Gå til innhold

De tror det er greit å si det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine sier hva de gir til mine barn til jul, eller det er mamma som sier det. Spør meg hvor hun kan kjøpe akebrett f.eks og sier at det skal hun kjøpe. Det ødelegger jo alt!! Jeg vil uke vite hva de får, da er det jo driiitkjedelig på julaften! Vet også hva de kjøpte til mannen min :(

Flere som føler at julaften mister piffen totalt når dere vet hva de andre gir til din familie?

Anonymous poster hash: df200...eb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stått opp med feil bein i dag? Si fra da.

Anonymous poster hash: 1f707...f2a

Skrevet

Eh. Nei? Hadde hun sagt hva DU fikk hadde jeg synes det var rart. Er jo normalt å spørre foreldrene/ektefelle hva folk ønsker seg så man ikke kjøper det samme eller for å sikre seg at man ikke bare kjøper piss

Skrevet

Dagens i-landsproblem!

Anonymous poster hash: 4f44a...e85
Skrevet

Sånn er moren min og. Så hos meg har du full forståelse, jeg føler det på samme måte

Anonymous poster hash: 3694c...258

Skrevet

Eh. Nei? Hadde hun sagt hva DU fikk hadde jeg synes det var rart. Er jo normalt å spørre foreldrene/ektefelle hva folk ønsker seg så man ikke kjøper det samme eller for å sikre seg at man ikke bare kjøper piss

Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan du kan trekke en parallell mellom ønskeliste og at man vet hva man får. Jeg ringer ikke alle jeg har fått ønskeliste av og sier hva barna eller deres samboer får av meg til jul. Hahah

Skrevet

Dagens i-landsproblem!

Regner med at du bruker hele jula fra 24/12 til og med romjula på å dele ut suppe til se fattige. Ikke? Har du for mange ilandsproblemer? Er du egoist?

Skrevet

Sånn er moren min og. Så hos meg har du full forståelse, jeg føler det på samme måte

Takk, det er kjipt...! Neste år skal jeg prøve å virkelig understreke at jeg ikke ønsker å vite hva andre får :)

Skrevet

Dagens i-landsproblem!

Regner med at du bruker hele jula fra 24/12 til og med romjula på å dele ut suppe til se fattige. Ikke? Har du for mange ilandsproblemer? Er du egoist?

Så si fra da. Mora di sier jo ikke hva hun har kjøpt på faenskap for å ødlegge jula di.

Skrevet

Dagens i-landsproblem!

Så si fra da. Mora di sier jo ikke hva hun har kjøpt på faenskap for å ødlegge jula di.

Det vet vel ikke du, du kjenner henne ikke.

Skrevet

Oh lord...

Jenta mi ønsker seg lekekjøkken. Mamma har sagt at hun hat kjøpt det for at verken vi eller svigermor skal kjøpe det samme.

Buhu, jula er ødelagt :-O

Anonymous poster hash: 4c08f...c39

Skrevet

Helt normalt å spørre foreldre/besteforeldre/andre slektninger hva noen ønsker seg slik at man kan kjøpe noe personen ønsker seg. Og helt naturlig at de sier til deg hva de skal kjøpe. Hvis både du og foreldrene vet at hun ønsker seg akebrett, og ingen av dere prater med hverandre, sitter ungen der plutselig med to akebrett på julaften, og det er vel litt kjipt det og?

Skrevet

Hmm - Jeg synes det er veldig greit å få vite hva barna får av de "store" tingene jeg. Sørger for ønskeliste til besteforeldre osv og ber dem om å snakke sammen så det ikke blir flere like ting under treet.

Anonymous poster hash: 6443d...aa4
Skrevet

Spenningen ligger jo veldig mye i å se gleden til den som får da!

Anonymous poster hash: 6443d...aa4
Skrevet

Du høres ut som en stor unge fremdeles, Hi.

