Gå til innhold

Dilemma - er dette frekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nydelig venninne. Hun er sviktet av velferdsstaten, kan man vel si. Gidder ikke gå i detalj, kan bare si at eksmannen har manipulert veldig mye, og bl a brukt hennes dårlige helse mot henne i barnefordelingssaken. Han fikk hovedomsorgsperson, men han plager henne fortsatt.

Hun har ekstremt dårlig økonomi. Jeg har lånt henne noen penger før. Nå vil jeg gjerne spørre henne om jeg får lov å gi henne en sum til jul. Er det ydmykende? Eller er det snilt?

Anonymous poster hash: 24694...99f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo spør henne  om hvordan hun ligger an med tanke på utgifter i forbindelse med jul, og høre hva hun sier. Prøve å fiske litt på en måte. Så viss hun da sier at det er lite penger å rutte med, så gi henne litt :)

Anonymous poster hash: 2468a...675
Skrevet

Det er veldig individuelt hvordan det oppleves. Du kan evt. pakke pengene inn og gi i gave, så skriver du en lapp du legger ved.

Skrevet

Dersom du spør på en ordentlig måte ved å fremheve vennskapet deres og si at du gjerne vil gjøre dette, så ville ikke jeg ha oppfattet det som ydmykende i alle fall.  

Skrevet

Hvis du gjør det på riktig måte så kan det være greit. Si til henne at du setter så stor pris på vennskapet med henne, og at du har lyst å gi henne litt ekstra til jul. Ikke fordi du må, men fordi du har muligheten til det og du vet hun kan trenge litt ekstra akkurat nå. Måten du formidler det på er viktig for at det ikke skal føles for ydmykende. For det er jo snilt av deg. Men det er en balansegang, beholde vennskapet på samme nivå og ikke la pengene komme mellom dere. Kan fort bli en ubalanse mellom dere pga. dette. Du kan godt gjøre det, men tenk hvordan hun er og hvordan du tror det er best å legge det frem for henne.

Og en ting til - jeg ville gitt pengene utenom julen slik at ikke andre får med seg at du gir henne penger! Så gi det før julaften eller rett etter. Ikke gi det slik at hun må pakke opp gaven sammen med andre.

Anonymous poster hash: 56076...09f
Skrevet

Hm..jeg er litt usikker. Synes på generell basis at vennskap og penger ikke går overens.

Hvor mye tenkte du å gi?

Hva med å gi noe dyrt som hun uansett har behiv for? Adams matkasse e.l. i ett år?

Anonymous poster hash: f851e...86d

Skrevet

Hm..jeg er litt usikker. Synes på generell basis at vennskap og penger ikke går overens.

Hvor mye tenkte du å gi?

Hva med å gi noe dyrt som hun uansett har behiv for? Adams matkasse e.l. i ett år?

Tenkte 1000 kroner

Anonymous poster hash: 24694...99f

Skrevet

Da ville jeg heller kjøpt noe..trenger hun noe nytt? Vinterklær? Regnjakke? Kjøkkenmaskin?

Eller sånn mat levert på døra. Veldig kjekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...