Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #1 Skrevet 22. desember 2015 Siden datteren min ikke lenger leker med barbiedukker lånte jeg bort alle dukkene og utstyret til min niese. Datteren min var enig i dette. Datteren min er 7 år og niesen 4. Nå angrer datteren min og sier hun vil leke med barbie likevel. Bør jeg la henne bestemme og be om å få det tilbake? Vet at det vil bli dårlig stemning av det. Anonymous poster hash: b26d1...221
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #2 Skrevet 22. desember 2015 Jenta di er såpass stor at om hun har gitt bort ALT (hvorfor ikke bare litt(?) så bør hun stå for det. Er det bare lånt bort bør det ikke bli dårlig stemning,men synes likevel dere kan Be om å få tilbake et par dukker. Anonymous poster hash: fa0a0...194
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #3 Skrevet 22. desember 2015 Jeg synes dere har gitt det bort litt for fort. Har selv en gutt som "sluttet" å leke med Lego for lenge siden, men fortsatt har han dager han finner på at han vil leke litt likevel. Ofte går jo slike ting i perioder. Hvis vennene begynner å leke med dukker igjen, så vil selvsagt datteren din også. Kan dere ikke be om å få noe av det tilbake da? Bare forklar problemet. Anonymous poster hash: a0c6c...4a0
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #4 Skrevet 22. desember 2015 Jeg ville bare snakket med foreldrene. Kan dere kjøpe en fin barbiedukke til niesen til jul? Naturlig at fireåringen blir lei seg, men ville prøvd å finne en fin løsning sammen med barnets foreldre. Anonymous poster hash: e51b6...25d
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #5 Skrevet 22. desember 2015 Jenta di er såpass stor at om hun har gitt bort ALT (hvorfor ikke bare litt(?) så bør hun stå for det. Er det bare lånt bort bør det ikke bli dårlig stemning,men synes likevel dere kan Be om å få tilbake et par dukker. Anonymous poster hash: fa0a0...194 Jeg skrev lånt bort, ikke gitt bort. Nå angrer hun. Hi Anonymous poster hash: b26d1...221
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #6 Skrevet 22. desember 2015 Jenta di er såpass stor at om hun har gitt bort ALT (hvorfor ikke bare litt(?) så bør hun stå for det. Er det bare lånt bort bør det ikke bli dårlig stemning,men synes likevel dere kan Be om å få tilbake et par dukker. Anonymous poster hash: fa0a0...194 Jeg skrev lånt bort, ikke gitt bort. Nå angrer hun. Hi Anonymous poster hash: b26d1...221 Hvorfor lager du problem av dette da? Anonymous poster hash: fa0a0...194
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #7 Skrevet 22. desember 2015 Gi Barbie til jul og be om å få sitt eget tilbake? Anonymous poster hash: 6e9b0...1b5
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #8 Skrevet 22. desember 2015 Jenta di er såpass stor at om hun har gitt bort ALT (hvorfor ikke bare litt(?) så bør hun stå for det. Er det bare lånt bort bør det ikke bli dårlig stemning,men synes likevel dere kan Be om å få tilbake et par dukker. Anonymous poster hash: fa0a0...194 Jeg skrev lånt bort, ikke gitt bort. Nå angrer hun. Hi Anonymous poster hash: b26d1...221 Hvorfor lager du problem av dette da? Anonymous poster hash: fa0a0...194 Lage problem? Jeg lurer på om det er ok å be om å få det tilbake eller om det er ufint. Hi Anonymous poster hash: b26d1...221
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #9 Skrevet 22. desember 2015 Jeg synes det er litt ufint. Når du har lånt bort nå, tenker sikkert søsteren din at hun skulle få låne det til datteren hennes var ferdig å leke med barbi. Skjønner at datteren din er lei seg også, for hun er for liten til å ta sånne valg. Så dere er alle egentlig i en vanskelig situasjon. Men om hun skal kreve det tilbake, er det fare for ekstrem bortskjemming. Snakk med søsteren din, hør hva hun sier, kanskje denne fireåringen ikke leker med dukkene? Kanskje dere kunne delt? Ta tilbake alt blir helt feil nå. Anonymous poster hash: 51699...4ff
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #10 Skrevet 22. desember 2015 Låne bort leker? Det høres litt rart ut. Når skulle din datter få det tilbake egentlig.? Ikke gi bort noe med affeksjonsverdi eller noe barneting dere forventer å få tilbake. Unntaket er kanskje store møbler. Jeg synes ikke det er spesielt greit å ta tilbake dukkene nå. Samtidig som du har gitt dem bort altfor tidlig. Anonymous poster hash: 7ade2...d77
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #11 Skrevet 22. desember 2015 Det går fint an å lufte dette med foreldrene, bare forklar at hun angrer på å ha lånt bort alt. Jeg ville selvfølgelig gitt det tilbake om det var tilfellet her. Kanskje 4 åringen kan få beholde noen få, så blir det kanskje ikke SÅ merkbart at noen dukker forsvinner? Anonymous poster hash: baa09...57a
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #12 Skrevet 22. desember 2015 Teker at det var veldig tidlig å avskrive slik lek når datteren din bare er 7 år. lek i den alderen går i bølger, ting kan være helt ut ene uka og super populært neste, Jeg ville nok snakket med foreldrene til 4 åringen og sagt at datteren din angrer seg og ønsker å få tilbake noen av tingene igjen. De er jo ikke gitt bort de er lånt bort så da må det gå ann å spørre. Anonymous poster hash: d6ce7...fb0
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #13 Skrevet 22. desember 2015 Det er ufint å be om å få det tilbake. Anonymous poster hash: 87fed...cd3
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 22. desember 2015 #14 Skrevet 22. desember 2015 Jeg ville sagt det som det var, at datteren din angrer. Kanskje hun ikke trenger å ha alt tilbake heller? Men datteren din er jo ennå så ung at det var veldig tidlig å avskrive Barbie-lek i en alder av 7år.. Jeg tenker at hvis søsteren din lager styr ut av dette, så er det hennes problem. Hun må jo skjønne problemet. Det er jo ikke du som har angret deg heller.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #15 Skrevet 22. desember 2015 Skulle lånt bort til en blånisse Anonymous poster hash: 4ba6a...5ed
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #16 Skrevet 22. desember 2015 Det er ufint å be om å få det tilbake. Anonymous poster hash: 87fed...cd3 Ikke når det er et lån.. Anonymous poster hash: baa09...57a
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #17 Skrevet 22. desember 2015 Kommer an på. Ble hun presset til å låne bort? Litt sånn "vil du ikke låne bort dette til X du leker ikke med det?" Det var tidlig å låne det bort egentlig så forstår hun angrer seg. Samtidig så tenker jeg at hun kunne ikke fått det tilbake om dere hadde solgt alt. Om avtalen var at hun kunne få låne det er det ok å be om å få det tilbake. Det er litt dårlig gjort å be om å få det igjen men jeg synes vel ikke du skulle tillatt å låne det bort. Anonymous poster hash: 47544...093
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #18 Skrevet 22. desember 2015 Det er jo bare lånt bort, så helt greit å be om å få det tilbake. Gi en Barbiedukke i julegave til fireåringen som plaster på såret. Det er datteren din sine leker og når hun vil ha tilbake det hun har lånt bort, må det være helt greit. Alle sammen, ikke bare noen. Fireåringen er heldig som har fått låne dem en stund og dere må ha fokus på det i forhold til henne. Man kan jo ikke regne med å få beholde lånte ting evig. Anonymous poster hash: f20b6...838
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #19 Skrevet 22. desember 2015 Ikke ufint å be om å få tilbake..Om jeg låner bort noe til søster'n, f.eks sykkelen min, i den tro at jeg ikke har bruk for den, men ombestemmer meg og vil bruke den likevel, så er det helt innafor å be om å få den tilbake. Anonymous poster hash: 94c68...7ad
overlord Skrevet 22. desember 2015 #20 Skrevet 22. desember 2015 Å låne bort noe er ikke det samme som å gi det bort. Da kan man be om å få det tilbake når man selv trenger det. Ser ikke problemet.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #21 Skrevet 22. desember 2015 Oi da, det har tidlig å bli for stor! Mi jente ryddet rommet i høst og skulle hive alt, jeg har kastet og gitt bort mye, men blant annet barbien har jeg tatt vare på og de er etterspurt også. Hun er 8 Anonymous poster hash: 25d05...e4b
ma(G)ma med to små :) Skrevet 22. desember 2015 #22 Skrevet 22. desember 2015 For datteren din sin del bør du be om å få det tilbake, selv om det er litt spesielt ovenfor søsteren og niesen din. Når man låner bort slike ting ligger det som regel en forventning bak om at man får låne det til sitt eget barn vokser fra det. Her er det du som mor som har feilet. Du burde ha forstått at selv om din datter akkurat nå hadde en periode hvor hun ikke lekte med dukkene, var hun alt for ung til å forstå konsekvensene av å låne bort lekene. Det burde forsåvidt søsteren din ha forstått også Fireåringen blir naturlig nok skuffet, men det får dere voksne bare ordne opp i. Det er dere som er skyld i denne situasjonen. Håper dere tar lærdom av dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå