Gå til innhold

Jeg er så jævla dum!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er jeg. Får aap og skulle fått den i går. Ingen penger i går eller i dag tidlig. Så jeg ringte nav i dag, joda denne frøkna har krysset nei på siste spm der vi skal svare om vi fortsatt skal være registrert eller ikke. Er det mulig å være så dum??? Jeg må ned i morgen for å fylle ut noen papirer, men får ikke pengene før jul 😒

Noen som vet om jeg får nødhjelp på nav? Og om jeg kan få det før jul? Sitter her med 34 kr på konto, så de kan vel ikke nekte meg?

Jeg er fullstendig klar over at dette er min feil, men nå er jeg så fortvilet, er ikke ferdig med gavene og har ikke fått handlet mat heller 😒 Blir en trivelig jul om det ikke ordner seg..

Anonymous poster hash: 39a81...2e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ingen familie som kunne hjulpet deg i mellomtiden?

Skrevet

Du kan få nødhjelp, men den dekker ikke gavene du mangler. Kun evt regninger. Mulig du må betale tilbake også, når aap kommer inn på konto

Anonymous poster hash: 44d36...d5a

Skrevet

Nei, har nok ikke det 😒 Sitter å tenker her på om det er noen jeg kan spørre, men har ikke så stort nettverk.

Skrevet

Takk for svar 😊 Jeg har ingen regninger som skal betales nå, det er bare mat og gaver som mangler. Har noen flasker jeg kan pante, men langt i fra nok. Vet du hva jeg må ha med av dokumentasjon til nav?

Skrevet

For å få nødpenger må du ha med kontoutskriftene dine.

Skrevet

Håper du får nødhjelp og pengene tilbake for siste to uker aap. Nødhjelpen må du betale tilbake når aap-pengene kommer.

Jeg var i lignende situasjon i høst, fikk hverken nødpenger eller pengene tilbake for to uker aap-penger. Håper du har et bedre nav-kontor, for det er mye opp til hvem du møter.

Du må ta med kontoutskrift og ta utskrift av siste aap-meldekort. Du må også skrive en klage for å få tilbake aap-pengene på skjema du får i mottaket hos nav. Sjekk om ditt lokale kontor har kortere åpningstid i morgen, og stå klar når det åpner!

Lykke til!

Anonymous poster hash: 839ee...e0b
Skrevet

Å nei? Tuller du nå? Hun jeg snakket med i dag sa ikke noe om at jeg ikke skulle få pengene. Bare at jeg måtte fylle ut et skjema. Nå fikk jeg litt mer panikk her.. Da kan jeg jo heller ikke låne penger av noen om jeg spør, har jo ikke noe å betale tilbake med da.

De åpner klokken ti, så skal stå klar da. Kontoutskrifter får jeg vel skrevet ut på nav, har ikke skriver hjemme.

Takk for at du skrev dette, så kan jeg være litt mer forbredt på å få avslag i morgen. Optimisten lenge leve 😉

Skrevet

Å nei? Tuller du nå? Hun jeg snakket med i dag sa ikke noe om at jeg ikke skulle få pengene. Bare at jeg måtte fylle ut et skjema. Nå fikk jeg litt mer panikk her.. Da kan jeg jo heller ikke låne penger av noen om jeg spør, har jo ikke noe å betale tilbake med da.

De åpner klokken ti, så skal stå klar da. Kontoutskrifter får jeg vel skrevet ut på nav, har ikke skriver hjemme.

Takk for at du skrev dette, så kan jeg være litt mer forbredt på å få avslag i morgen. Optimisten lenge leve

Jeg vil tro du tross alt har en litt bedre sak enn meg. Jeg vet 100 % sikkert at jeg leverte det aktuelle meldekortet, fordi jeg måtte sjekke noe annet rett etter jeg hadde levert meldekort på nettet. Var en grunn til at jeg måtte gjøre det. Men av en eller annen grunn er min innlogging i systemet helt borte vekk, så de hevder jeg aldri leverte det meldekortet. Jeg vet jeg gjorde det, når jeg gjorde det, klokkeslettet jeg gjorde det - men neida, deres datasystem sier jeg ikke hadde vært pålogget da.

Så jeg kom ingen vei, de mente jeg løy om det fordi jeg nektet å innrømme at jeg glemte det. Hadde ikke hatt noen problemer å innrømme å glemme, da hadde jeg lagt meg langflat og innrømmet det.

Men, det hjalp ikke. Hadde jeg noen gang gjort feil tidligere så kunne jeg forstått at de er så steile, men jeg har alltid levert til rett tid. Når de selv roter bort mine papirer, da er det imidlertid helt greit at de heller ikke gir meg penger, selv når ting er levert over skranken til riktig tid også. Så mitt råd er å alltid - alltid!!! - få kopi av alt du leverer til nav, også ting du leverer i skranken der. Husk å få dem til å datostemple kopiene du får også for å dokumentere at du har levert inn.

Siden du "bare" har trykket feil så vil jeg tro du ligger bedre an å få igjen pengene. Men få kopi av både klagen du leverer inn og søknaden til sosialkontoret!

Tror klagen på aap-pengene tok to eller tre uker å få svar på.

Håper du får nødhjelp! :)

Anonymous poster hash: 839ee...e0b

Skrevet

Ja det er jeg. Får aap og skulle fått den i går. Ingen penger i går eller i dag tidlig. Så jeg ringte nav i dag, joda denne frøkna har krysset nei på siste spm der vi skal svare om vi fortsatt skal være registrert eller ikke. Er det mulig å være så dum??? Jeg må ned i morgen for å fylle ut noen papirer, men får ikke pengene før jul 😒

Noen som vet om jeg får nødhjelp på nav? Og om jeg kan få det før jul? Sitter her med 34 kr på konto, så de kan vel ikke nekte meg?

Jeg er fullstendig klar over at dette er min feil, men nå er jeg så fortvilet, er ikke ferdig med gavene og har ikke fått handlet mat heller 😒 Blir en trivelig jul om det ikke ordner seg..

Søk om nødpenger å julepenger å forklar situvasjonen :) de fleste nav kontor gir ut juletileg. Jeg fikk 4000 ekstra da jeg søkte om julepenger denne mnd.

Anonymous poster hash: 52dab...4a2

Skrevet

Fikk 500 kr på gavekort/matkort på kiwi. Angående aap så får jeg ikke vite noe mer før kanskje første uken i januar. Er kjempe fortvilet nå. De som jeg har spurt hadde ikke mulighet for å låne meg penger til gaver.

Selvfølgelig var det gaver til ungene som manglet. Aner ikke hva jeg skal gjøre, vil jo ha noe å gi de i morgen. Vurderer å lage gavekort på en opplevelse som kan gjennomføres når jeg får penger igjen...

Skrevet

Fikk 500 kr på gavekort/matkort på kiwi. Angående aap så får jeg ikke vite noe mer før kanskje første uken i januar. Er kjempe fortvilet nå. De som jeg har spurt hadde ikke mulighet for å låne meg penger til gaver.

Selvfølgelig var det gaver til ungene som manglet. Aner ikke hva jeg skal gjøre, vil jo ha noe å gi de i morgen. Vurderer å lage gavekort på en opplevelse som kan gjennomføres når jeg får penger igjen...

uff så ille. synes det med gavekortet var en bra ide ;)

Skrevet

Bor du på røros kan jeg kjøpe gave til barna dine. Så kan du hente de på butikken

Anonymous poster hash: 58b2e...be9

Skrevet

Du har ikke mastercard kort da, de fleste får jo det fra banken enten en vil eller ei. Eller trumf eller coop obs kort

Anonymous poster hash: f3e24...113
Skrevet

Prøvd hjelp oss å hjelpe?

Anonymous poster hash: 43585...f76

Skrevet

Hvem som sitter på lille julaften og plutselig kommer på at de ikke har kjøpt mat eller gaver og bare har 34 kr? Nødpenger går heller ikke til dyre julemiddager og gaver, bare til det mest essensielle

Anonymous poster hash: 56c19...2cb

Skrevet

Jeg kan overføre 2000 kr til deg, hvis du på tro, ære og samvittighet overfører tilbake når du får penger. 😊

Anonymous poster hash: 43585...f76

Skrevet

Hvor bor du HI?

Anonymous poster hash: d0dea...56f

Skrevet

Jeg bor langt fra Røros 😊

Og du spør om jeg plutselig kom på at gaver og mat manglet, dette skulle jeg gjøre ferdig på mandag når jeg skulle få aap.

Jeg har bestemt meg for at det blir gavekort til ungene. Jeg vil ikke låne penger av ukjente, i alle fall når jeg ikke vet om jeg får penger. Men tusen millioner takk for tilbudet, du er veldig snill som tilbyr det til totalt ukjente ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...