Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #1 Skrevet 22. desember 2015 Jeg er syk. Da vi skulle skrive opp fridager i romjula så kom en ansatt bort og nesten truet meg til å ta fri hver dag og sa krasst at de ikke ønsket å jobbe i romjula. Mange må jo det? Hadde jeg ikke vært syk hadde jeg ikke nølt med fri for barna engang, men nå ble jeg bare presset til å ha dem hjemme. Vet ikke hvordan det går, pappaen jobber, men vi gjør selvsagt det beste ut av det og jeg later som jeg ikke har smerter etc. Selvfølgelig. Men å presse foreldrene? Jeg synes det var unødvendig. Anonymous poster hash: 7f943...8bf
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #2 Skrevet 22. desember 2015 Om du føler deg truet av ansatte i bhg bør du ta det opp med lederen i bhg. Anonymous poster hash: c38f8...d4e
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #3 Skrevet 22. desember 2015 Skriv til leder ja! Som om det er uhørt å jobbe i romjula... skulle tatt seg ut om alle foreldre tok fri i romjula. Ops, vi har verken bussjåfør, lege eller sekretær på jobb... Anonymous poster hash: 837ad...1c4
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #4 Skrevet 22. desember 2015 Ble også presset. Angrer på at jeg ikke hadde baller til å si ifra. Ville ha 2-åringen i bhg man og tirs før jul og før nyttår. Pappaen har fri onsdagene. Har en baby på 4 uker og synes det er litt mye å være alene med de fra 6 om morgenen til 16.30 etter lite nattesøvn. I tillegg går det utover 2åringen når baby skal ha pupp hele tiden. Ville hatt han i bhg fra 9-15 feks. Men neida, fikk nærmest beskjed om at barnet ville merke at alle andre hadde fri og skjønne at mamma sender han i bhg når han ikle må. Jaja, samvittigheta mi gjorde at jeg nå er utslitt før jul og toåringen har hatt to kjipe dager hjemme. Anonymous poster hash: ce1e8...a46
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #5 Skrevet 22. desember 2015 ojsann,-rart folk overlevde med fler enn ett barn før barnehagen ble oppfunnet... Anonymous poster hash: 4677b...ce3
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #6 Skrevet 22. desember 2015 Hvor i alle dager bor dere, er det ingen som jobber i romjula der dere bor? Hadde barnet deres blitt eneste barnet i barnehagen hadde jeg skjønt at dere følte på samvittigheten og presset så dere valgte å ha barnet hjemme, men så lenge det er andre barn i barnehagen må da dere kunne levere også? Jeg jobber i butikk og må alltid jobbe i romjula, det er jo en kjempetravel uke for oss, all byttingen samtidig som det skal klargjøres til januarsalg. Mannen pleier få noen fridager og da har selvfølgelig også barna fri, men de dagene han jobber må de i barnehagen, sånn er det bare... Anonymous poster hash: c602c...314
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #7 Skrevet 22. desember 2015 Neste år håper jeg noen skal ha barna i barnehagen i romjula. Før de ringer samme dag og forteller om feber Anonymous poster hash: 837ad...1c4
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #8 Skrevet 22. desember 2015 ojsann,-rart folk overlevde med fler enn ett barn før barnehagen ble oppfunnet... Anonymous poster hash: 4677b...ce3 Svigermor var hjemmeværende i 15 år med 4 barn. Det stopper ikke meg fra å klage over at jeg må være alene mes toåring og "nyfødt" i to dager. Klager så det står etter Anonymous poster hash: ce1e8...a46
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #9 Skrevet 22. desember 2015 Hvis de virkelig tvang deg til å sette sønnen din på fri så ville jeg kontaktet styrer. Slik skal det ikkje være. Men jeg vet at hvis det kun er 1 barn som er satt opp så informerers foreldrene om det og da pleier de aller fleste å finne andre løsninger. Anonymous poster hash: c487f...331
Katta82 Skrevet 22. desember 2015 #10 Skrevet 22. desember 2015 Føle med deg! Her var det ledaren i bhg som ville at ungane skulle holdast heima. Prøvde gi foreldra dårlig samvittighet for å ikkje "ønske" ha barna heime i jula (sjøl om dei skulle jobbe. Dei hadde vel besteforeldre??), og stakkars personalet som ikkje fekk fri heile romjula.. Kjente eg blei provosert! Kjem til å holde barnet heime dei fleste dagane om mi helse tillater det. Men skreiv det ikkje opp då det ikkje kan planleggast. håpe jula går bedre enn du frykte!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #11 Skrevet 22. desember 2015 Føle med deg! Her var det ledaren i bhg som ville at ungane skulle holdast heima. Prøvde gi foreldra dårlig samvittighet for å ikkje "ønske" ha barna heime i jula (sjøl om dei skulle jobbe. Dei hadde vel besteforeldre??), og stakkars personalet som ikkje fekk fri heile romjula.. Kjente eg blei provosert! Kjem til å holde barnet heime dei fleste dagane om mi helse tillater det. Men skreiv det ikkje opp då det ikkje kan planleggast. håpe jula går bedre enn du frykte! Oh fy fader! Blir provosert av å bare lese dette. Er der virkelig så synd på de ansatte i barnehagen altså. Hva med alle turnusarbeidere der ute? Selv jeg som jobber i 8-4 jobb i helsevesenet er vant med å jobbe romjul. Anonymous poster hash: 837ad...1c4
Katta82 Skrevet 22. desember 2015 #12 Skrevet 22. desember 2015 Føle med deg! Her var det ledaren i bhg som ville at ungane skulle holdast heima. Prøvde gi foreldra dårlig samvittighet for å ikkje "ønske" ha barna heime i jula (sjøl om dei skulle jobbe. Dei hadde vel besteforeldre??), og stakkars personalet som ikkje fekk fri heile romjula.. Kjente eg blei provosert! Kjem til å holde barnet heime dei fleste dagane om mi helse tillater det. Men skreiv det ikkje opp då det ikkje kan planleggast. håpe jula går bedre enn du frykte! Oh fy fader! Blir provosert av å bare lese dette. Er der virkelig så synd på de ansatte i barnehagen altså. Hva med alle turnusarbeidere der ute? Selv jeg som jobber i 8-4 jobb i helsevesenet er vant med å jobbe romjul. Anonymous poster hash: 837ad...1c4 Barnehagen ligg ved sida av et sjukehus.. Størstedelen av barna har foreldre som er turnusarbeidarar, og som du seier ikkje får fri i jula. Denne ledaren var på grensa til hysterisk. Vi som foreldre måtte vere klar over at ho hadde ansvar for at arbeidarane sine fekk tatt ut ferie og avspasering, og dei ønskte såklart å ta dette i jula. Det måtte vi som foreldre vise forståelse for! Ledaren skal såklart ha fri heile perioden. Og ho skal levere dei 5 barna sine til svigerforeldra i to døgn i romjula slik at ho og mannen kan få vere litt kjærestar.. Hoho! Må jo nesten bare flira av heile greiene!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #13 Skrevet 22. desember 2015 Synd at dere lager barn og ikke orker å ha de hjemme på samme tid. Synd at foreldre neste ikke kan vente med at helgen er over for å sende barna sine i barnehage. Jeg er mettet! Hilsen en pedagog som Søker seg ny jobb! Anonymous poster hash: 8fe1b...7de
Yellow Brick Road Skrevet 22. desember 2015 #14 Skrevet 22. desember 2015 Synd at dere lager barn og ikke orker å ha de hjemme på samme tid. Synd at foreldre neste ikke kan vente med at helgen er over for å sende barna sine i barnehage. Jeg er mettet! Hilsen en pedagog som Søker seg ny jobb! Anonymous poster hash: 8fe1b...7de Med den innstillingen er det vel like greitt at du søker deg en ny jobb.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #15 Skrevet 22. desember 2015 Synd at dere lager barn og ikke orker å ha de hjemme på samme tid. Synd at foreldre neste ikke kan vente med at helgen er over for å sende barna sine i barnehage. Jeg er mettet! Hilsen en pedagog som Søker seg ny jobb! Anonymous poster hash: 8fe1b...7de Ja for verden er jo helt svart/hvit, finnes ikke gråtoner i din verden.... Anonymous poster hash: c602c...314
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #16 Skrevet 22. desember 2015 Synd at dere lager barn og ikke orker å ha de hjemme på samme tid. Synd at foreldre neste ikke kan vente med at helgen er over for å sende barna sine i barnehage. Jeg er mettet! Hilsen en pedagog som Søker seg ny jobb! Anonymous poster hash: 8fe1b...7de Takk for at du bytter jobb Hilsen en annen pedagog i barnehage Anonymous poster hash: 75ea1...6a6
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #17 Skrevet 22. desember 2015 Synd at dere lager barn og ikke orker å ha de hjemme på samme tid. Synd at foreldre neste ikke kan vente med at helgen er over for å sende barna sine i barnehage. Jeg er mettet! Hilsen en pedagog som Søker seg ny jobb! Anonymous poster hash: 8fe1b...7de Hæ? Når folk jobber i romjula er det nettopp at de ikke er hjemme og derfor er avhengig av at barna går i barnehage. Noe som foreldrene forøvrig betaler for. Anonymous poster hash: 06a9c...c3d
