Gå til innhold

dagdupp, småbarn 1 1/2..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye sover ditt småbarn på dagen? Her har hun sover 2-3 t dupp midt på dagen siden hun va 9 mnd. Ligger nå å spekulerer på om det er for mye.. de siste 2-3 ukene har hun våknet hver eneste kveld mellom halv 11 og halv 1, og holder det gående i rundt 3 t hver kveld/natt.. trodde først at det var tenner som holdt henne våken(fått en hjørnetann for få dager siden) men de siste dagene er hun bare våken. Gråter lite, ligger bare å prater å ler.. kjenner jeg er lei av at natten starter tidligst halv 2 for meg, så nå jeg gjøre noe med situasjonen..

Sover til vanlig fra 19.00 til 08.00 og 12.00 til 14.15 (sånn ca)

Tips til meg? 😩

Anonymous poster hash: 3e467...278

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Anonymous poster hash: 3e467...278

Skrevet

Min er 14 måneder og sover fra 18:30 til 07:30 uten å våkne. Sover dupp fra 12:00 til 13:00 noen ganger sover hun lengre på dagduppem men da har hun vært våken om natten.

Anonymous poster hash: d5fb0...22d

Skrevet

Jeg tror at hvis problemet var at hun sov for lenge på dagtid så ville hun vært vanskelig å legge om kvelden. At hun våknet senere på kvelden skyldes andre ting tror jeg. Hatt slike perioder med datteren min også og det har ikke spilt noen rolle om hun har sovet kort eller lang dupp. Min er 18 mnd nå og sover 1,5-2 timer.

Skrevet

Tull på kvelden eller natta betyr ofte at de sover for mye på dagen. Jeg ville forsøkt å kutte søvnen på dagen med ca en halv time og det om det hjelper. Bare vær klar over at det ofte blir noen dager hvor hun kommer til å være trøtt på ettermiddagen.

Anonymous poster hash: 05db3...dbc

Skrevet

Vi måtte begynne å regulere dagsøvnen rundt 1,5års alderen. Først maks 1.5 timer, og så videre ned til 30 min ved 2årsalderen. Hun sluttet helt med dagsoving et par mnd etter 2årsdagen.

Mange av ungene i barnehagen sluttet samtidig, men noen sov jo i 2-3 timer helt til 3årsalderen. Så er veldig varierende.

Jeg hadde prøvd å begrense søvnen i ei ukes tid (tar litt tid før du ser resultatet), og heller gå tilbake igjen etterpå om det ikke hjelper.

Er forresten ikke uvanlig at nattesøvnen er utolig i perioder med nye utvikling, og rundt 18mnd er det jo en formidabel språkutvikling ofte.

Anonymous poster hash: db411...915

Skrevet

Min er nå 1 og et halvt år og sover alt fra 1-3 timer på dagen. Stort sett mellom to og tre timer.

Skrevet

Min sluttet å sove ved 18 måneder, fra 12-18 sov han ca en time.

Anonymous poster hash: df326...73f
Skrevet

Min sover fra 2,5 til 3,5 timer på dagtid, men bare en gang.

Anonymous poster hash: 592fc...aa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...