt på golvet, ferdig) kom jeg til å bruke hele dagen på å gå etter han og gjøre ting uansett. Jeg kom til å bli sint, utslitt og i enda dårligere form, han sur og gretten.. Håper beskjeden gikk inn...

Skulle ikke tro mannen har bodd for seg selv fra han var 16 til han var 29... Eller kanskje det som har gjort det... 😉 Verdens snilleste mann, men husarbeid er han hååååpløs på...

Anonymous poster hash: b6749...3a8

Skrevet

De fleste damer er vel i samme båt? SI VI ER I SAMME BÅT! Jeg blir gal her! For her tror mannen han skal få applaus bare han støvsuger. Og han støvsuger ikke før han får beskjed.

Jeg har blitt syk (forkjøla) så synes synd på meg selv, synes mannen er en dritt og er lei hohei. Jeg ligger rett ut på soffan, han sitter i enden og nynner og spiller på x-boxen*#%💣💩

Tenker... ro deg ned, alle har det sånn, alle menn er sånn, ikke noe å gjøre med...

Hadde nissen falt ned pipa nå hadde jeg byttet ut mannen på sekundet! Virkelig!

Anonymous poster hash: c5ee4...159

Skrevet

Mannen min både kan og vill men jeg liker julevasken gjort på min måte så han tar alt annet ( klær, sengetøy, handling og matlaging☺

Skrevet

Det burde han. Mammaen min lærte ikke meg å vaske, jeg lærte det selv. Det er bare å se seg rundt og prøve seg frem hvordan man får bort søppel og dritt. Problemet her er vel at du og mannen har ulike syn på hva som er å rydde og vaske, og hvordan resultatet skal være. Jeg foreslår at når han sier han vil vaske badet blir du med og peker og forklarer før han setter i gang. Her er mannen dårlig til å vaske overflatene på kjøkkenet når han har ryddet der, tørker bare bort det verste. 

Skrevet

Mannen min er motsatt, han er så nøye at det tar jo hele dagen. Derfor sier han oftest nei (!) når jeg må be ham vaske/støvsuge (han ser jo ikke selv at det trengs). Han klarer liksom ikke å bare svinse over gulvet, alt må flyttes på og vaskes under osv.

Skrevet

Dere er heldige som har en mann.Jeg har alltid bodd alene .Det er trist det.Jeg er snart 40 år.

Anonymous poster hash: cbddb...d50
Skrevet

Her har mannen faktisk tatt julevasken i år, og han har gjort en strålende jobb👏🏼👍🏼 ellers er han ikke særlig flink til å ta initiativ til husvask.

Skrevet

Dere er heldige som har en mann.Jeg har alltid bodd alene .Det er trist det.Jeg er snart 40 år.

Anonymous poster hash: cbddb...d50

Det har jeg og. Er og snart 40

Anonymous poster hash: de0df...46d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...