Gå til innhold

Når går dere til lege?


Tina_

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Jeg gikk tidlig til lege med første, men det var pga blødning. Tenker nå å vente til uke 12 iallefall. Vet ikke hva som er vanlig egentlig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til legen pga uvi og fikk beskjed om å bestille meg time til kontroll med det samme. De ville ikke ha meg inn før etter 12 fullgåtte uker, fordi sykehuset ikke tar imot blodprøver før dette. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

E nok like grett å vente t veke 12, så eg slepp å sitte på venterommet å kose meg meir enn nødvendig ;) Rekna med det blir nok av venting i mnd framover 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er litt forskjellig praksis fra sted til sted. Sist var jeg 8 uker, denne gangen 9 uker. Sist tok de blodprøver i uke 8😊 denne gangen har jeg fått påvist ekstrem svangerskapskvalme(hadde det sist uten diagnose), og måtte ta masse blodprøver i den forbindelse som ble sendt til sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff!! Må vere heilt forferdelig å vere så ekstremt kvalm heile tida :(

Hittil har eg igrunn ingen symptomer på graviditet, bortsett fra litt ømme bryst og dei har vokse! Så eg e vel heldig, igjen! Men, resultatet til slutt e nok verdt kvar ei plage ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har foreløpig termin 12/august og er 7+3 i dag.

Tenkte og bestille 1.legetime nå til uka. Var det første mannen min tenkte på når vi testa positivt.

Mens jeg tenkte ul :D Har allerede bestilt tidlig ul til jeg er 10 uker på veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle kontakte lege når jeg er ca 12 uker på vei :) Med første mann kontaktet jeg lege med engang, fordi jeg ikke visste når det var vanlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til jordmor på mandag, får høre med henne hva hun tenker. Er jo bare 10+1 da. Forrige gang gikk jeg til legen i uke 7, siden jeg var bekymret for toxoplasmose. Tenker jeg venter litt lenger denne gangen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy terskel har dere for å ringe lege?

Jeg føler meg litt hysterisk, men har aldri vært gravid før. De siste dagene har jeg spottet bittelitt brun utflod, og blir litt nervøs. Ser jo at det er ganske vanlig men føles lenge å vente til uke 12 for lege og uke 18 for UL. I mange andre land går folk til lege/UL mye tidligere, men er det egentlig noe vits når man generelt sett er frisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy terskel har dere for å ringe lege?

Jeg føler meg litt hysterisk, men har aldri vært gravid før. De siste dagene har jeg spottet bittelitt brun utflod, og blir litt nervøs. Ser jo at det er ganske vanlig men føles lenge å vente til uke 12 for lege og uke 18 for UL. I mange andre land går folk til lege/UL mye tidligere, men er det egentlig noe vits når man generelt sett er frisk?

Hvor langt er du på vei?

Du kan jo ringe på mandag og forklare situasjonen. Hvis du sier du er engstelig vil jeg tro du blir undersøkt, selvom det er mange som blør uten at noe er galt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor høy terskel har dere for å ringe lege?

Jeg føler meg litt hysterisk, men har aldri vært gravid før. De siste dagene har jeg spottet bittelitt brun utflod, og blir litt nervøs. Ser jo at det er ganske vanlig men føles lenge å vente til uke 12 for lege og uke 18 for UL. I mange andre land går folk til lege/UL mye tidligere, men er det egentlig noe vits når man generelt sett er frisk?

Hvor langt er du på vei?

Du kan jo ringe på mandag og forklare situasjonen. Hvis du sier du er engstelig vil jeg tro du blir undersøkt, selvom det er mange som blør uten at noe er galt

 

 

6 uker idag :-p vil ikke overdrive heller, føler meg litt teit... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvor høy terskel har dere for å ringe lege?

Jeg føler meg litt hysterisk, men har aldri vært gravid før. De siste dagene har jeg spottet bittelitt brun utflod, og blir litt nervøs. Ser jo at det er ganske vanlig men føles lenge å vente til uke 12 for lege og uke 18 for UL. I mange andre land går folk til lege/UL mye tidligere, men er det egentlig noe vits når man generelt sett er frisk?

Hvor langt er du på vei?

Du kan jo ringe på mandag og forklare situasjonen. Hvis du sier du er engstelig vil jeg tro du blir undersøkt, selvom det er mange som blør uten at noe er galt

 

6 uker idag :-p vil ikke overdrive heller, føler meg litt teit...

 

Du skal ikke føle deg teit😊 stol på magefølelsen. Er ikke noe galt i å ringe å spørre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...