Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #1 Skrevet 20. desember 2015 Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men tror det er et håp om å bli beroliget med at min baby ikke er unormal og har det fælt. Han er nå 5 mnd og har de siste to mnd vært mer grinete og sur en frem til 3 mnd. Dette er forsåvidt greit nok da jeg har funnet meg i at han krever underholdning hvert eneste minutt han er våken. Det er jo tross alt det som er jobben min om dagen Dessuten er han også utrolig morsom og blid mye av dagen og dette veier så veldig opp. Det jeg syns er rart er at humøret hans svinger så ekstremt fort og at det er så å si umulig å snu det igjen. Om morningen er han smørblid stort sett helt frem til neste dupp. Smiler,ler,tøyser og leker fint så lenge jeg er i umiddelbar nærhet. I våkenperiodene utover dagen svinger humøret mye. Han et stort sett blid første halvtimen/timen han er våken og begynner da å bli grinete. Han holder aldri mer enn 1 1/2 time (syns det er litt kort) før han må sove igjen,og jeg antar derfor at han begynner å bli grinete så fort han begynner å kjenne på trøttheten. Eller hva tror dere? Det som er problematisk for å komme til poenget er at endringen i humør skjer totalt ut av det blå. Han kan ligge på teppet og leke mens jeg sitter/står en meter unna og så begynner han plutselig å vræle. Noen ganger ser jeg tydelig at dette skjer når han for eksempel mister en leke eller ikke klarer å putte en leke i munnen,mens ande ganger skjer det uten at jeg forstår hvorfor. Jeg får ingen forvarsel slik at jeg kan prøve å forhindre det,og løper bort og tar han opp så fort han vræler, men da er det tydeligvis allerede for sent. Da dette skjedde i stad hadde han bare vært våken en halvtime og jeg klarte IKKE å roe han igjen. Prøvde å gå et annet sted for å leke med noe annet, bære han rundt etc, men ingenting fungerte. Tilslutt måtte jeg bare skynde meg å kle på oss begge,ta han i bæreselen og gå en tur. Det fungerer alltid. Det i seg selv er ikke et problem og dette er ikke ment som et klage-innlegg fordi jeg er sliten. Det er kun det at jeg blir usikker og lei meg fordi babyen virker så fra seg disse gangene. De andre babyene i barselgruppa kan ligge i et par timer og kose seg med kun litt oppmerksomhet og "sceneskifte" innimellom,mens min blir alltid grinete etter max en times våkentid. Han virker ikke plaget med magen,har daglig avføring og spiser godt. Både fast føde og MME. Sover godt hele natten med kun litt dytting av smokk. Sover greit på dagtid,med enten mange smådupper eller flere lengre. Når jeg tar han opp raper han ofte,men gir seg ikke å gråte av den grunn. Ingen tegn til tenner. Noen som har noen gode forslag eller er i samme situasjon?Blir så fortvilet når baby er lei seg Anonymous poster hash: 2049b...cee
Lillesofie Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 Ingen som har opplevd noe lignende?Blir bekymret for om noe plager den lille
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Ikke unormalt. Min var litt som din. Ikke like kraftig slik du beskriver din. Min har alltid hatt veldig behov for søvn og hadde ca 30 minutter etter dupp der alt var ok, så begynte maset og humøret svingte veldig. I tillegg så jeg at hodet ville så mye mer enn hun fikk til. Hun ble så lei seg når hun ikke fikk til ting. Anonymous poster hash: 9c9b1...2eb
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #4 Skrevet 21. desember 2015 Sånn var min yngste også. I dag er hun tre år og fortsatt ille hissig. Slår helt om ut av det blå. Hun er helt normal, men veeeldig sta og påståelig. Anonymous poster hash: 394f3...934
Lillesofie Skrevet 21. desember 2015 #5 Skrevet 21. desember 2015 Tusen tusen takk for svar begge to!!!Veldig godt å høre at flere har opplevd det samme. Kan kjenne meg veldig igjen i at det ser ut som han vil så mye mer enn han mestrer. Det er ekstra ille i disse dager, da han er lei av å klaske etter leker på babygymmen,men ikke evner helt å leke med løse leker heller. Ligger også på magen og drar opp rumpa og blir fly forbanna når han ikke kommer seg noe sted :/
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #6 Skrevet 21. desember 2015 Jeg har et sånt barn. Viste seg at hun hadde låsninger. Etter et par behandlinger, fikk jeg en helt annen unge. Anonymous poster hash: a453b...fe8
Sommerfuggel i magen Skrevet 21. desember 2015 #7 Skrevet 21. desember 2015 Vi hadde også en stri periode med søvn, og perioder med sinne og sutring i akkurat den alderen. Han var blid i ca én time, sint ca én time, og slet med å sovne på dagtid. Det var akkurat som om han fant igjen seg selv da han rundet seks mnd, og plutselig var alt i skjønneste orden igjen. Kan ikke påstå at vi gjorde noe annerledes! Det går seg nok til💜
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #8 Skrevet 21. desember 2015 Det kan være mange grunner til at babyen din blir sint. Låsninger, tenner på gang, utviklingssprang, reflux og trøtthet f eks. Min var sånn også, det var låsninger og reflux. Spør helsestasjon om hjelp 😊 Anonymous poster hash: 31867...fe7
Lillesofie Skrevet 21. desember 2015 #9 Skrevet 21. desember 2015 Takk for svar alle sammen,godt å høre at det ikke er unormalt
Mammatassar Skrevet 22. desember 2015 #10 Skrevet 22. desember 2015 Hei! Du skriver at hun sover ulikt antall dupper på dagtid, noen korte og noen små. I den alderen har mine tjent veldig på rutine i forhold til antall dupper og når. Tre dupper i løpet av dagen, med max to timer imellom. Kanskje gutten ikke sover seg ferdig når han sover dupp, og dermed blir fort trøtt igjen og dermed irritert?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2015 #11 Skrevet 22. desember 2015 Min var også sånn. Han ville gjerne så mye mer enn han klarte. Løsnet når han begynte å krabbe ved 6,5 mnd. Da kom han seg dit han ville og fikk utforsket på en annen måte. Trodde jeg skulle bli gal en periode. Nå har han bare fått en skikkelig temperament, blir skikkelig irritert hvis jeg tar noe han ikke får leke med. Blitt 9 mnd. Anonymous poster hash: 322c8...e10
Lillesofie Skrevet 22. desember 2015 #12 Skrevet 22. desember 2015 Høres ut som krabbing er det vi venter på altså Tror det er en god stund igjen,så får bare smøre meg med tålmodighet..godt alt er glemt i den halvtimen han gurgler og ler til meg Vi har egentlig hatt fast rutine på dagsoving lenge, og har fortsatt fast halvannen times våkentid mellom hver dupp. Problemet er at han har begynt å våkne bestandig etter 30 min og dagen blir derfor litt oppstykket. Noen ganger funker det å gå ut med vogna når han våkner for at han sa sovner igjen,andre ganger ikke. Merker tydelig at han ikke er uthvilt etter 30 min,og blir nok kanskje litt ekstra sur av dette selvfølgelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå