Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #1 Skrevet 23. desember 2015 Snart seksåring som er lei seg for å måtte være hjemme, fordi de gjør så mye koselig når det er få barn der. Jeg har fri og må ikke ha henne i barnehagen, men husker ikke hvilke regler som gjelder i vår barnehage (hun er nesten aldri syk). Så er det "lov" å sende i barnehagen dagen etter feber? Anonymous poster hash: 9dce7...d9a
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #2 Skrevet 23. desember 2015 24 timer. Hold henne hjemme. Anonymous poster hash: 703b7...4e5
BøllefrøOgBolla Skrevet 23. desember 2015 #3 Skrevet 23. desember 2015 En feberfri dag er regelen her i allefall 😃 God bedring, og god jul 😃
Lussi79 Skrevet 23. desember 2015 #4 Skrevet 23. desember 2015 24 timer feberfri! Du har fri, det er lille juleaften, kos dere hjemme. God jul!
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #5 Skrevet 23. desember 2015 Rister på hodet av foreldre som deg. Nei du sender ikke barnet i barnehagen idag når hun hadde feber igår. Barn har ofte mindre symptomer p sykdom om morgenene og ingen feber idag tidlig betyr ikke at barnet er friskt igjen. Anonymous poster hash: 96d8f...2aa
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #6 Skrevet 23. desember 2015 I vår bhg er det 24 timer, i den forrige kunne man komme så fort barnet var feberfri. Hadde uansett holdt henne hjemme fremfor å risikere å smitte flere til jul bare fordi hun synes det er koselig der. Anonymous poster hash: badce...b21
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #7 Skrevet 23. desember 2015 Jeg syns folk er hysteriske. Jeg selv drar jo på jobb, og barna drar selvsagt på skolen når de er fri for feber. Men selvsagt hvis snørra renner og hosten sitter dyp, så bør du holde han hjemme i dag også. Men om det kun var feber i går, og han er fri nå, så hadde jeg sendt han avgårde. Jeg har sendt i barnehagen "med rompa full av paracet" også jeg, men da var det kun hodepine. Jeg fikk litt pes for det av barnehage personellet, men står fortsatt inne for det. Hvem har mulighet og tid til å være hjemme med barnet, når det kun er snakk om slike bagateller? Anonymous poster hash: 3baf5...6ac
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #8 Skrevet 23. desember 2015 Hos oss må de ha en feberfri dag hjemme. (24 t ved feber og 48 t ved oppkast.) Det er også greit mtp at feberen plutselig kan slå ut igjen. Virker som veldig mange har den regelen. Det er fryktelig dumt å kanskje smitte de andre bare fordi hun har lyst til å kose seg i barnehagen i dag. Jeg hadde ihvertfall blitt dritsur hadde jeg fått syke barn i jula bare fordi noen ikke overholder reglene Anonymous poster hash: a70b2...aae
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #9 Skrevet 23. desember 2015 I følge folkehelseinstituttet så er det allmenntilstanden som bestemmer om barna skal gå eller ikke. Hadde vi skulle vært hjemme med en av gutta som får feber når han er sliten hadde en av oss måtte sluttet i jobben. Er formen god og han har spist hadde jeg sendt han avgårde noen timer hvis det var det han vil. Anonymous poster hash: 7b990...074
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #10 Skrevet 23. desember 2015 Nå har jeg fått spurt barnehagen og, og regelen er 24 t. MEN, hvis formen hennes er god så får hun likevel komme. Jeg vurderer formen litt til, så får vi se. Men til Div svar over. Hun har ingen hoste, veldig lite snørr, derfor sier jeg at formen er bra. Men en gylden middelvei kanskje? Jeg hadde nok ikke sendt et barn fullt av paracet heller, selv om det aldri passer at barn er syke... god jul folkens - husk på at majoriteten av barn har det bra i dette landet, selv om vi gjør ting forskjellig 😊🎅🎄 HI Anonymous poster hash: 9dce7...d9a
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #11 Skrevet 23. desember 2015 Hva med å smitte andre? Anonymous poster hash: 703b7...4e5
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #12 Skrevet 23. desember 2015 Er det for at du trenger fri ! Høres sånn ut. Man risikere ikke å smitte andre nå før jul. Feberen kommer gjerne i kveld igjen. Makan. Anonymous poster hash: 0e57d...2b2
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #13 Skrevet 23. desember 2015 Er det for at du trenger fri ! Høres sånn ut. Man risikere ikke å smitte andre nå før jul. Feberen kommer gjerne i kveld igjen. Makan. Anonymous poster hash: 0e57d...2b2 Synes du skal lese hi en gang til. Men det er ofte sånn at feberen kommer snikende utover dagen. Greit å holde de hjemme en hel dag for å være sikker på at den er borte. Anonymous poster hash: fc71b...4fe
februarprins2013 Skrevet 23. desember 2015 #14 Skrevet 23. desember 2015 en feberfri dag, her tenker man på barnets behov først, og dumt hvis hun smitter de andre
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. desember 2015 #15 Skrevet 23. desember 2015 Alltid en feberfri dag når de går i bhg. Alltid!
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #16 Skrevet 23. desember 2015 Gi henne fri. Ofte kommer feberen tilbake hvis det blir mye styr og lite hvile. Anonymous poster hash: bd66d...6a3
Askepotten Skrevet 23. desember 2015 #17 Skrevet 23. desember 2015 Jeg syns folk er hysteriske. Jeg selv drar jo på jobb, og barna drar selvsagt på skolen når de er fri for feber. Men selvsagt hvis snørra renner og hosten sitter dyp, så bør du holde han hjemme i dag også. Men om det kun var feber i går, og han er fri nå, så hadde jeg sendt han avgårde. Jeg har sendt i barnehagen "med rompa full av paracet" også jeg, men da var det kun hodepine. Jeg fikk litt pes for det av barnehage personellet, men står fortsatt inne for det. Hvem har mulighet og tid til å være hjemme med barnet, når det kun er snakk om slike bagateller? Anonymous poster hash: 3baf5...6ac Stakkars unger som ikke får lov å være hjemme når de frisk ikke er friske å regne. Sånn er det når jobben er viktigere enn barna og foreldre setter seg selv først.
SuperFries Skrevet 23. desember 2015 #18 Skrevet 23. desember 2015 Uansett regel i barnehagen, hvem ønsker å smitte de andre barna dagen før jul?!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå