Gå til innhold

kan man spise vanilje is 10 uker gravid?? :Det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ring føden og hør!!

Anonymous poster hash: 3e38d...4bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså... Hvis du må spørre om du kan spise litt is, da er du vel ikke akkurat klar for å innta morsrollen? Hvordan skal du klare å avgjøre hva du kan gi ungen din etterhvert? Anonymous poster hash: aa91d...d4e

Akkurat det tenker jeg også! Trodde faltisk det var et tulleinnlegg, men skjønner nå at HI er seriøs og det et rett og slett skremmende at slike mennesker setter barn til verden!Anonymous poster hash: a436d...358

Skremmende at jeg redd for å miste barnet mitt i magen? Hvorfor er det skremmende? Vet du noe om meg som jeg ikke vet eller? Da må du utdype!

Anonymous poster hash: f9416...986

Jeg tror du er gravidtrollet som har herjet anonymforum i det siste, men jeg kan godt være med på leken.

Det er skremmende at noen så nevrotisk som du skal få ansvaret for et barn. Snakk med noen! Stress er sikkert 100 ganger verre for barnet enn vaniljeis. Det blir verre når barnet kommer og barnet er ikke tjent med at mamma går i fistel over den minste avgjørelse.

Anonymous poster hash: 5459a...bc6

Skrevet

Jeg har spist mye søtsaker i svangerskapet og mye vanilje is da jeg jobber/jobbet på resturant. Og det er ikke farlig :) fikk noe halsbrann da..

Skrevet

Altså... Hvis du må spørre om du kan spise litt is, da er du vel ikke akkurat klar for å innta morsrollen? Hvordan skal du klare å avgjøre hva du kan gi ungen din etterhvert?

Anonymous poster hash: aa91d...d4e

Akkurat det tenker jeg også! Trodde faltisk det var et tulleinnlegg, men skjønner nå at HI er seriøs og det et rett og slett skremmende at slike mennesker setter barn til verden!

Anonymous poster hash: a436d...358

Meir skremmende at du kan svare slik i ein tråd starta av ei dame som tydlegvis er usikker i graviditeten sin og som absolutt berre vil det beste for barnet sitt. Gravidhormonar er ikkje til å spøke med.

Jordmora mi er ganske så strikt på at eg skal ete minst mogleg sukker. Ho syns det var på kanten med to stk frukt for dagen. Så om hi har trefft på ei av desse sukkerfanatikarane kan eg faktisk skjønne at ein kan bli usikker. Å skrive at det er "skremmende at slike folk får sette barn til verden" seier veldig mykje meir om deg en hi. Så det så.

Nesten så eg er frista til å seie at folk som kan vere så ufølsomme overfor gravide usikre menneske ikkje skulle hatt born....Men eg skal halde meg for god til det trur eg.

Skrevet

Altså... Hvis du må spørre om du kan spise litt is, da er du vel ikke akkurat klar for å innta morsrollen? Hvordan skal du klare å avgjøre hva du kan gi ungen din etterhvert?

Akkurat det tenker jeg også! Trodde faltisk det var et tulleinnlegg, men skjønner nå at HI er seriøs og det et rett og slett skremmende at slike mennesker setter barn til verden!

Meir skremmende at du kan svare slik i ein tråd starta av ei dame som tydlegvis er usikker i graviditeten sin og som absolutt berre vil det beste for barnet sitt. Gravidhormonar er ikkje til å spøke med.

Jordmora mi er ganske så strikt på at eg skal ete minst mogleg sukker. Ho syns det var på kanten med to stk frukt for dagen. Så om hi har trefft på ei av desse sukkerfanatikarane kan eg faktisk skjønne at ein kan bli usikker. Å skrive at det er "skremmende at slike folk får sette barn til verden" seier veldig mykje meir om deg en hi. Så det så.

Nesten så eg er frista til å seie at folk som kan vere så ufølsomme overfor gravide usikre menneske ikkje skulle hatt born....Men eg skal halde meg for god til det trur eg.

Du har tydeligvis ikke fulgt med her. Denne dama skriver flere innlegg om dagen med slike idiotiske spørsmål. Annenhver dag tror hun at hun har mistet også kommer det slike ting som denne isen innimellom. Vi er flere som er ganske lei av innleggene hennes, og vi har prøvd å hjelpe henne og roe henne ned de siste ukene, men nå begynner det å bli nok.

Skrevet

Du har tydeligvis ikke fulgt med her. Denne dama skriver flere innlegg om dagen med slike idiotiske spørsmål. Annenhver dag tror hun at hun har mistet også kommer det slike ting som denne isen innimellom. Vi er flere som er ganske lei av innleggene hennes, og vi har prøvd å hjelpe henne og roe henne ned de siste ukene, men nå begynner det å bli nok.

Ja, har sett at det er ei her som er veldig redd for å miste/gjere noko feil. Eg skjønnar ikkje korleis du kan sjå at dette er same person, men eg kan kjøpe den. Men uansett så er det vel betre å berre oversjå trådene henna om du synest dei er så plagsomme? Om det er trolling så er det iallefall ikkje vist i å svare og om hi er den du meiner som har spurt

lassevis av spørsmål her, så hjelper det verken deg eller henne få slike svar som det du gav. Viss målet er at ho skal stole meir på seg sjølv og kroppen sin så er ikkje frekke svare rette vegen å gå, viss du vil at ho skal slutte å skrive innlegg her inne er ignorering mykje meir effektivt. Ja eg ser at du ikkje er åleine om å svare "stygt" og eg veit at det er ein del av sjargongen her. Men syns likevel det er unødvendig. Vi veit ikkje korleis dei som sit i andre enden av ein slik tråd har det. Eg veit heller ikkje korleis du har det, men håpar de får ei god jul både du og hi.

Skrevet

Det går an å skjønne at du er stresset og nervøs, det har mange av oss vært i svangerskapet. Særlig i begynnelsen når vi ikke kan kjenne barnet røre seg eller få andre "bevis" på at alt er i orden. Du burde allikevel skjønne at det er lurere å stille de (til tider over-) engstelige spørsmålene et annet sted. Første trimester f.eks ville nok vært er mer egnet sted for alle engstelsene dine.

Anonymous poster hash: 8efb0...ae2
Skrevet

Fy så stygge dere er!! Er helt sjokkert! Bare fordi dere er anonyme, så gir det dere rett til å slenge med kjeften? Svar skikkelig eller la være å svare.. Barnevernet?? Herregud..

Anonymous poster hash: 7da02...2b8

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Tråden er moderert pga personangrep.

JW, brukermoderator

Skrevet

Hahahah, dette må jo være et tulleinnlegg av HI. Kan ikke tenke meg at dette er seriøst 😂

Anonymous poster hash: 0d6f3...521

Skrevet

Unødvendig kommentar fra deg. I denne jungelen av ting man skal spise og ikke spise som gravid, og ting man skal gjøre og ikke gjøre, så skjønner jeg at HI er usikker. Ingen vil gjøre noe som kan skade barnet i magen, og vaniljeis kunne like godt vært en av tingene på lista. Jeg er sikker på at HI kommer til å bli en fantastisk mor, virker som hun bryr seg veldig om lille i magen. Og til deg HI, jeg spiste masse vaniljeis under graviditeten. Skadet ikke barnet i magen, men jeg la nok på meg noen ekstra kilo.. Hehe!

Lykke til HI  :hjerte:

Anonymous poster hash: 946b6...46b

Skrevet

Milde Moses er det mulig?

Anonymous poster hash: 8341c...9a4

Gjest Antarctica
Skrevet

Oj, skal si dette tar av.

Kan du ikke bestille ekstrakontroller hos jordmor, HI. Be om en dobbelttime og snakk og spør om alt du lurer på.

Skrevet

Ja, har sett at det er ei her som er veldig redd for å miste/gjere noko feil. Eg skjønnar ikkje korleis du kan sjå at dette er same person, men eg kan kjøpe den. Men uansett så er det vel betre å berre oversjå trådene henna om du synest dei er så plagsomme? Om det er trolling så er det iallefall ikkje vist i å svare og om hi er den du meiner som har spurt

lassevis av spørsmål her, så hjelper det verken deg eller henne få slike svar som det du gav. Viss målet er at ho skal stole meir på seg sjølv og kroppen sin så er ikkje frekke svare rette vegen å gå, viss du vil at ho skal slutte å skrive innlegg her inne er ignorering mykje meir effektivt. Ja eg ser at du ikkje er åleine om å svare "stygt" og eg veit at det er ein del av sjargongen her. Men syns likevel det er unødvendig. Vi veit ikkje korleis dei som sit i andre enden av ein slik tråd har det. Eg veit heller ikkje korleis du har det, men håpar de får ei god jul både du og hi.

Det er jo lett å skjønne at det er samme dama når trådene heter "mistet alle symptomer i uke 7" og så en uke etter er det uke 8, så var det noe med uke 9 og nå er det uke 10. Det har vært de rareste ting, og det JEG synes er rart, er at hvis man er nervøs for noe, så leser man stort sett all info fra pålitelige kilder man kommer over. Man vet nesten alt som går an å vite om svangerskap, og trenger da ikke spørre om sånne ting som nysing og vaniljeis på et anonymforum, fordi man vet at det bare er tull.

Anonymous poster hash: 9fdee...2e9

Skrevet

Nå skjønner jeg ikke noe.. kan dere som bare er her inne for å tulle og for å være spydig vennligst ikke kommentere?

Dere bare forvirrer meg. Svar med ærlige svar eller la være å svare. Det er tross alt et liv i en mage vi snakker om.

Til deg som skrev om svangerskapsdiabetes, jeg er noe overvektig og er nok i risikosonen for å få diabetesså da lar jeg vær :)

Stakkars deg..... Det må jo vært helt mørkt....

Anonymous poster hash: 3387b...ca1

Skrevet

Nå skjønner jeg ikke noe.. kan dere som bare er her inne for å tulle og for å være spydig vennligst ikke kommentere?

Dere bare forvirrer meg. Svar med ærlige svar eller la være å svare. Det er tross alt et liv i en mage vi snakker om.

Til deg som skrev om svangerskapsdiabetes, jeg er noe overvektig og er nok i risikosonen for å få diabetesså da lar jeg vær :)

Stakkars deg..... Det må jo vært helt mørkt....

Anonymous poster hash: 3387b...ca1

...å bli gravid er noe av det mest primitive som finnes..!

Anonymous poster hash: 3e38d...4bd

Skrevet

Hvorfor tror du det kan skade fosteret å spise vaniljeis? Har du lest om det eller hørt noen sagt det?

Anonymous poster hash: bfa53...5be

Skrevet

Nå vet jeg ikke om dette er tull eller ikke,eller om du forveksler vanlig vaniljeis med softis. Softis skal du holde deg unna siden det kan Være listeria i den men vanlig vaniljeis fra frysedisken kan du kose deg med.

Skrevet

HALLO!

Hva feiler det mange av dere? Julestressa?

Har ikke mannen funnet julepynten? Har dere kasta ut treet deres? Har dere mista vettet?

Skal EN stakkars anonym få skylden for hundrevis av anonyme innlegg her inne?

Dere svarer en dame som lurer på om hun kan spise is, at hun ikke burde bli mor? WHAT?

Det er langt bedre å være litt bekymret enn blottet for medfølelse!

Hi, ta deg en kopp med is! (Eller to) ingen fare. Neste gang du lurer på noe, foreslår jeg at du googler det, siden man får hugget av hodet her inne for den minste ting. (I så fall vent til krumkakehjernet har kjølt seg ned, kanskje de finner seg "selv" her inne når "glade" jul er ute av huset)

Anonymous poster hash: f2aa6...fb8

Skrevet

Her på anonymforum blir det stilt spørsmål som "hvordan hånd tørker du deg med etter du har hatt avføring " elr "hva heter bestemora di" og det er det ingen som mobber eller reagerer noe på det. Men om en stakkar er så uheldig å spør om man kan spise is!! JA DA blir det texas da!! Fatter ikke hvordan dere kan behandle en nervøs gravid på denne måten. Skam dere å voks opp.

Anonymous poster hash: 42ec3...0da

Skrevet

At denne tråden kunne bli en krangletetråd... 😂😂😂

Anonymous poster hash: 83c6d...ba7

Skrevet

Slapp av, de fleste her inne (inkludert deg) fremstår som komplette idioter både moralsk, politisk og når det kommer til omsorgsevne. Men alle kan jo ikke være slik de fremstår, dessuten er det spørsmålet HI stiller helt greit å stille, for det er ofte rått egg i is.

Hi, is kan du spise. Kos deg.

Anonymous poster hash: ddbb8...cf5

Skrevet

Du bør ikke spise is fra isbarer eller softismaskiner, men regner ikke med du skal det nå (med mindre du er i syden).

Is fra frysedisken her hjemme er det bare å spise 😉😋

• 4 år senere...
Skrevet

Denne trengte en ny runde.

Anonymkode: 321c8...81a

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne trengte en ny runde.

Anonymkode: 321c8...81a

Nei, det gjorde den virkelig ikke.

Anonymkode: 25bc5...5b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...