Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 Det er utlyst en jobb med søknadsfrist 25.12. Det står oppstart 1.1. Men jeg har 3 mnd oppsigelse i min jobb, så om jeg sier opp 1.1 kan jeg ikke begynne før 1.4. Er det i det hele tatt noe vits i å søke? Jeg syns det er merkelig om de skal vurdere, intervjue og ansette folk på de få dagene i romjula egentlig. Dette er en kommunal stilling så jeg trodde ting tok litt lengre tid. Anonymous poster hash: f74c7...d26
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 Syns det høres ut som om de allerede har en kandidat de kommer til å ansette, men de er vel forpliktet til å lyse ut stillingen. Er vel uansett greit å slenge inn en søknad om du ønsker jobben, de aller fleste har tre måneders oppsigelse. Anonymous poster hash: 20076...220
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 De fleste har tre måneders oppsigelsestid. Men har sett mange lignende stillinger i det siste. Jeg søkte på en stilling med oppstart 1.3, kan ikke starte før 1.6. De ville gjerne at jeg søkte da jeg har ønsker kompetanse. De venter på deg om du er den rette for stillingen. Sier du opp i januar får du ikke startet før 1.5. Anonymous poster hash: c9969...ef9
Iiiiik Skrevet 21. desember 2015 #4 Skrevet 21. desember 2015 Det betyr vel bare at den som slutter, blir borte 1.1.16, altså er den ledig fra den datoen. Klart de venter på det rette mennesket i noen få måneder. Det er kun hvis en annen like kvalifisert kan begynne raskere, at det kan tale imot deg.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #5 Skrevet 21. desember 2015 Slikt blir gjerne gjort om de allerede har en kandidat, men er forpliktet til å lyse ut stillingen. Men søk, for det offentlige har også retningslinjer som de skal følge ved ansettelser. Og som en over sier - om du er den de vil ha når de ser søknaden din og ev. intervjuer deg, da venter de som regel gjerne for den rette. Anonymous poster hash: f39f6...d5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå