Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 Hva i alle dager er vitsen med å legge lista så høyt at de skal få gaver hver dag i desember?? Vi klarte oss da utmerket med en liten sjokolade hver dag da vi var små? Savnet aldri noe mer gjorde vi? Hvorfor skjemmer dere bort barna og gjør dem kravstore?? Tror dere at barna deres husker hva de får i hver luke og setter pris på gavene? Ikke når du sitter med 24 gaver på slutten.. Skjerp dere. Anonymous poster hash: 677ec...e67
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 Fordi jeg synes sjokoladekalender er helt idiotisk, snakk om uting. En liten gave hver dag er bare koselig, og setter overhodet ingen list. Anonymous poster hash: ca3c0...3e4
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Jeg hadde pakkekalender da jeg var liten også. Ble overhodet ikke kravstor av den grunn, så snakk for deg selv og la andre gjøre som de vil i sitt eget hjem. Anonymous poster hash: cc394...4c6
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #4 Skrevet 21. desember 2015 Fordi jeg selv hadde pakkekalender som barn og satt så stor pris på det selv. Det var noe magisk med hele desember. Å våkne 1. Desember å se mamma hadde hengt den opp på rommet mitt den natten. Ta med pakken ned og spise frokost i skinnet fra levende lys, åpne pakken og kjenne på spenningen med å glede meg til jul. Dette er de samme følelsene jeg ønsker å gi til mine barn fordi det er er varmt og godt barndomsminne. Anonymous poster hash: e6204...ef7
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #5 Skrevet 21. desember 2015 Hva i alle dager er vitsen med å legge lista så høyt at de skal få gaver hver dag i desember?? Vi klarte oss da utmerket med en liten sjokolade hver dag da vi var små? Savnet aldri noe mer gjorde vi? Hvorfor skjemmer dere bort barna og gjør dem kravstore?? Tror dere at barna deres husker hva de får i hver luke og setter pris på gavene? Ikke når du sitter med 24 gaver på slutten.. Skjerp dere. Anonymous poster hash: 677ec...e67 Jeg er så enig i dette! Anonymous poster hash: 9bc9b...283
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #6 Skrevet 21. desember 2015 Jeg er 41 år gammel og hadde gavekalender som barn. En håndbrodert en som bestemor hadde laget.. Jeg elsket den, og ønsket videreføre denne koselige tradisjonen. Mine barn er hverken utakknemlige eller kravstore. At de får en liten gave jeg har pakket inn hver dag legger ikke "lista høyt" eller ødelegger barna mine. De tåler fint å få et viskelær, en sjokoladenisse, tyggis og fargeblyanter i kalenderen sin Det er bare kos. Anonymous poster hash: c85fe...89a
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #7 Skrevet 21. desember 2015 Fordi mor selv synes at sånn skal tradisjonen være og må kunne vise kalenderen på Facebook osv. Ungene er ikke så opptatt av det. Her vi bor har de fleste faktisk sluttet, ungene vil heller ha sjokoladekalender, lego eller tryllekalender fra Europris. Ungene er selvsagt oppdratt til å takke for alt, men er det virkelig gøy å få en boxer, refleks, tannkost eller plastikkdings? Ungene vet jo at mye ville de fått uansett (av det nyttige) Anonymous poster hash: 33511...0ae
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #8 Skrevet 21. desember 2015 Jeg er 38 år, og hadde pakkekalender i barndommen. Barna mine får det samme. Vi har en helt nydelig en som mormor har sydd, og vi lager en kombinert pakke/ aktivitetskalender. Noen dager får alle 3 pakke (1. des, julaften og hver lørdag) noen dager får et barn pakke, og noen dager får de en lapp med aktivitet på. Det er veldig lite penger lagt i disse gavene, men det er mye omtanke, kjærlighet og glede! Det gøyeste er som oftest lappene, for da vet de at vi skal gjøre noe sammen! Anonymous poster hash: 1aaaa...5c1
*Miss Marple* Skrevet 21. desember 2015 #9 Skrevet 21. desember 2015 Jeg gjør det fordi jeg koser meg med å lage den og fordi det er koselig for ungene å åpne en liten gave hver morgen i adventtiden. Hvorfor er det bedre med sjokolade hver dag enn bøker, nissesåper, såpebobler osv? Jeg tror neppe det er gavekalenderens feil om ungene er bortskjemte og kravstore.
Gjest Darwinia:-) Skrevet 21. desember 2015 #10 Skrevet 21. desember 2015 Å ja! Etter å ha fått 10-15 legobiter og en twist er nok jenta ødelagt for alltid. Uff, som jeg skammer meg😝 Du vet at det finnes en mellomting mellom grusom sjokolade og gaver til 200 kr? Eller er kanskje 15 legobiter en grei standard for julegaver hos dere? Jeg pleier å legge lista LITT høyere.
Iiiiik Skrevet 21. desember 2015 #11 Skrevet 21. desember 2015 Hvorfor tror så mange at akkurat deres list er helt passe? Hvorfor tror du at dine observasjoner av bortskjemte unger er representative? Hvorfor bryr du deg med hva andre gjør? Bry deg heller om krigsrammete barn i Syria, om uteliggerne i byen, om ham som ikke får noen gaver eller hun som må tåle at mamma er dritings før middag på julaften.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #12 Skrevet 21. desember 2015 Dere pakke kalender mødrene er de samme kjerringer som skryter av det på Facebook og lever livene deres for andres likes på face. Og dere er de samme som gir barna deres ipad så de kan se på film og spille hele tida så dere kan late dere og sitte på face for å spille ut denne perfekte familie imaget dere prøver så hardt å gi inntrykk av på face. Anonymous poster hash: 677ec...e67
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #13 Skrevet 21. desember 2015 Hva i alle dager er vitsen med å legge lista så høyt at de skal få gaver hver dag i desember?? Vi klarte oss da utmerket med en liten sjokolade hver dag da vi var små? Savnet aldri noe mer gjorde vi? Hvorfor skjemmer dere bort barna og gjør dem kravstore?? Tror dere at barna deres husker hva de får i hver luke og setter pris på gavene? Ikke når du sitter med 24 gaver på slutten.. Skjerp dere.Anonymous poster hash: 677ec...e67 Jeg kjøpte en pakkekalender til 179kr, blakket meg ikke på den altså.... kjøpte den fordi jeg IKKE vil at mitt barn skal få sjokolade hver dag. Jeg fikk det selv og husker følelsen når det ikke var flere luker å åpne... Fikk jo nesten abstinenser, var ikke vant til sukker og fikk de sukkerbombene hver dag frem til julaften, så vips så var det slutt. Pakkekalenderen jeg har gitt er en samling av figurer som utgjør 24 stk (åpenbart), og det er leker som kan gi glede i maaange år fremover. Anonymous poster hash: 1ad77...043
Iiiiik Skrevet 21. desember 2015 #14 Skrevet 21. desember 2015 Dere pakke kalender mødrene er de samme kjerringer som skryter av det på Facebook og lever livene deres for andres likes på face. Og dere er de samme som gir barna deres ipad så de kan se på film og spille hele tida så dere kan late dere og sitte på face for å spille ut denne perfekte familie imaget dere prøver så hardt å gi inntrykk av på face. Anonymous poster hash: 677ec...e67 Jeg er i hvert fall en sånn kjerring som ikke tror jeg vet alt om folk på grunnlag av en liten bit informasjon.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #15 Skrevet 21. desember 2015 Dere pakke kalender mødrene er de samme kjerringer som skryter av det på Facebook og lever livene deres for andres likes på face. Og dere er de samme som gir barna deres ipad så de kan se på film og spille hele tida så dere kan late dere og sitte på face for å spille ut denne perfekte familie imaget dere prøver så hardt å gi inntrykk av på face. Anonymous poster hash: 677ec...e67 Hehe. Skikkelig dårlig forsøk på å få i gang noe her. Du henger åpenbart for mye på face siden du vet at andre henger mye der. Konkluderer med at du er en enda dårligere mor enn pakkekalender-kjerringene siden barna dine ikke får noenting mens du selv spaner på face. Anonymous poster hash: e6204...ef7
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #16 Skrevet 21. desember 2015 Dere pakke kalender mødrene er de samme kjerringer som skryter av det på Facebook og lever livene deres for andres likes på face. Og dere er de samme som gir barna deres ipad så de kan se på film og spille hele tida så dere kan late dere og sitte på face for å spille ut denne perfekte familie imaget dere prøver så hardt å gi inntrykk av på face. Anonymous poster hash: 677ec...e67 Oi sann, noen har fått for lite søvn i natt Barna mine har pakkkalender, jeg har takknemlige barn, jeg har Facebook, men legger aldri ut bilder av hva jeg gjør, eller bilder av barna Jeg har ikke mye fordommer, og de jeg har holder jeg for meg selv, for akkurat nå har jeg et hav av ting jeg tenker om deg, hvem du er, hvorfor du er så bitter, frekk og usmakelig. Men siden jeg ikke kjenner deg, stemmer sikkert ikke det jeg tror, så... Anonymous poster hash: 784f9...802
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #17 Skrevet 21. desember 2015 Dere pakke kalender mødrene er de samme kjerringer som skryter av det på Facebook og lever livene deres for andres likes på face. Og dere er de samme som gir barna deres ipad så de kan se på film og spille hele tida så dere kan late dere og sitte på face for å spille ut denne perfekte familie imaget dere prøver så hardt å gi inntrykk av på face. Anonymous poster hash: 677ec...e67 Hehe, der bommer du totalt! Jeg har pakkekalender til barnet mitt (ikke pakke kalender) og jeg har ikke Facebook, og lever livet mitt fint i det virkelige livet, uten "likes". Dessuten har ikke barnet mitt Ipad heller..... Må også få med at det heter "dette" perfekte familieimaget.... ikke "denne".... Anonymous poster hash: a260a...2ef
sug lut Skrevet 21. desember 2015 #18 Skrevet 21. desember 2015 Dere pakke kalender mødrene er de samme kjerringer som skryter av det på Facebook og lever livene deres for andres likes på face. Og dere er de samme som gir barna deres ipad så de kan se på film og spille hele tida så dere kan late dere og sitte på face for å spille ut denne perfekte familie imaget dere prøver så hardt å gi inntrykk av på face. Anonymous poster hash: 677ec...e67 Hva får deg til å tro vi er på facebook? Vi leser heller faktiske bøker, det er antakelig også derfor vi kan stave.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #19 Skrevet 21. desember 2015 Fordi det er en tradisjon fra jeg var lita. Har aldri skjønt sjokoladekalender jeg fikk det aldri selv. Skyndte seg opp på morgenen er sjokoladen nøyaktig lik som i går? Er ikke veldig dyre greier jeg pakker i den. Makspris for hver luke er 20 kr, men ligger nok i snitt under. Kjøper litt ballonger og legger i noen av lukene. Så noen smoothier her og der. Det viktige med kalendern er jo ikke at ting skal koste, men at de skal lure på hva har mamma funnet på til i dag. Kalendern min som bestemor lagde henger på veggen. Poden sin kalender som svigermor lagde henger på veggen. På vegen hos bestefar henger kalendern som mamma og søskenene delte så hvor ny denne tradisjonen er vet jeg nå ikke helt. Anonymous poster hash: 66fd7...480
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #20 Skrevet 21. desember 2015 Mamma til knoll og tott igjen Anonymous poster hash: bafaf...1bd
*Miss Marple* Skrevet 21. desember 2015 #21 Skrevet 21. desember 2015 Dere pakke kalender mødrene er de samme kjerringer som skryter av det på Facebook og lever livene deres for andres likes på face. Og dere er de samme som gir barna deres ipad så de kan se på film og spille hele tida så dere kan late dere og sitte på face for å spille ut denne perfekte familie imaget dere prøver så hardt å gi inntrykk av på face. Anonymous poster hash: 677ec...e67 Javel.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #22 Skrevet 21. desember 2015 Fordi det er en koselig tradisjon ? Jeg vet ikke hvordan du lærer dine barn opp, men mine barn blir verken kravstor eller utakknemlig av å få pakkekalender en gang i året. Anonymous poster hash: a5f3c...13e
TinaK 1990 Skrevet 21. desember 2015 #23 Skrevet 21. desember 2015 Pakkekalender her i huset består av små figurer el til 10-30 kr. Ganske trygg på at barna mine ikke bader i luksus pga det. God jul, hi.
TPK Skrevet 21. desember 2015 #24 Skrevet 21. desember 2015 Fordi det er koooselig! Det er ikke store gaver i vår pakkekalender i alle fall, i dag fikk de hver sin truse! Og de ble like glad for den som for rosinpakkene, refleksene, lørdagsgodtet og tannbørsten de har fått tidligere. De har fått et par små leker også, men det er mest "fornuftige " gaver. Så jeg tror ikke de blir bortskjemte av det! Det er jo en koselig tradisjon som jeg er oppvokst med og som jeg ønsker å videreføre til mine barn! Hvorfor plager det deg så mye hva andre gjør egentlig?
❤lille stjerne❤ Skrevet 21. desember 2015 #25 Skrevet 21. desember 2015 Fordi jeg synes det er kjempekoselig. De er takknemlige for det de får og jeg kjøper fornuftige ting som de trenger, f.eks termos, hårpynt, tegnesaker de fleste av dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå