Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 Ser i den andre tråden at noen spiser surkål fra pose 2-3 ganger i uka. Hvordan kan noen tenke at det gir god næring til kroppen? Kål som ligger i en pose i romtemperatur i flere måneder. Folk kjøper masse julemat under priskrigen, men det er jo dårlig mat! Det er ikke mat som bygger kroppen din opp, det bryter den ned. Anonymous poster hash: 22763...949
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 Vet ikke helt hva du mener med industrivarer, men jeg vil tro vi spiser en del. Mesteparten av maten i vanlig matbutikk er jo fra industri. Vi spiser feks mye laks. Det er jo oppdrettslaks. Også frosne grønnsaker benytter jeg meg sv. At mat er bearbeidet av industri betyr jo ikke at det er næringslivstopper. Når det gjelder surkål så bruker vi det kun til jul, og jeg aner faktisk ikke hva næringdinnholdet er. Anonymous poster hash: 72b57...21b
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Vet ikke helt hva du mener med industrivarer, men jeg vil tro vi spiser en del. Mesteparten av maten i vanlig matbutikk er jo fra industri. Vi spiser feks mye laks. Det er jo oppdrettslaks. Også frosne grønnsaker benytter jeg meg sv. At mat er bearbeidet av industri betyr jo ikke at det er næringslivstopper. Når det gjelder surkål så bruker vi det kun til jul, og jeg aner faktisk ikke hva næringdinnholdet er. Anonymous poster hash: 72b57...21b Næringslivstopper skal da være næringsfattig..☺️ Anonymous poster hash: 72b57...21b
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #4 Skrevet 21. desember 2015 Til vanlig lager jeg det meste selv, men januar blir en knapp nmd, og jeg har hamstra inn billige toroposer og dolmioglass for å bedre stoda. Anonymous poster hash: 3b037...5a6
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #5 Skrevet 21. desember 2015 Vet ikke helt hva du mener med industrivarer, men jeg vil tro vi spiser en del. Mesteparten av maten i vanlig matbutikk er jo fra industri. Vi spiser feks mye laks. Det er jo oppdrettslaks. Også frosne grønnsaker benytter jeg meg sv. At mat er bearbeidet av industri betyr jo ikke at det er næringslivstopper. Når det gjelder surkål så bruker vi det kun til jul, og jeg aner faktisk ikke hva næringdinnholdet er. Anonymous poster hash: 72b57...21b Næringslivstopper skal da være næringsfattig..☺️ Anonymous poster hash: 72b57...21b Ja, nettopp. Mesteparten av maten i en vanlig matbutikk er industrimat. Men egentlig så trenger vi bare grønnsaker, bær, litt frukt, nøtter, kjøtt, fisk og kanskje egg. Men i matbutikken står hyllemeter på hyllemeter med brus, godteri, cola, juice, iste, kjeks, posesupper, posegryter, ferdigkaker osv.. Egentlig ganske ekkelt. Hvorfor lager du ikke surkålen selv? Anonymous poster hash: 22763...949
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #6 Skrevet 21. desember 2015 Vet ikke helt hva du mener med industrivarer, men jeg vil tro vi spiser en del. Mesteparten av maten i vanlig matbutikk er jo fra industri. Vi spiser feks mye laks. Det er jo oppdrettslaks. Også frosne grønnsaker benytter jeg meg sv. At mat er bearbeidet av industri betyr jo ikke at det er næringslivstopper. Når det gjelder surkål så bruker vi det kun til jul, og jeg aner faktisk ikke hva næringdinnholdet er. Anonymous poster hash: 72b57...21b Næringslivstopper skal da være næringsfattig..☺️ Anonymous poster hash: 72b57...21b Ja, nettopp. Mesteparten av maten i en vanlig matbutikk er industrimat. Men egentlig så trenger vi bare grønnsaker, bær, litt frukt, nøtter, kjøtt, fisk og kanskje egg. Men i matbutikken står hyllemeter på hyllemeter med brus, godteri, cola, juice, iste, kjeks, posesupper, posegryter, ferdigkaker osv.. Egentlig ganske ekkelt. Hvorfor lager du ikke surkålen selv? Anonymous poster hash: 22763...949 [ Det er ikke jeg som lager julemiddag da vi er invitert bort. Synes det er i overkant uhøflig å insistere på at verten lager hjemmelaget surkål til meg. Må ærlig innrømme at jeg vet faktisk ikke om de lager surkål heller. Har ikke satt noe krav med tanke på beverningen. Poenget mitt er at i dagens samfunn er mat en industri. Ja det er synd, men det trenger ikke å bety at den er næringsfattig. Anonymous poster hash: 72b57...21b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå