Gå til innhold

Stress og fordøyelsesproblemer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir sprø snart.

Etter jeg fikk mitt 3. barn for snart 2 år siden så har magen min blitt ødelagt innvendig.

Jeg går med skuldrene opp til ørene hele dagen og stresser som en helt!

Hun er vel alminnelig aktiv, men d er jo en travel alder uansett. Min mann er borte på sjøen en mnd i slengen, så d blir ikke mye avlastning heller.

Jeg vet jeg må stresse ned, men det får jeg ikke til. 80%jobb og 3 barnsmor tilværelsen tar knekken på meg.

Magen lever sitt eget liv, da det veksles mellom løst og hardt/forstoppelse. Myyye luft som stinker som du aldri har kjent maken til.

Jeg hiver i meg maten når jeg spiser for det er ikke tid til noe annet. Så skjønner jo at d ikke er bra.

Håper så inderlig at ting stabiliserer seg når barna er litt større. Er det noen her som har opplevd lignende i småbarnsperioden? Gikk det isåfall over? Når?

Blir takknemlig for svar 😃

Anonymous poster hash: 08c33...0cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter

Skrevet

Ingen?

Skrevet

Nei, men skjønner deg. Slitsomt liv. Har selv 2 der den ene har vært enormt krevende Pga sykdom og er veldig stresset. Håper det blir enklere når minste blir eldre og mer selvstendig og eldste kan hjelp til mer i hverdagen.

Anonymous poster hash: 17d38...f23

Skrevet

Høres ut som du har hendene fulle.

Vi responderer ulikt på stress og det er tydelig at det slår seg på magen hos deg. Tror ikke det er så uvanlig, egentlig.

Jeg, for min del, får leamus på venstre øye (!), øresus og Ménièrs-anfall (ekstrem svimmelhet ... helt fryktelig!) hvis jeg stresser for mye.

For at jeg ikke skal få dette må jeg sove nok, begrense koffeininntaket mitt, få litt frisk luft og spise noenlunde fornuftig.

Øresuset kommer med én gang stressnivået blir for høyt.

Jeg begrenser alkoholinntaket til noen få enheter ad gangen - en flaske vin er for mye og sprit ligger jeg unna.

Mageproblemene dine har sikkert sammenheng med stress, men det er sikkert lurt å få sjekket om det er noe i maten du ikke tåler (melk? gluten?)

Foreslår at du snakker med fastlegen din og ev.få henvisning til spesialist.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...