Du er opptatt av hva som er viktigst for deg. Det viktigste burde kanskje være at barna får noe de ønsker seg eller blir glade for - og gjerne at ikke flere har kjøpt det samme. Eller er det viktigste at du får beholde spenningen?

Fokuset ditt er feil. Jeg er enig med nr. 15, du finner kanskje mer spenning om du fokuserer på gleden til den som får gaven i steden for ditt eget spenningsnivå rundt hva som pakkes opp. Spenningen ligger i reaksjonen til den som får gaven, ikke i akkurat hva de får.

Snur du fokuset ditt så tror jeg du får en bedre jul :)

Anonymous poster hash: f9c97...51d
Skrevet

Dagens i-landsproblem!

Det vet vel ikke du, du kjenner henne ikke.

Hvis det er denne holdningen du setter opp ovenfor din mor så skjønner jeg i så tilfelle henne hvis hun gjør det på pur f for å ødelegge julen din. For en være fjortis oppførsel er det lenge siden jeg har opplevd her inne...

Anonymous poster hash: f9088...3c9

Skrevet

Jula bringer frem barnet i oss. Noen barn er dessverre bortskjemte drittunger.

Anonymous poster hash: 6959c...ee4

Skrevet

Takk, det er kjipt...! Neste år skal jeg prøve å virkelig understreke at jeg ikke ønsker å vite hva andre får :)

Men altså det er jo ikke dine gaver. Hadde du blitt fortalt hva du får hadde jeg forstått det, men slik du legger det frem så fremstår du bare veldig merkelig 😨

Anonymous poster hash: b5719...9ae

Skrevet

Jeg vil aldri glemme jula da jeg var 14-15 år(er voksen nå).

Alle i familien,bortsett fra min lillesøster på vel 7,viste at hun skulle få det hun hadde ønsket seg intenst og veldig lenge. Hvite kunstløpsskøyter! Kommer aldri til å glemme spenningen da det nærmet seg hennes tur til å åpne pakken,og den enorme gleden og gledestårene da hun åpnet! Hun mistet munn og mæle,og var helt i ekstase!

Det er faktisk det jula handler om,å glede andre og ha det fint sammen! Spiller det egentlig noen rolle at du vet hva som er i pakkene?

Greit å slippe å bytte alle gavene etter jul også,fordi man har fått likt...

Anonymous poster hash: 45a14...d55

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Mamma og jeg samkjører, vi ;)

Jeg får en ønskeliste fra barna. Begge handler for en viss sum, så da fordeler vi gavene på lista slik at ungene får mest mulig av det på lista pluss at da kjøpee vi ikke det samme..

Noen ganger handler vi sammen, også! Tenk på det, du ;)

Skrevet

Jeg synes det er spennende å se hva andre får, så jeg skjønner litt hva du mener;) Men det er vanskelig å unngå det da det er fra oss ønskelisten blir formidlet.

Anonymous poster hash: 77fbb...8ab

Skrevet

Oj, eg kjøper presang frå besteforeldra til ungane sjølv.  Synes det er greit at dei får noko eg veit dei treng eller ynskjer seg.  Eg spør og ofte søsken og svigerinner om kva tanteungane ynskjer seg, og fortel gjerne kva eg har kjøpt for at ikkje andre skal kjøpe det same.  Likevel har eg ein fin julaftan :)

Men du får seie til mor di då, at du ikkje vil vite kva ungane får.  Det er ikkje så godt for henne å vite at du ikkje likar det.

Skrevet

Mamma og jeg samkjører, vi ;)

Jeg får en ønskeliste fra barna. Begge handler for en viss sum, så da fordeler vi gavene på lista slik at ungene får mest mulig av det på lista pluss at da kjøpee vi ikke det samme..

Noen ganger handler vi sammen, også! Tenk på det, du ;)

Det samme gjør vi også. Eller, vi er til og med så gærne at vi har med søstern i diskusjonen også. Så fordeler vi ønsker til alle barn best mulig mellom oss. Så gale er vi lissom 😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...