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #18 Skrevet 22. desember 2015 Synd at dere lager barn og ikke orker å ha de hjemme på samme tid. Synd at foreldre neste ikke kan vente med at helgen er over for å sende barna sine i barnehage. Jeg er mettet! Hilsen en pedagog som Søker seg ny jobb! Anonymous poster hash: 8fe1b...7de Hæ? Når folk jobber i romjula er det nettopp at de ikke er hjemme og derfor er avhengig av at barna går i barnehage. Noe som foreldrene forøvrig betaler for. Anonymous poster hash: 06a9c...c3d Men det som er veldig vanlig i jul og påske er at barn som har foreldre hjemme av ulike grunner er de som er i bhg.... Jeg skjønner ikke det.... Anonymous poster hash: 11c0c...e4b
Stina <3 Skrevet 22. desember 2015 #19 Skrevet 22. desember 2015 Barnehagen vår er stengt i romjulen. Det gjør det veldig vanskelig for oss som må jobbe i julen.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #20 Skrevet 22. desember 2015 Når barna må i bhg fordi foreldrene ikke orker å være med de er det ille. Men må man jobbe så må man jobbe. Ser at barna mine er slitne nå, de trenger ferie og de er nok ikke de eneste Anonymous poster hash: 182f6...0cb
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #21 Skrevet 22. desember 2015 skjønner de i barnehagen faktisk, når man setter barn til verden bør man klare og være hjemme med de. har en sønn på 2,5 år som går i bhg + tvillinger på 6 uker, faren deres jobber skift, så blir dumt og klage på dette, min gikk i ferie på fredagen Anonymous poster hash: 9f87d...2b2
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #22 Skrevet 22. desember 2015 Det er en grunn til at man er sykmeldt. Det er ihvertfall ikke for å passe barn. Selv om det er ens eget. Kunne like gjerne vært på jobb da, om det er en forventning om at ungen skal være hjemme i sykmeldingsperioden til mor eller far. Eller kanskje ungen skal pleie den syke? Anonymous poster hash: db04e...314
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #23 Skrevet 22. desember 2015 Det er en grunn til at man er sykmeldt. Det er ihvertfall ikke for å passe barn. Selv om det er ens eget. Kunne like gjerne vært på jobb da, om det er en forventning om at ungen skal være hjemme i sykmeldingsperioden til mor eller far. Eller kanskje ungen skal pleie den syke? Anonymous poster hash: db04e...314 Ja, enkelte fikk ikke med seg at jeg er syk o sykemeldt. Selvsagt elsker jeg å være med barna, men kunne tatt en avgjørelse på det uten den ansattes strenge pekefinger. Anonymous poster hash: 7f943...8bf
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #24 Skrevet 22. desember 2015 skjønner de i barnehagen faktisk, når man setter barn til verden bør man klare og være hjemme med de. har en sønn på 2,5 år som går i bhg + tvillinger på 6 uker, faren deres jobber skift, så blir dumt og klage på dette, min gikk i ferie på fredagen Anonymous poster hash: 9f87d...2b2 Nå er det ikke alle som er to, ikke alle som har mulighet til å ta fri selv om man er to, og ikke alle som er hjemme med baby og ikke alle som har familie som kan stille opp Poenget her var vel mer at det er et press fra den ansatte om å ta fri, selv om det skal være mulig at barnet er i barnehagen fordi barnehagen faktisk har åpent i romjula. Jeg har jobbet i barnehage selv, og vi måtte ha en oversikt over hvor mange barn som kom. Om det så var ett barn, hadde vi åpent, men noen flere av oss kunne da ta fri. Vi stod likevel ikke og presset foreldre til å ta fri. Anonymous poster hash: c1981...f24
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #25 Skrevet 22. desember 2015 ojsann,-rart folk overlevde med fler enn ett barn før barnehagen ble oppfunnet... Anonymous poster hash: 4677b...ce3 Verden var litt annerledes før. Blant annet sp stilte besteforeldre og andre slektninger mer opp før enn nå hvor alle er i fulle jobber og opptatte med å leve egne liv. Anonymous poster hash: bd228...8cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå