Gjest Señorita1 Skrevet 22. desember 2015 #1 Skrevet 22. desember 2015 har fått klarsignal av HS. tenkte å bruke velling i kveldsflaske og smaksprøve av grøt på dagen.hs anbefalte holle hirsegrøt. med tanke på velling, hvor mye pulver skal i melken? han drikker ca 200 ml hipp mme. per flaske. og hvis han skal prøve smaksprøve på grøt (i "rett" konsistens), hva er blandingsforholdet da? det står jo bare full porsjon på holle pakken, men er jo ikke nødvendig med så stor porsjon. på neste sin står det oppgitt smaksprøve porsjon, men vet ikke om man kan bruke samme blandingsforhold for smaksprøve porsjon på alle typer grøt. har kjøpt inn litt forskjellige grøt typer, for 4 mnd, hipp, holle og nestle, men greit å holde seg til en av gangen. har noen erfaring med holle?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #2 Skrevet 22. desember 2015 Har aldri brukt doseringen på pakkene. Blander vann og pulver til ok konsistens bare Til velling har jeg brukt å bytte en skje mme-pulver med en skje grøtpulver. Holle sine grøter er fattig på vitaminer o.l, så kan være greit å tilsette litt aprikosmos f.eks eller blande med mme istedenfor vann. Lager du aprikosmos selv, er det viktig at du bløtlegger aprikosen i noen timer og skifter vann på dem. De er innsatt med svovel og det er ikke bra å få i seg. (Dette gjelder spesielt de tørkede som er gule, som kjøpes i dagligvare) Anonymous poster hash: b11de...5b2
Gjest Señorita1 Skrevet 22. desember 2015 #3 Skrevet 22. desember 2015 Har aldri brukt doseringen på pakkene. Blander vann og pulver til ok konsistens bare Til velling har jeg brukt å bytte en skje mme-pulver med en skje grøtpulver. Holle sine grøter er fattig på vitaminer o.l, så kan være greit å tilsette litt aprikosmos f.eks eller blande med mme istedenfor vann. Lager du aprikosmos selv, er det viktig at du bløtlegger aprikosen i noen timer og skifter vann på dem. De er innsatt med svovel og det er ikke bra å få i seg. (Dette gjelder spesielt de tørkede som er gule, som kjøpes i dagligvare) Anonymous poster hash: b11de...5b2 Ok, så at man erstatter en skje mme pulver med en skje grøtpulver gjør ikke noe? trodde man blandet mme som vanlig også la til en skje, men jeg kan prøve. Neste grøtene og en del andre grøter har jo melk i seg og skal derfor blandes med vann, er det derfor du erstatter en skje mme med grøt isteden? Lagde biiiiiitte litt nestegrøt og dyppet en skje oppi den, han slikket som en gal, så jeg tror han likte det i alle fall. Prøvde nestle sin. Men tenkte ikke prøve så mye smaksprøver med "ordentlig" grøt førhan er 4 mnd. Men har fått klarsignal på velling siden han drikker litt mye mme. Det er i all hovedsak holle sin grøt jeg har tenkt å bruke til velling, og det er mme han drikker til vanlig. Ville du erstattet en skje mme da også, eller bare tilsatt en skje ?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #4 Skrevet 22. desember 2015 Jeg har som sagt bare erstattet en skje med grøtpulver, vi brukte nestle sine til velling. Nestle sine er ok med vann, men Holle sine er melkefrie. Anonymous poster hash: b11de...5b2
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #5 Skrevet 22. desember 2015 Med Holle sin til velling, kan du sikkert bare ta en ekstra skje grøt i tillegg til dosering på mme Anonymous poster hash: b11de...5b2
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #6 Skrevet 22. desember 2015 Semper er de beste på velling Anonymous poster hash: 2ee98...1c3
Lillesofie Skrevet 22. desember 2015 #7 Skrevet 22. desember 2015 Jeg bruker Holle sin hirsegrøt. Lillemann får nå 180 ml MME tilsatt 4 strøkne måleskjeer med grøtpulver. Vi startet forsiktig med en halv måleskje av gangen,deretter økte med en halv annenhver dag da vi så at magen tålte det greit. Den mengden vi bruker nå er maks av det som går uten at melka blir så tykk at den blir vanskelig å få i seg. Lykke til
Gjest Señorita1 Skrevet 23. desember 2015 #8 Skrevet 23. desember 2015 Jeg bruker Holle sin hirsegrøt. Lillemann får nå 180 ml MME tilsatt 4 strøkne måleskjeer med grøtpulver. Vi startet forsiktig med en halv måleskje av gangen,deretter økte med en halv annenhver dag da vi så at magen tålte det greit. Den mengden vi bruker nå er maks av det som går uten at melka blir så tykk at den blir vanskelig å få i seg. Lykke til Mener du 180 ml ferdigblandet mme? Gir du velling på kvelden? eller prøvde du på dagen først for å se omdet igkk fint?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå