Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #1 Skrevet 20. desember 2015 Nyttårsforsettet for 2016 er å spare mest mulig. Har en dyr sommerferie vi skal på, og ungene skal få privat trener for idretten sin. Det jeg har begynt på nå er: * gå over alle forsikringer, abonnementer og velge de billigste og mest gunstige for meg * handle mat på tilbud, kjøpe FP-produkter der jeg kan (ikke kjøtt og fisk, men bleier, tacolefser, våtservietter og lignende) * innføre kjøpestopp på klær, sko, sminke og parfyme for meg selv, og arve klær til barna * benytte oss mest mulig av gratis tilbud til aktiviteter og "happenings" i byen * slutte å kjøpe kaffe på bensinstasjon og lignende dyre unødvendige småkjøp * selge det jeg ikke trenger av klær, leker * kutte ut brus og erstatte det med te og vann Noen flere smarte tips til meg? Anonymous poster hash: 7ab50...0be
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #2 Skrevet 20. desember 2015 Lage en mnd middagsliste, med liste over hva du trenger til hvert måltid. Smartere handling, og mindre tid både i butikken og på kjøkken. Bruke rester fra middagen, ikke kast. Farge håret selv Bruke beina i stedet for bilen hvor det er mulig ( sparer bensin) Fylle bensin mandags morgen ( billigste dagen/tidspunkt) Selge ting du ikke trenger lenger. Tenke 3 ganger når du finner noe du vil ha om du virkelig må ha det Anonymous poster hash: b2d53...a13
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #3 Skrevet 20. desember 2015 Følger.. Anonymous poster hash: 06cc3...fa2
Jussi Skrevet 20. desember 2015 #4 Skrevet 20. desember 2015 Kjøpe elbil (langsiktig sparing, kan lønne seg dersom du skal kjøpe ny bil til neste år) Handle inn og hamstre bursdagsgaver til barnas venner på mammutsalg i februar (bokhandler) Ta små oppdrag/jobber du kan utføre hjemmefra. Fks. meld deg som verge hos fylkesmannen, selg eget håndarbeid, oppdrag som oversetter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå