Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 Hvordan gjør dere det med julegaver og alt med jul å gjøre, sparer gjennom hele året, eller bruker hele lønna til det? Ser at mange bruker 10000kr og mer bare til julegaver, for å ikke snakke om mat alt det der. Anonymous poster hash: bfb93...205
sug lut Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 (endret) Vet ikke hva andre gjør, jeg handler etter pungen der og da når vi kommer til desember, men kjøper også en god del gaver gjennom året når jeg finner noe jeg vet passer mottaker. Dessuten har jeg lært meg min personlige utgave av Murphy's Law, nemlig at det alltid kommer en helvetes regning på ett eller annet på bilen i juni og desember, de månedene der man tror man skal ha mer penger enn vanlig, så alt som er kjøpt gjennom året hjelper godt. Endret 21. desember 2015 av sug lut
☆☆☆ Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Sparar gjennim året, men håpar å kome gjennom på november- og desemberlønna og sleppe å ta av reservar. Blir lite sparing i desse mnd.
sug lut Skrevet 21. desember 2015 #4 Skrevet 21. desember 2015 Sparar gjennim året, men håpar å kome gjennom på november- og desemberlønna og sleppe å ta av reservar. Blir lite sparing i desse mnd. Altså, mulig jeg misforsto HI, jeg sparer også gjennom året men ikke til juleforbruk.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #5 Skrevet 21. desember 2015 Sparer ikke til julegaver, bruker heller ikke hele lønna. Har heldigvis god råd. Har aldri - kanskje med unntak av da jeg var student for mer enn 15 år siden - trengt å telle ned dager til neste lønning. Lever nøkternt og sløser ikke, verken i jula eller ellers. Anonymous poster hash: 17a88...9a2
februarprins2013 Skrevet 21. desember 2015 #6 Skrevet 21. desember 2015 sparer ikke,men får litt mer penger i desember siden det er halv skatt,men har aldri brukt så mye som i år
☆☆☆ Skrevet 21. desember 2015 #7 Skrevet 21. desember 2015 Sparar gjennim året, men håpar å kome gjennom på november- og desemberlønna og sleppe å ta av reservar. Blir lite sparing i desse mnd. Altså, mulig jeg misforsto HI, jeg sparer også gjennom året men ikke til juleforbruk. Og eg sparar med tanke på jul og andre dyre hendingar, men håpar å greie meg utan å ta av dette. I år går det greit.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #8 Skrevet 21. desember 2015 Bruker kun den del av lønna som er halv skatt I tillegg prøver jeg å kjøpe en del i november av den vanlige lønna jeg får da. Altså holder meg på matta! Anonymous poster hash: 6bb18...2a6
TPK Skrevet 21. desember 2015 #9 Skrevet 21. desember 2015 Vi har god råd vil jeg si, så jeg bruker av desemberlønna og tenker ikke mer på det. Det pleier ikke å gå tomt. Men vi kjøper ikke så svindyre gaver da, har en noenlunde fast sum vi kjøper for. Blir totalt rundt 8000 i gaver og sikkert 10 000 i mat og ikke minst drikke.
Førstemann Skrevet 21. desember 2015 #10 Skrevet 21. desember 2015 Desemberlønna. Har heldigvis romslig økonomi så trenger ikke tenke på det. Men vi har heller ikke ekstremt mange å kjøpe til.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #11 Skrevet 21. desember 2015 Får stort sett alltid litt ekstra hver mnd utover det som vi "trenger" til daglige utgifter. Så det ekstra som kommer inn i november og delvis desember går til julegaver i stedet for til sparing. Anonymous poster hash: 9775e...df2
Gjest Antarctica Skrevet 21. desember 2015 #12 Skrevet 21. desember 2015 Har aldri kjøpt gaver for 10.000 kroner, det er ikke vår tradisjon. Selv om vi har fødselsdager rundt juletida også.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #13 Skrevet 21. desember 2015 Vi har god råd vil jeg si, så jeg bruker av desemberlønna og tenker ikke mer på det. Det pleier ikke å gå tomt. Men vi kjøper ikke så svindyre gaver da, har en noenlunde fast sum vi kjøper for. Blir totalt rundt 8000 i gaver og sikkert 10 000 i mat og ikke minst drikke. 10 000kr til mat og drikke? Er dere 50 mann? Anonymous poster hash: 4f375...aa4
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #14 Skrevet 21. desember 2015 Vi har god råd vil jeg si, så jeg bruker av desemberlønna og tenker ikke mer på det. Det pleier ikke å gå tomt. Men vi kjøper ikke så svindyre gaver da, har en noenlunde fast sum vi kjøper for. Blir totalt rundt 8000 i gaver og sikkert 10 000 i mat og ikke minst drikke.10 000kr til mat og drikke? Er dere 50 mann? Anonymous poster hash: 4f375...aa4 Trenger ikke være mange for å bruke mye på mat til julen. Her er vi 4 stykker å skal ikke ha gjester i jula, vi har handlet mat, brus og godterier for 16000 til jul. Ikke er det alkohol da vi ikke drikker. Anonymous poster hash: 07107...942
TPK Skrevet 21. desember 2015 #15 Skrevet 21. desember 2015 Vi har god råd vil jeg si, så jeg bruker av desemberlønna og tenker ikke mer på det. Det pleier ikke å gå tomt. Men vi kjøper ikke så svindyre gaver da, har en noenlunde fast sum vi kjøper for. Blir totalt rundt 8000 i gaver og sikkert 10 000 i mat og ikke minst drikke.10 000kr til mat og drikke? Er dere 50 mann? Anonymous poster hash: 4f375...aa4 Nei, men vi bruker rundt 7-8000 på en vanlig måned, så at vi kjøper litt ekstra til jul er vel ikke så rart. Det er jo for hele måneden, ikke bare julaften jeg tenker på. Og vi er glad i god drikke, så det går jo en del i øl-hylla og på Polet ;-)
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. desember 2015 #16 Skrevet 21. desember 2015 Jeg bruker litt av det som er oppspart gjennom året og en del av november og desember lønningene.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #17 Skrevet 21. desember 2015 For 3 måneder siden sa jeg "Vi burde sette av litt penger fra nå av og bruke de på gaver til jul". Vel, sånn ble det jammen ikke i år heller Så her går det for det meste etter lommeboka når desember er her Men vil prøve å bli flinkere til å spare, så det kan bli litt finere/artigere gaver utover. Anonymous poster hash: 3eed3...4d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå