Gå til innhold

Legge opp gardiner - hjelp :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal legge opp et par gardiner i fløyelsaktig stoff. Har ikke symaskin, så må bruke fliselin.

Er det nok at jeg bretter kanten opp på baksiden og stryker på fliselinen slik?

Jeg lærte en gang (tror jeg) at gardiner alltid skal brettes dobbelt nede for å få finere heng, men husker ikke om det stemmer. Og det blir jo straks litt vanskeligere med såpass tungt stoff, vil jeg tro.

Og hvor mange cm bør oppbretten være? Er det nok med 8 cm? (gardinenes lengde skal være 200 cm)

Takk til de som orker svare :)

Anonymous poster hash: c9852...1c5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville absolutt brettet dobbelt, slik at det ikke er en rå kant bak. Finere, og mer solid.

Anonymous poster hash: 1b7c0...f4b

Skrevet

Jeg ville absolutt brettet dobbelt, slik at det ikke er en rå kant bak. Finere, og mer solid.

Anonymous poster hash: 1b7c0...f4b

Tror du fliselinen vil være nok å holde sømmen oppe da?

Skrevet

Dytter litt :) Flere som har innspill?

Skrevet

Ikke brett de dobbelt, med så tykt stoff blir det bare klumpete og stivt.. Brett opp enkelt, og så tar du deg en tur på Kid/Princess i morgen og kjøper bly-tråd for å ha inni oppbretten. Da henger de fint. En nødløsning er mynter med jevne mellomrom i oppbretten (sikkert 20-kroninger på tykt stoff 😊)

Skrevet

Ikke brett de dobbelt, med så tykt stoff blir det bare klumpete og stivt.. Brett opp enkelt, og så tar du deg en tur på Kid/Princess i morgen og kjøper bly-tråd for å ha inni oppbretten. Da henger de fint. En nødløsning er mynter med jevne mellomrom i oppbretten (sikkert 20-kroninger på tykt stoff )

Tenk å få svar så sent på natten - takk :)

Er fliselinen sterk nok til å holde oppe selv med slik blytråd inni?

Skrevet

Jeg bruker ofte dobbelt fliselin. Eller så sikrer jeg med noen bittesmå sting. Du ser underveis hva du trenger å gjøre 😊

Bare husk å ikke legge opp for mye, lange gardiner (nesten ned til gulvet) ser alltid best ut👍 Lykke til!

Skrevet

Jeg bruker ofte dobbelt fliselin. Eller så sikrer jeg med noen bittesmå sting. Du ser underveis hva du trenger å gjøre

Bare husk å ikke legge opp for mye, lange gardiner (nesten ned til gulvet) ser alltid best ut Lykke til!

Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...