Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 5 åringen min er kjempe forkjølet, hoster stygt og har litt feber. Han er absolutt redusert og vil bare sitte å se på film eller spille minecraft på ipad. Han satt og bygget Lego en liten stund og vi har lest to bøker sammen....men det er sofa og film han har villet. Så får jeg tlf fra en "super-mamma" som også har febersyk 5 åring og hun forteller at hennes unge får ikke ligge på sofaen å se tv. Der går det i brettspill og andre "pedagogisk riktig" aktiviteter. .. Føler meg bare så lat...men min gutt har vært slapp og jeg ville aldri latt han se fim/ipad en hel dag hvis han var frisk. Får deres febersyke barn lov å slappe av med film i mange timer? Anonymous poster hash: 98052...dcc
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 Om han/hun ikke ser film i mange timer, så blir det litt sofa og sløving uansett. Brettspill o.l. gjør vi kun dersom han/hun ønsker det selv. Synes selv at sofaen er veldig god når jeg er syk..... Anonymous poster hash: b6c91...e90
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Altså, jeg hadde ikke orket å spille brettspill/være i aktivitet om jeg var såpass dårlig, og hadde feber, at jeg var helt slått ut. Da vil jeg helst ligge på sofaen og slappe av, se på tv når jeg orker og bli fort frisk. Du er absolutt ikke lat fordi ungen din har fått pleie kroppen i dag!!
TinaK 1990 Skrevet 21. desember 2015 #4 Skrevet 21. desember 2015 Når mine barn er forkjølet med feber og redusert allmenntilstand så bestemmer de selv tempoet. Selv ligger jeg på sofaen i den tilstanden du beskriver og da tenker jeg det er riktig for barna også. Selvsagt.
TPK Skrevet 21. desember 2015 #5 Skrevet 21. desember 2015 Når de er syke får de gjøre det de vil. Spise det de vil også, hvis matlysten er dårlig.
Mostly Harmless Skrevet 21. desember 2015 #6 Skrevet 21. desember 2015 Barn fortjener også å sløve når de er syke. Jeg orker ikke å lese oppbyggelig litteratur om jeg er dårlig, så da skal ungene få slippe å prestere i pedagogisk aktivitet også, dersom de ikke har lyst. Helt rett av deg å være "sløv" i dag.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #7 Skrevet 21. desember 2015 Får ikke lov å ligge å sløve?! Det er det dummeste jeg har hørt. Om barnet selv ønsker å spille brettspill så er det noe annet. Men å ikke få hvile når man er syk? Når jeg er syk holder ikke jeg på med pedagogiske aktiviteter, altså! Da sløver jeg på sofaen. Anonymous poster hash: c193e...df3
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #8 Skrevet 21. desember 2015 Stakkars unge som ikke får lov å være syk! Synes det er bra at du lar ungen din hvile. Nåde den som tvinger meg opp av sofaen når jeg er syk og svak. Anonymous poster hash: 76898...050
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #9 Skrevet 21. desember 2015 Jeg gjør akkurat som deg😊 Tenk hvis du selv er dårlig. Det siste du vil da er å gjøre slike ting som krever noe. De får spise mat og kose seg i sofan. Får ofte unna klesvask på slike dager siden jeg sitte i sofa sammen med barnet og bretter klær😉 Lar barna sitte eller ligge i fanget mitt hvis de vil. Det viktigste er hvile, drikke og mat. Og masse kos! Anonymous poster hash: a16df...7ad
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #10 Skrevet 21. desember 2015 5 åringen min er kjempe forkjølet, hoster stygt og har litt feber. Han er absolutt redusert og vil bare sitte å se på film eller spille minecraft på ipad. Han satt og bygget Lego en liten stund og vi har lest to bøker sammen....men det er sofa og film han har villet. Så får jeg tlf fra en "super-mamma" som også har febersyk 5 åring og hun forteller at hennes unge får ikke ligge på sofaen å se tv. Der går det i brettspill og andre "pedagogisk riktig" aktiviteter. .. Føler meg bare så lat...men min gutt har vært slapp og jeg ville aldri latt han se fim/ipad en hel dag hvis han var frisk. Får deres febersyke barn lov å slappe av med film i mange timer? Anonymous poster hash: 98052...dcc Mine får gjøre som de vil! Av og til kan det være de orker brettspill, men da i tre minutter før de er slitne, så er veldig sjelden det blir noe av. Blir som oftest til at de sitter i sofa med iPad og spiller/ser film. Syns litt synd i barnet til venninnen din som ikke får ligge på sofaen og slappe av... :S Mine orker iallfall ingenting annet. Kanskje leke med en legobil, men det blir også i tre minutter før de ikke orker mer. Anonymous poster hash: eaf8e...34c
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #11 Skrevet 21. desember 2015 5 åringen min er kjempe forkjølet, hoster stygt og har litt feber. Han er absolutt redusert og vil bare sitte å se på film eller spille minecraft på ipad. Han satt og bygget Lego en liten stund og vi har lest to bøker sammen....men det er sofa og film han har villet. Så får jeg tlf fra en "super-mamma" som også har febersyk 5 åring og hun forteller at hennes unge får ikke ligge på sofaen å se tv. Der går det i brettspill og andre "pedagogisk riktig" aktiviteter. .. Føler meg bare så lat...men min gutt har vært slapp og jeg ville aldri latt han se fim/ipad en hel dag hvis han var frisk. Får deres febersyke barn lov å slappe av med film i mange timer? Anonymous poster hash: 98052...dcc Mine får gjøre som de vil! Av og til kan det være de orker brettspill, men da i tre minutter før de er slitne, så er veldig sjelden det blir noe av. Blir som oftest til at de sitter i sofa med iPad og spiller/ser film. Syns litt synd i barnet til venninnen din som ikke får ligge på sofaen og slappe av... :S Mine orker iallfall ingenting annet. Kanskje leke med en legobil, men det blir også i tre minutter før de ikke orker mer. Anonymous poster hash: eaf8e...34c De styrer ofte på natta når de er syke, så jeg er trøtt og slapp jeg også, så det gjør meg ingenting at det blir iPad;) Anonymous poster hash: eaf8e...34c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå