Gå til innhold

sykmeldt 50 % denne uka. Hvordan regne timer ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo rød dag fredag. Jobber 8-16. Hvor mange timer skal jeg jobbe denne uka?

Anonymous poster hash: 15adf...5f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jobber du 50% mandag til torsdag

Anonymous poster hash: 16746...7dd

Skrevet

Du ska jobba 50% av dei vaktene/timane du skulle gått. Viss du har fri raude dagar er det 50% av dei resterande timane. Om du skulle ha jobba 1.dag må du rekne med dei timane og.

Skrevet

Du skal jobbe 50% av den oppsatte vaktplanen/de planlagte arbeidsdagene dine.

Normal arbeidsuke er fra mandag til fredag for de med normalarbeidstid. For de med turnus ser man på vaktplanen. Arbeidsuken/vaktplanen går egentlig uavhengig av fridager og røde dager. Har du normaluke og skulle egentlig jobbet på en rød dag, er du heldig og får en ekstra fridag.

Når du er sykmeldt skal du sette opp arbeidsdagene dine i samarbeid med din leder utfra hvorfor du er sykmeldt (om det f.eks er noen oppgaver du skal unngå, om du skal være på arbeid 100% av tiden og ha mer pauser/bruke lenger tid på oppgavene eller om du skal ha faste fridager). F.eks kan det være like normalt å jobbe hver formiddag som å jobbe 3 dager den ene uka og 2 dager den andre uka eller annenhver vakt.

Anonymous poster hash: f9f8b...cfb
Skrevet

Vi hadde planlagt fri lille julaften og julafta. Men skal likevel regne alle dagene?

Skrevet

Vi hadde planlagt fri lille julaften og julafta. Men skal likevel regne alle dagene?Anonymous poster hash: 15adf...5f2

Nei. Du skal rekne ut frå dei timane du er oppsett til å jobbe. Ikkje ta med 23.og 24. viss du alt har fått fri desse dagane.

Skrevet

Vi hadde planlagt fri lille julaften og julafta. Men skal likevel regne alle dagene?

Hvis du har avtalt fri lille julaften og julaften, pluss 1. juledag, Skal du jobbe 50% av det du normalt skulle jobbet mandag og tirsdag.

Anonymous poster hash: e78e4...0cd

Skrevet

Anbefaler deg å ikke høre så mye på svarene du får her siden de fleste er feil.

Da jeg var delvis sykmeldt, og det var helligdager så måtte jeg trekke fra de helligdagene om de kom i sykmeldingsperioden min, men ikke avtalte feriedager. 

Da endret jeg bare feriedagene til sykmeldingsdager.

Om du jobber 37. 5 timers uke, trekker du fra 7, 5 time for fredagen, så du har igjen 30 timer å jobbe. Du er sykmeldt 50 % så det er altså 15 timer. Du kan da være hjemme to hele dager, eller 3, 75 timer hver dag.

Litt avhengig av om du har betalt i lunchen eller ikke ....

Anonymous poster hash: d4ea1...d2b
Skrevet

Anbefaler deg å ikke høre så mye på svarene du får her siden de fleste er feil. Da jeg var delvis sykmeldt, og det var helligdager så måtte jeg trekke fra de helligdagene om de kom i sykmeldingsperioden min, men ikke avtalte feriedager. Da endret jeg bare feriedagene til sykmeldingsdager. Om du jobber 37. 5 timers uke, trekker du fra 7, 5 time for fredagen, så du har igjen 30 timer å jobbe. Du er sykmeldt 50 % så det er altså 15 timer. Du kan da være hjemme to hele dager, eller 3, 75 timer hver dag. Litt avhengig av om du har betalt i lunchen eller ikke .... Anonymous poster hash: d4ea1...d2b

Trur kanskje du skal vere forsiktig med å avfeie andre på bakgrunn av din eine erfaring. Det er ikkje sikkert at du har rett på bakgrunn av det. Andre av oss har faktisk jobba med dette. Det du gjorde med feriedagane dine har du nemlig ikkje rett på, men arbeidsgivar kan gi deg muligheten til det likevel. Og trekke vekk helligdagar kan ein gjere om dei er oppsett som fridagar, ikkje om du eksempelvis var/er turnusarbeidar.

Til HI. Sjekk kor mange timar du skulle ha jobba om du ikkje var sjukemeldt. Du skal arbeide halvparten av dei.

Det ser ut som du du er oppsett med fri 23.,24. og 25. Då skal du jobbe halvparten av timane du har mandag og tirsdag. Om du jobbar ein heil dag og har fri neste, eller evt om du arbeider nokre timar kvar dag. Det må du avtale med arbeidsgivaren din.

Du kan komme med ønsker, men om legen din ikkje har skrive kva han/ho helst ønsker kan du ikkje kreve kor tid du vil ha sjukedagen/sjuketimane dine, men stort sett ordnar dette seg på ein god måte.

Skrevet

Anbefaler deg å ikke høre så mye på svarene du får her siden de fleste er feil. Da jeg var delvis sykmeldt, og det var helligdager så måtte jeg trekke fra de helligdagene om de kom i sykmeldingsperioden min, men ikke avtalte feriedager. Da endret jeg bare feriedagene til sykmeldingsdager. Om du jobber 37. 5 timers uke, trekker du fra 7, 5 time for fredagen, så du har igjen 30 timer å jobbe. Du er sykmeldt 50 % så det er altså 15 timer. Du kan da være hjemme to hele dager, eller 3, 75 timer hver dag. Litt avhengig av om du har betalt i lunchen eller ikke .... Anonymous poster hash: d4ea1...d2b

Trur kanskje du skal vere forsiktig med å avfeie andre på bakgrunn av din eine erfaring. Det er ikkje sikkert at du har rett på bakgrunn av det. Andre av oss har faktisk jobba med dette. Det du gjorde med feriedagane dine har du nemlig ikkje rett på, men arbeidsgivar kan gi deg muligheten til det likevel. Og trekke vekk helligdagar kan ein gjere om dei er oppsett som fridagar, ikkje om du eksempelvis var/er turnusarbeidar.

Til HI. Sjekk kor mange timar du skulle ha jobba om du ikkje var sjukemeldt. Du skal arbeide halvparten av dei.

Det ser ut som du du er oppsett med fri 23.,24. og 25. Då skal du jobbe halvparten av timane du har mandag og tirsdag. Om du jobbar ein heil dag og har fri neste, eller evt om du arbeider nokre timar kvar dag. Det må du avtale med arbeidsgivaren din.

Du kan komme med ønsker, men om legen din ikkje har skrive kva han/ho helst ønsker kan du ikkje kreve kor tid du vil ha sjukedagen/sjuketimane dine, men stort sett ordnar dette seg på ein god måte.

Det er nettopp derfor jeg forklarer hvordan jeg gjorde det, og ikke hvordan det skal gjøres.

Anbefaler egentlig HI å sjekke med sjefen sin eller regler på jobben for å få det riktig, istedenfor å høre på svar her. 

(da jeg ser noen er helt feil, og ikke er 100 % sikker på hva som blir rett i HIs tilfelle)

Ser nå at jeg uttykte meg litt dårlig, så beklager det :) 

Anonymous poster hash: d4ea1...d2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...