Gå til innhold

Overnatting hos eks...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt fortvilet her,vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette.

Jeg er i et helt ferskt forhold med en mann med barn fra tidligere. Mor og barna bor langt unna far,og far pleier å overnatte på hytte under de få samværene han har.

Dette har jeg jo visst om og vært 100% inneforstått med hele tiden.

Nå i julen skal han ha samvær. Men så fant jeg ut ved ren tilfeldighet at de 3 dagene på hytta har blitt til 5 dager med overnatting hjemme hos eksen/barna,og han har ikke fortalt det en gang... Før jeg bare skulle forhøre meg om han fortsatt skulle hjem(hit) 2juledag...

Da begynte han å stotre frem tvetydige greier som jeg til slutt fikk vite at var en stor endring han ikke hadde fortalt...

I mine øyne sover man ikke hos ekser når man er i et nytt forhold... Jeg ville ikke ha sovet hos en eks uansett, hverken mine barns far eller en annen eks, uavhengig av om jeg var singel eller i et forhold... Det er bare helt feil for meg...

Mener også at det ikke er lov,sånn ift at hun jo står som alenemor(nav).

Det er ikke at samværet blir to dager ekstra som er problemet. Jeg har full forståelse for at hsn ønsker tid med barna sine,og syns det er flott han stiller opp for barna til tross for avstand... Men å holde det skjult for meg at han faktisk skal sove hos eksen, det klarer jeg ikke legge bort...

Det var hun som gikk fra han, så det ligger jo mye usikkerhet i meg også ift hans følelser for henne... Men det hjelper jo ikke akkurat på at han prøvde å skjule at han faktisk skal overnatte hos henne :-(

Hjelp meg kjære damer... Hvordan håndtere dette?

Kjenner jeg har mest lyst til å bare droppe ut av dette...

Anonymous poster hash: ecb48...256

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eks og jeg hadde samme ordning. Ikke fordi det foregikk noe eller fordi vi hadde følelser for hverandre, men fordi barnet hadde så godt at å ha sine foreldre sammen.

Barnet var i sentrum.

Anonymous poster hash: 1faf4...dfa

Skrevet

Jeg synes det var uærlig å ikke si ifra om dette til deg. At du måtte hale og dra det ut av ham, var ugreit. Så jeg er enig med deg, jeg ville også reagert på det.

Men hvis du liker ham veldig godt, så ville jeg heller ikke ha droppet fyren. Det kan være omstendigheter rundt valget hans som er helt uskyldige (mest sannsynlig). Kan hende han var veldig usikker på hvordan du ville ta det, dersom han var ærlig og fortalte det?

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Tillit er kjempeviktig. Det er ikke samværet du reagerer på, men at han holder tilbake informasjonen. At han skal sove sammen med eksen er også spesielt, spesielt siden han er i et annet forhold, men det trenger ikke bety noe. Om han går tilbake til henne er det ingenting du kan gjøre for å hindre det, og det er vel bedre at det skjer nå enn på et senere tidspunkt uansett. 

Jeg synes du skal snakke med han. Vær klar på hva du reagerer på (at han holder tilbake informasjon) , og hva du synes er bra (at han ønsker og prioriterer tid med barna). 

Skrevet

Hadde han vært åpen om det så ville jeg hatt få problemer med det. Men når han skjuler det, og i tillegg blir unnvikende når du finner ut av det, da går i hvert fall mine alarmklokker av.

Jeg ville ha trukket meg unna, så får han se hva han gjør etter jul. Åpenhet og tillit er avgjørende for å få et forhold til å fungere, hvis ikke har det ingen fremtid.

Nr. to skriver at hun og eks hadde samme ordning fordi barnet var i sentrum. Og det er jo flott! Men det å ha barnet/barna i sentrum trenger ikke utelukke åpenhet og respekt for ny partner...

Anonymous poster hash: c10fe...d27
Skrevet

Å ha barna i sentrum er jeg absolutt helt enig i. Men barna legger seg i 19-20 tiden,så hvorfor i all verden skal han være sammen med eksen resten av tiden?

Jeg kan ikke "se hva som skjer etter jul", for hvis han sover hos henne, kan ikke jeg fortsette dette. For min del.

Det er altså både at han holdt ting skjult,og at han skal sove der,og derfor også tilbringe tid med eksen alene etter barna er lagt,jeg reagerer på.

Og også at han har brutt en avtale uten å en gang fortelle meg det...

At han gjør som tidligere, har samvær med barna når de er våkne, for så å dra til denne hytta og være der resten av tiden et helt uproblematisk. Etterhvert skal han ha barna hos seg selv, så da trenger han jo ikke reise dit lenger. Men... Nei... Jeg klarer bare ikke tilbakeholding av info,avtalebrudd og overnatting hos eksen...

Hi

Skrevet

Å ha barna i sentrum er jeg absolutt helt enig i. Men barna legger seg i 19-20 tiden,så hvorfor i all verden skal han være sammen med eksen resten av tiden?

Jeg kan ikke "se hva som skjer etter jul", for hvis han sover hos henne, kan ikke jeg fortsette dette. For min del.

Det er altså både at han holdt ting skjult,og at han skal sove der,og derfor også tilbringe tid med eksen alene etter barna er lagt,jeg reagerer på.

Og også at han har brutt en avtale uten å en gang fortelle meg det...

At han gjør som tidligere, har samvær med barna når de er våkne, for så å dra til denne hytta og være der resten av tiden et helt uproblematisk. Etterhvert skal han ha barna hos seg selv, så da trenger han jo ikke reise dit lenger. Men... Nei... Jeg klarer bare ikke tilbakeholding av info,avtalebrudd og overnatting hos eksen...

Hi

Jeg som skrev det med å se hva han gjør etter jul. Hovedfokus for meg var å trekke meg unna - av akkurat samme grunner som det du oppgir. Jeg tenker vel også at hvis han skal bruke hele kveldene med eksen etter at barna har lagt seg - og å prøve å holde dette skjult for deg - viser at han kanskje har håp om noe mer med eksen.

Så jeg er enig med deg, hvis han gjør dette etter å ha hold ting skjult for deg, da er det ikke noe tillit igjen, og da er det heller ikke noe igjen av forholdet.

Snakk med ham, si at når han holder igjen så viktige opplysninger og bryter avtaler så oppfattes det som om han ikke er seriøs mtp. deres forhold, at du da føler du ikke kan stole på ham. Si at du ikke kan fortsettte forholdet om han fortsetter å ikke være åpen, fortsetter å skjule ting for deg, og omgås eksen så tett i skjul. Og så ville jeg nok kanskje ha spurt ham rett ut om han egentlig er helt ferdig med eksen, for det virker ikke slik på hans reaksjon nå.

Og blir det slutt - vær glad du fant det ut tidlig. Og tenk at du i så fall starter det nye året med nye muligheter uten å drasse med deg en mann som ikke er ærlig med deg.

Anonymous poster hash: c10fe...d27

Skrevet

Mulig han var redd for min reaksjon dersom han fortalte det. Men jeg mener at han burde snakket med meg om dette FØR han lagde den nye avtalen med eksen. Ikke bare kjøre rett over meg og late som ingenting.... Hvis han gjør dette så tidlig, føler jeg han bare vil fortsette med det. Drite i hva jeg måtte føle,mene og tenke, drite i konsekvenser og hvordan hans valg påvirker andre. Og da tenker jeg ikke bare ift eksen, men også ift alle andre avgjørelser,valg og ønsker man har i livet...

Hi

Skrevet

Hadde det vært hos oss hadde det eneste problemet vært hvorfor han ikke sa at hun skulle overnatte der han skulle overnatte.

Jeg har sovet hos min ex før og det vet min mann og han syns det er helt greit. Det er ikke faren til barna mine, han sliter jeg med å være i samme rom med nå. Blir bare værre og værre, men det har med hvordan han behandle barna sine på. Så han hadde jeg aldri vurdert tanken å sove over hos.

Min mann og hans exkone har delt soverom mens vi har vært sammen. De var i begravelse på andre siden av landet med ungene sammen, og litt kluss hos de som de skulle sove over hos ble til en dobbeltseng til de. Min mann ringte og var litt ifra seg, han syns det ble fryktelig vanskelig. Tenk om hva jeg skulle si, ikke si, om forholdet skulle slite pga det osv. Hotell fantes ikke der de var, så det var ingen mulighet. Jeg hadde ingen problemer med det, sålenge han sov under sin dyne, og hun under sin. Han kom hjem til meg og hun til sin mann så syns jeg ikke det var noe galt. Hadde jeg fått høre det i ettertid og dette var planlagt så hadde det vært en helt annen sak...

I mitt hode er det en grunn til at en ex er en ex, men at en ikke kan ha ett vennskapelig forhold til en ex uten at det må ligge baktanker bak er litt rart. Min ene ex har blitt pappa for litt siden og jeg gleder meg til å være barnepasser, endelig få besøk av en liten baby jeg kna kose med igjen. Min mann gledr seg like mye som meg, for vi har slle ett godt vennskapelig forholdt il hveandre. Han passet mitt eldste barn når hun var liten. Så flyttet vi langt fra hverandre og nå bor vi nære igjen.

Anonymous poster hash: 3368a...9f3

Skrevet

Har han introdusert deg for familie, evnt venner? Vet eksen han har møtt deg? Jeg er også i ferskt forhold til en med barn. Han skal feire med eksen noe som er helt greit for meg.. Jeg har møtt henne og han er åpen om at vi er ett par. Det roer mine nerver.. Her var det også hun som gikk fra han så klart man kjenner på usikkerheten. Dropper du han kan du bli sett på som sjalu og vanskelig... Man må være raus når man møter noen med barn. Men man skal heller ikke godta alt. Hør hvorfor han utelot å fortelle det til deg og si at du forventer han er ærlig om du skal kunne ha tillit til han.

Anonymous poster hash: 6f2a9...3f8

Skrevet

Har han introdusert deg for familie, evnt venner? Vet eksen han har møtt deg? Jeg er også i ferskt forhold til en med barn. Han skal feire med eksen noe som er helt greit for meg.. Jeg har møtt henne og han er åpen om at vi er ett par. Det roer mine nerver.. Her var det også hun som gikk fra han så klart man kjenner på usikkerheten. Dropper du han kan du bli sett på som sjalu og vanskelig... Man må være raus når man møter noen med barn. Men man skal heller ikke godta alt. Hør hvorfor han utelot å fortelle det til deg og si at du forventer han er ærlig om du skal kunne ha tillit til han.

Anonymous poster hash: 6f2a9...3f8

Nei,han har ikke det. Eller, jeg har pratet med ene broren,og moren og stefaren vet om meg.

Han sier bare "jeg tenkte ikke over det før jeg svarte" når jeg spør hvorfor han ikke har sagt noe eller snakket med meg.

Nei,han har ikke sagt noe til eksen heller.

Får bismak av ganske mye kjenner jeg...

Ja,man må være raus ift barna, absolutt. Men å sove hos eksen handler ikke om raushet i mine øyne...

Hi

Skrevet

Beklager, det hørtes rart ut i mine ører. Dette handler vel ikke om at barna skal være i sentrum..?

Anonymous poster hash: f943c...82e

Skrevet

Beklager, det hørtes rart ut i mine ører. Dette handler vel ikke om at barna skal være i sentrum..?

Anonymous poster hash: f943c...82e

Nei,dette handler ikke om barna i det hele tatt. Barna er der og det er en selvfølge at han skal ha samvær med barna sine.

Men det er helt plutselig nå at han brått skal sove hjemme hos eksen istedetfor på hytta som han pleier. Og at han holdt det skjult for meg...

Nå har jeg selvsagt ikke klart å IkKE tenke videre på dette i dag,så nå tviler jeg egentlig på at han noen gang har vært på noe som helst hytte :-S

Hi

Skrevet

Hvor lenge har dere vært ett par?

I mine øyne uproblematisk at han sover der, problem at han ikke var ærlig om det.

Anonymous poster hash: a2a99...028

Skrevet

I jula legger vel ikke barna seg i 19-20 tiden? Kanksje han gjerne vil stå opp med de, og være med de hele tiden. Jeg er uansett helt enig i at han burde fortalt deg dette, men jeg syns også det er hyggelig at de gjør det. For barna vil julen være helt annerledes med begge foreldrene hele tiden. Mange velger jo å dra på ferie sammen av samme grunn. 

Jeg syns du skal si at du kunne tenkt deg å bli involvert i disse tingene, så ønske han god jul osv. 

Anonymous poster hash: 9051a...c3b
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvor lenge har dere vært ett par?

I mine øyne uproblematisk at han sover der, problem at han ikke var ærlig om det.

Anonymous poster hash: a2a99...028

Enig i denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...