Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #1 Skrevet 20. desember 2015 erfaringer med hvor mye man må tilrettelegge for samvær? Jeg ønsker veldig gjerne at barnet og faren har kontakt, men alt skal være på fars premisser. Hvis han ikke får det som han vil så ønsker han ikke noe samvær eller han vil minimiere det allerede lite samværet. Jeg har så og si aldri en frihelg og den frihelgen jeg får når far har samvær er gull verd for meg. Men ser ikke helt hvordan dette skal fungere siden det er litt avstand. Anonymous poster hash: c26be...f18
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #2 Skrevet 20. desember 2015 Vil du at barnet skal ha kontakt med far eller vil du ha fri? Det er viktigere at barna er hos noen som vil ha dem, og det virker jo ikke akkurat som om det er førsteprioritet hos faren? Hvis han ikke vil så bør du heller la han slippe. Ingenting er så lite hyggelig som å være hos en far som ikke vil ha deg der... Anonymous poster hash: 57b25...35c
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #3 Skrevet 20. desember 2015 Vil du at barnet skal ha kontakt med far eller vil du ha fri? Det er viktigere at barna er hos noen som vil ha dem, og det virker jo ikke akkurat som om det er førsteprioritet hos faren? Hvis han ikke vil så bør du heller la han slippe. Ingenting er så lite hyggelig som å være hos en far som ikke vil ha deg der... Anonymous poster hash: 57b25...35c Jeg ser at barnet liker å være hos far og det har ikke alltid vært slik. Så ønsker jo selvsalgt det. Bonusen er at jeg får av og til litt tid å hente meg inn igjen på. Det virker som far ønsker å ha barnet, men at det kun skal skje på hans premisser. Syns det er så vanskelig for barnet spør jo etter faren og det er så vondt. Anonymous poster hash: c26be...f18
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #4 Skrevet 20. desember 2015 Familievernkontoret? Anonymous poster hash: 878eb...055
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #5 Skrevet 20. desember 2015 Familievernkontoret? Anonymous poster hash: 878eb...055 Vi har vært der ganske mange ganger egentlig og ble enige om den avtalen vi har nå. Men nå fungerer det visst nok ikke lenger. Får så vondt av barnet, men vet barnet mulig vil få det bedre av å ikke reise så mye og. Er en utrolig fortvilet situasjon. Kan ikke helt se en løsning på det uten at jeg må gjøre alt. Anonymous poster hash: c26be...f18
Gjest Antarctica Skrevet 20. desember 2015 #6 Skrevet 20. desember 2015 Familievernkontoret? Anonymous poster hash: 878eb...055 Vi har vært der ganske mange ganger egentlig og ble enige om den avtalen vi har nå. Men nå fungerer det visst nok ikke lenger. Får så vondt av barnet, men vet barnet mulig vil få det bedre av å ikke reise så mye og. Er en utrolig fortvilet situasjon. Kan ikke helt se en løsning på det uten at jeg må gjøre alt. Anonymous poster hash: c26be...f18 Noter ned alle timer og dager han ikke gjennomfører samvær, og søk om radikalt øket bidrag. Kanskje det setter fart i ham...?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #7 Skrevet 20. desember 2015 Familievernkontoret? Anonymous poster hash: 878eb...055 Vi har vært der ganske mange ganger egentlig og ble enige om den avtalen vi har nå. Men nå fungerer det visst nok ikke lenger. Får så vondt av barnet, men vet barnet mulig vil få det bedre av å ikke reise så mye og. Er en utrolig fortvilet situasjon. Kan ikke helt se en løsning på det uten at jeg må gjøre alt. Anonymous poster hash: c26be...f18 Noter ned alle timer og dager han ikke gjennomfører samvær, og søk om radikalt øket bidrag. Kanskje det setter fart i ham...? Får allerede maksbidrag gjennom nav. Faren har nesten ikke samvær, men gjennomfører det han har. Bare han vil ikke forsette med det slik som ordningen er idag. Jeg gjør alt i hverdagen, jobber og alt, jeg har ikke muligheten til å gjøre alt med tilrettelegging av samvær heller. Da klarer ikke jeg å være meg lenger. Får så vondt av barnet og som snakker om faren hele tiden og har lyst til å være der. Tårene kommer bare av å tenke på at jeg må ta det vekk fra barnet. Det er selvfølgelig sånn faren vil vinkle det. Anonymous poster hash: c26be...f18
Gjest Antarctica Skrevet 20. desember 2015 #8 Skrevet 20. desember 2015 Familievernkontoret? Anonymous poster hash: 878eb...055 Vi har vært der ganske mange ganger egentlig og ble enige om den avtalen vi har nå. Men nå fungerer det visst nok ikke lenger. Får så vondt av barnet, men vet barnet mulig vil få det bedre av å ikke reise så mye og. Er en utrolig fortvilet situasjon. Kan ikke helt se en løsning på det uten at jeg må gjøre alt. Anonymous poster hash: c26be...f18 Noter ned alle timer og dager han ikke gjennomfører samvær, og søk om radikalt øket bidrag. Kanskje det setter fart i ham...? Får allerede maksbidrag gjennom nav. Faren har nesten ikke samvær, men gjennomfører det han har. Bare han vil ikke forsette med det slik som ordningen er idag. Jeg gjør alt i hverdagen, jobber og alt, jeg har ikke muligheten til å gjøre alt med tilrettelegging av samvær heller. Da klarer ikke jeg å være meg lenger. Får så vondt av barnet og som snakker om faren hele tiden og har lyst til å være der. Tårene kommer bare av å tenke på at jeg må ta det vekk fra barnet. Det er selvfølgelig sånn faren vil vinkle det. Anonymous poster hash: c26be...f18 Du mener bidragsforskudd gjennom NAV? Eller betaler han inn? Hvis han aldri/veldig sjelden har barnet på overnatting og ikke har utgifter på barnet, skal han betale mer enn om han har et jevnlig samvær.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #9 Skrevet 20. desember 2015 Familievernkontoret? Anonymous poster hash: 878eb...055 Vi har vært der ganske mange ganger egentlig og ble enige om den avtalen vi har nå. Men nå fungerer det visst nok ikke lenger. Får så vondt av barnet, men vet barnet mulig vil få det bedre av å ikke reise så mye og. Er en utrolig fortvilet situasjon. Kan ikke helt se en løsning på det uten at jeg må gjøre alt. Anonymous poster hash: c26be...f18 Noter ned alle timer og dager han ikke gjennomfører samvær, og søk om radikalt øket bidrag. Kanskje det setter fart i ham...?Får allerede maksbidrag gjennom nav. Faren har nesten ikke samvær, men gjennomfører det han har. Bare han vil ikke forsette med det slik som ordningen er idag. Jeg gjør alt i hverdagen, jobber og alt, jeg har ikke muligheten til å gjøre alt med tilrettelegging av samvær heller. Da klarer ikke jeg å være meg lenger. Får så vondt av barnet og som snakker om faren hele tiden og har lyst til å være der. Tårene kommer bare av å tenke på at jeg må ta det vekk fra barnet. Det er selvfølgelig sånn faren vil vinkle det. Anonymous poster hash: c26be...f18 Du mener bidragsforskudd gjennom NAV? Eller betaler han inn? Hvis han aldri/veldig sjelden har barnet på overnatting og ikke har utgifter på barnet, skal han betale mer enn om han har et jevnlig samvær. Ser at den var litt uklar. Jeg har tatt bidraget gjennom nav. Og der er samværet 0-1,99 netter i mnd. Så kan ikke få noe spesielt mer. Det eneste er vel om vi har endret inntekt nevneverdig, men litt usikker på om vi har det. Anonymous poster hash: c26be...f18
Gjest Antarctica Skrevet 20. desember 2015 #10 Skrevet 20. desember 2015 Skjønner. Kanskje FVK kan brukes på en annen måte for deg, nemlig 1) hvordan snakke godt med barnet ditt om forholdet til pappa og hjelpe henne med sorgen over å ikke få nok samvær 2) søke avlastning hos f eks avlastningshjem?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #11 Skrevet 21. desember 2015 Skjønner. Kanskje FVK kan brukes på en annen måte for deg, nemlig 1) hvordan snakke godt med barnet ditt om forholdet til pappa og hjelpe henne med sorgen over å ikke få nok samvær 2) søke avlastning hos f eks avlastningshjem? Det ser ut som jeg må bruke familievernkontoret til det. Det er så trist når foreldre ikke tar ansvar. Men barnet fortjener bedre. Heldigvis har det mange her hos meg som er der for det. Anonymous poster hash: c26be...f18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå