Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #1 Skrevet 20. desember 2015 Vi skal feire jul med svigerinnen min. Deres barn får utrolig mange gaver. Stor familie og stort nettverk. Tror de sikkert får 40 gaver hver. Tidligere år har vi kjøpt leker, men de drukner i mengden. De har alt av utstyr etc. Jeg tenkte å pakke inn penger i et godteriglass, men er dette upassende? Det er noe med lekehaugen av plast som gjør meg litt uvel...men ønsker ikke å støte noen heller.. Anonymous poster hash: 21c3b...057
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #2 Skrevet 20. desember 2015 Hva med klær da? Anonymous poster hash: 8db51...07f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #3 Skrevet 20. desember 2015 Hva med klær da? Anonymous poster hash: 8db51...07f De har masse klær...ivrige besteforeldre kjøper mye vinterklær Anonymous poster hash: 21c3b...057
Hengebukksvinet Skrevet 20. desember 2015 #4 Skrevet 20. desember 2015 Hva med gavekort på det "lokale" kjøpesenteret.Kan jo pakke det inn på en gøyal måte!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #5 Skrevet 20. desember 2015 Hva med gavekort på det "lokale" kjøpesenteret.Kan jo pakke det inn på en gøyal måte! De er 3 og 8 år... Litt tidlig for gavekort? Anonymous poster hash: 21c3b...057
Hengebukksvinet Skrevet 20. desember 2015 #6 Skrevet 20. desember 2015 Hva med gavekort på det "lokale" kjøpesenteret.Kan jo pakke det inn på en gøyal måte! De er 3 og 8 år... Litt tidlig for gavekort?Anonymous poster hash: 21c3b...057 Ja da er de nok litt små til gavekort.Synes du kan gi penger da.Ikke noe kjipt med det!
TPK Skrevet 20. desember 2015 #8 Skrevet 20. desember 2015 Hva med opplevelser? En hel dag med dere, kino/svømmehall/lekeland, middag på restaurant /cafe/McDonalds og overnatting hos dere?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #9 Skrevet 20. desember 2015 Jeg synes både det er hyggeligere å få og gi gavekort istedet for penger til jul. Anonymous poster hash: bdbe4...d60
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #10 Skrevet 20. desember 2015 Jeg tror jeg hadde dobbeltsjekket med foreldrene om de syns det er ok at de får penger. Personlig syns jeg det er kjipt å gi penger i julegave, men om det er det de ønske seg så er det igrunn greit. Men liker helst å gi gave. Mine barn er ekstremt glade i gave, hva som er i gaven er helt uvesentlig, såfremt det er en gave. Får de en sjokolade med en penge på så er de lykkelige, for det er en pakke som må åpnes. Jeg fikk alltid pengerr av mine besteforeldr. Av mormor kom det i en konvolutt, det syns jeg var litt kjedelig men samme summen på en sjokolade var så mye mer gøy å få. Også er det noe med det å gjett hva som er i gaven, en komvolutt er liksom ikke så mye å gjette på. Anonymous poster hash: ffc74...57f
Yellow Brick Road Skrevet 20. desember 2015 #11 Skrevet 20. desember 2015 Upassende eller kjiipt vil jeg ikke kalle det, men fryktelig kjedelig å få. Enig med Luten, bøker får man aldri nok av eller brettspill. Mange kjekke brettspill på markedet.
sug lut Skrevet 20. desember 2015 #12 Skrevet 20. desember 2015 Upassende eller kjiipt vil jeg ikke kalle det, men fryktelig kjedelig å få. Enig med Luten, bøker får man aldri nok av eller brettspill. Mange kjekke brettspill på markedet. Og der satte du meg på et godt tips, YBR: til treåringen kan HI kjøpe Richard Scarrys Travelby-bok og tilhørende digert gulvbrettspill.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #13 Skrevet 20. desember 2015 Bøker eller brettspill! Anonymous poster hash: d433d...c68
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #14 Skrevet 20. desember 2015 Anbefaler bøkene om "gutta i trehuset" til 8 åringen eller kaptein supertruse. Vi har kjøpt gruffalobok til vår 3 åring! Anonymous poster hash: d433d...c68
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #16 Skrevet 20. desember 2015 Hadde blitt ganske overrasket dersom mine smårollinger fikk penger til jul. Og da tenker jeg ikke positivt overrasket.. Bøker er en utrolig fin gave. Kan de ikke lese selv kan foreldre eller eldre søsken kanskje lese for dem. Eller du? Ellers hadde jeg gått for klær, håndklær eller sengetøy med kult motiv e.l. Anonymous poster hash: c035e...11f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #17 Skrevet 20. desember 2015 Gi penger 😊 har 4 barn . De 2 minste " drukner " i leker og klær, de eldste har egentlig det de trenger. Så de får penger fra oldempr+ 2 sett besteforeldre. De eldre får en liten Lego eske hver itillegg fra ene settet med besteforeldre. Pengene går rett på sparekonto. De får ikke bruke de før de trenger det til noe skikkelig. Pc/lappen/ svømmekurs / sommerleir etc Hvorfor er gavekort bedre å gi enn penger ? Når barna allerede har alt de trenger. Anonymous poster hash: ca4ba...4ea
Gjest Antarctica Skrevet 20. desember 2015 #18 Skrevet 20. desember 2015 Gi penger 😊 har 4 barn . De 2 minste " drukner " i leker og klær, de eldste har egentlig det de trenger. Så de får penger fra oldempr+ 2 sett besteforeldre. De eldre får en liten Lego eske hver itillegg fra ene settet med besteforeldre. Pengene går rett på sparekonto. De får ikke bruke de før de trenger det til noe skikkelig. Pc/lappen/ svømmekurs / sommerleir etc Hvorfor er gavekort bedre å gi enn penger ? Når barna allerede har alt de trenger. Anonymous poster hash: ca4ba...4ea Verken gavekort eller penger er ok å gi til folk som har "alt". Da er det bedre å gi ingenting.
Nebbdyret Skrevet 21. desember 2015 #19 Skrevet 21. desember 2015 (endret) Upassende eller kjiipt vil jeg ikke kalle det, men fryktelig kjedelig å få. Enig med Luten, bøker får man aldri nok av eller brettspill. Mange kjekke brettspill på markedet. Og der satte du meg på et godt tips, YBR: til treåringen kan HI kjøpe Richard Scarrys Travelby-bok og tilhørende digert gulvbrettspill.Takk!! Eg har leita etter denne boka, men har ikkje for mitt bare liv kome på kva den heiter. Men no blir det pakke til jul 😀 Endret 21. desember 2015 av Nebbdyret
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #20 Skrevet 21. desember 2015 Kan ikke forså at det skal være upassende å gi penger... Dere er altså så rare Anonymous poster hash: 89705...80a
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #21 Skrevet 21. desember 2015 Har de ikke sendt ønskeliste? Be om en Anonymous poster hash: 8a679...45f
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #22 Skrevet 21. desember 2015 Min 8 åring ønsker seg penger, men dette er jo fordi han vil spare til dyrere ting han ønsker seg. Det er ikke så mye leker han ønsker seg lenger. Men han sparer til ipad. Anonymous poster hash: e3c8b...4f8
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #23 Skrevet 21. desember 2015 Synes at penger passer mer som bursdagsgave. Men ifølge en viss populær forbrukerøkonom skal man gi penger og spare dem til lappen, slik at det ikke blir noe under treet. Jeg hadde ikke gitt penger, men heller "kinogaven" - verdikort der man kan velge snacks og kinofilm selv og bruke når det passer, billetter til lekeland, badeland eller andre morsomme opplevelser. Anonymous poster hash: d5bc0...3c7
Gjest Antarctica Skrevet 21. desember 2015 #24 Skrevet 21. desember 2015 Kan ikke forså at det skal være upassende å gi penger... Dere er altså så rare Anonymous poster hash: 89705...80a Å gi penger forteller bare "jeg kjenner deg ikke godt nok til å vite hva du liker" (hvorfor gi hverandre gaver da!?) eller "jeg gadd ikke finne på noe som jeg tror du kan like, så jeg kjøper meg ut av hodebryet i stedet." Se på det slik: hvis alle du var vant med å få gaver fra, ga penger i stedet, og du ga penger til alle i stedet for gave? Da blir jo jula kun et spørsmål om man gikk i pluss eller i minus til slutt. "Det er tanken som teller" blir jo en vits.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #25 Skrevet 21. desember 2015 Kan ikke forså at det skal være upassende å gi penger... Dere er altså så rareAnonymous poster hash: 89705...80a Å gi penger forteller bare "jeg kjenner deg ikke godt nok til å vite hva du liker" (hvorfor gi hverandre gaver da!?) eller "jeg gadd ikke finne på noe som jeg tror du kan like, så jeg kjøper meg ut av hodebryet i stedet." Se på det slik: hvis alle du var vant med å få gaver fra, ga penger i stedet, og du ga penger til alle i stedet for gave? Da blir jo jula kun et spørsmål om man gikk i pluss eller i minus til slutt. "Det er tanken som teller" blir jo en vits. Du høres jo nesten syk i hodet ut?Er det sånn du tenker om folk? Hva med: jeg vil gjerne kjøpe noe til deg, men du har jo alt, så istedenfor bare å kjøpe noe som er nesten likt det du har får du litt penger du kan spare eller kjøpe deg det som kanskje mangler". Penger er flott gave om det ikke gis noen ønskeliste! Anonymous poster hash: 5ac60...3fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå