Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #1 Skrevet 20. desember 2015 På to år har et litt spesielt utseende. Merker mange ser ekstra på hun, og det er dessverre ikke fordi hun er slående vakker. Hun har pistrete hår som står til alle kanter, litt skeive øyne, en stor oppstoppernese og tenner med store mellomrom og selv om hun har munnen igjen henger de utfor. Hun har også en litt rar ansiktsform og munnen, nese pg øyne ser ut som om de står litt feilplassert på en måte. De andre barna i barnehagen kaller hun lille troll og ler. De i barnehagen prøver så godt de kan å få de til å slutte. Nå er min datter så ung at hun nok ikke gir det en så stor tanke, men hun blir jo eldre. Er det noen andre her som har hatt et barn som har hatt et litt rart utseende, men som har blitt normal etterhvert. Herregud, beklager. Jeg får helt vondt inni meg av å skrive dette. Jeg har aldri sagt dette høyt til noen. Men kjenner jeg gruer meg veldig til hun blir eldre. Vi har fått så mange kommentarer fra andre barn og voksne om hennes utseende. En voksen dame lurte på om hun var tilbakestående! Og det er hun altså ikke. Anonymous poster hash: b5e49...36d
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #2 Skrevet 20. desember 2015 Klassisk! Om ti år er hun vakrest i klassen. Bare vent! Dette er SÅ klassisk! Anonymous poster hash: 05ef3...9fa
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #3 Skrevet 20. desember 2015 For ei kjerring (ikke du altså, men den dama)! Man må være tilbakestående selv for Si noe slikt til en mor. Jeg kan dessverre ikke svare deg skikkelig. Tenker det må være helt greit å lufte noe slikt anonymt her. Mange endrer utseende mye når de vokser til. Dersom det permanente tansettet også ser litt merkelig ut kan det fikses med kjeveortopedi. Mange fotomodeller har også karakteristisk utseende. Styrk selvbildet hennes på andre ting enn utseende så hun har en base av trygghet i seg selv, sitt vesen og sine evner. Anonymous poster hash: 842aa...c30
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #4 Skrevet 20. desember 2015 Klassisk! Om ti år er hun vakrest i klassen. Bare vent! Dette er SÅ klassisk! Anonymous poster hash: 05ef3...9fa Håper det. Mange lirer også på om hun er født veldig for tidlig. Men det er hun ikke. Var noen som sa hun lignet på de trollene i frost filmen. Jeg blir så lei meg, kan de ikke holde meningene sine for seg selv! Anonymous poster hash: b5e49...36d
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #5 Skrevet 20. desember 2015 Min mann hadde en uvanlig tannstilling som barn, så hadde et snedig utseende. Nå, er han den som damer snur seg etter på gata ikke at det er målet på hvor vellykka og pen man er, eller hvor lykkelig man er, men noen blomstrer seint. Ikke ta deg nær av kommentarer, hi. Sikker på at din datter er verdens beste fordi. Og pushe på bhg for å få slutt på navnekallingen fra barna der! Anonymous poster hash: cec2c...422
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #6 Skrevet 20. desember 2015 Wow, så uflaks dere har hatt med mennesker rundt dere! 2 år er ingen alder. Mye som forandrer seg i løpet av de neste årene ved 4-års alder går babytrekkene litt tilbake Anonymous poster hash: d0005...bcc
Mostly Harmless Skrevet 20. desember 2015 #7 Skrevet 20. desember 2015 To år er ingen alder. Mange er litt pudding fortsatt på den alderen. Bitene passer ikke helt sammen, alt er litt for stort i et lite fjes. Dette kan meget vel gå seg til. Voksne folk kan likevel gjerne holde de stygge kommentarene for seg selv. Ærlig talt.
annomanno Skrevet 20. desember 2015 #8 Skrevet 20. desember 2015 Barn vokser seg til,så lenge du som mor synes og viser henne at du synes hun er vakker. Kanskje ikke hun blir den vakreste,men om du bygger opp selvfølelsen hennes får hun det enklere. Har truffet folk som kanskje ikke har vært den peneste men de har hatt en personlighet som gjør det umulig å ikke falle for de;)
Lykke~liten Skrevet 20. desember 2015 #9 Skrevet 20. desember 2015 Hun vokser seg vakker. Syns du skal ha forkus på å styrke hennes selvtillit og lære henne tidlig at annerledes er vakkert!
MammantilNurket Skrevet 20. desember 2015 #10 Skrevet 20. desember 2015 Hun vokser seg sikkert penere 😊 Dersom det ikke skulle skje er det mye som kan gjøres for å hjelpe på når hun kommer i tenårene: god klipp hos frisør i kombinasjon med gode hårprodukter, tannregulering/bleking av tenner, vippe-extentions, god sminke/contouring, pene klær og fint tilbehør. Har hun en god personlighet, er snill, morsom og omsorgsfull er det ikke noe stress
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #11 Skrevet 20. desember 2015 Hun vokser seg vakker. Syns du skal ha forkus på å styrke hennes selvtillit og lære henne tidlig at annerledes er vakkert! Husk dette er mine innerste tanker. Jeg utrykker selvfølgelig aldri det ovenfor min datter. Anonymous poster hash: b5e49...36d
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #12 Skrevet 20. desember 2015 På to år har et litt spesielt utseende. Merker mange ser ekstra på hun, og det er dessverre ikke fordi hun er slående vakker. Hun har pistrete hår som står til alle kanter, litt skeive øyne, en stor oppstoppernese og tenner med store mellomrom og selv om hun har munnen igjen henger de utfor. Hun har også en litt rar ansiktsform og munnen, nese pg øyne ser ut som om de står litt feilplassert på en måte. De andre barna i barnehagen kaller hun lille troll og ler. De i barnehagen prøver så godt de kan å få de til å slutte. Nå er min datter så ung at hun nok ikke gir det en så stor tanke, men hun blir jo eldre. Er det noen andre her som har hatt et barn som har hatt et litt rart utseende, men som har blitt normal etterhvert. Herregud, beklager. Jeg får helt vondt inni meg av å skrive dette. Jeg har aldri sagt dette høyt til noen. Men kjenner jeg gruer meg veldig til hun blir eldre. Vi har fått så mange kommentarer fra andre barn og voksne om hennes utseende. En voksen dame lurte på om hun var tilbakestående! Og det er hun altså ikke. Anonymous poster hash: b5e49...36d Herregud hi....lær deg forskjellen på hun og henne. Ut fra slik du skriver skulle man tro du gikk i 2 klasse. "Merker mange ser ekstra på hun?? Nei, de ser ekstra på HENNE" Anonymous poster hash: 2aed6...bde
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #13 Skrevet 20. desember 2015 På to år har et litt spesielt utseende. Merker mange ser ekstra på hun, og det er dessverre ikke fordi hun er slående vakker. Hun har pistrete hår som står til alle kanter, litt skeive øyne, en stor oppstoppernese og tenner med store mellomrom og selv om hun har munnen igjen henger de utfor. Hun har også en litt rar ansiktsform og munnen, nese pg øyne ser ut som om de står litt feilplassert på en måte. De andre barna i barnehagen kaller hun lille troll og ler. De i barnehagen prøver så godt de kan å få de til å slutte. Nå er min datter så ung at hun nok ikke gir det en så stor tanke, men hun blir jo eldre. Er det noen andre her som har hatt et barn som har hatt et litt rart utseende, men som har blitt normal etterhvert. Herregud, beklager. Jeg får helt vondt inni meg av å skrive dette. Jeg har aldri sagt dette høyt til noen. Men kjenner jeg gruer meg veldig til hun blir eldre. Vi har fått så mange kommentarer fra andre barn og voksne om hennes utseende. En voksen dame lurte på om hun var tilbakestående! Og det er hun altså ikke. Anonymous poster hash: b5e49...36d Herregud hi....lær deg forskjellen på hun og henne. Ut fra slik du skriver skulle man tro du gikk i 2 klasse. "Merker mange ser ekstra på hun?? Nei, de ser ekstra på HENNE" Anonymous poster hash: 2aed6...bde Og du har tydeligvis ikke lært så mye om folkeskikk Anonymous poster hash: 6a24d...390
Mamma_til_2 Skrevet 20. desember 2015 #14 Skrevet 20. desember 2015 Hun kommer til og bli en svane bare vent! Jeg hadde store tenner med mellom de rettet seg og jeg vokste i de ila barneskolen! Min datter hadde tynt hår som sto alle veier hun er nå 8 år og har tykt mykt blant hår!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #15 Skrevet 20. desember 2015 Klassisk! Om ti år er hun vakrest i klassen. Bare vent! Dette er SÅ klassisk! Anonymous poster hash: 05ef3...9fa Håper det. Mange lirer også på om hun er født veldig for tidlig. Men det er hun ikke. Var noen som sa hun lignet på de trollene i frost filmen. Jeg blir så lei meg, kan de ikke holde meningene sine for seg selv! Anonymous poster hash: b5e49...36d Hehe, det var litt spøk, men jeg tror det stemmer i mange tilfeller De i frost er jo for det første nydelige, for det andre snille. Små barn skal ikke behøve å være vakre i så måte uansett. (Ingen skal behøve det selvsagt, men aller minst bittesmå barn) Enig med hun over som sier at det vil vokse seg til. Og det med tannstilling fikses jo lett med regulering/ortopedi om det skulle vedvare etter melketennene. Ikke bare av kosmetiske grunner. Så det skal du ikke tenke på nå. Hvis jenta di er blid og frisk og ellers alt i orden, så synes jeg du bare skal fortsette som før og prøve å ikke tenke så mye på det. Og du kan med FULL rett be folk om å holde meningene sine for seg selv! Barn som voksne! Jeg har selv en datter med "feil" utseende. Men hun er perfekt allikevel. Erna er ikke akkurat noe glansbilde hun heller, men hun ble statsminister Anonymous poster hash: 05ef3...9fa
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #16 Skrevet 20. desember 2015 Jeg var som din datter, og vokste meg veldig pen (hørt det mange nok ganger til å kunne tro det selv nå). Men har fortsatt dårlig selvbilde og selvtillit etter mobbing og kommentarer. Beskytt datteren din mot dette i barnehagen. De ansatte skal ikke "prøve så godt de kan", navnkalling skal ikke foregå, punktum. Vis henne at du er stolt av henne! Min mor skammet seg, og unnskylde seg for utseendet mitt (hadde samme type tenner, dette påpekte hun foran andre at ville bli fikset). Hun tok aldri bilde av meg i barndommen, bestilte aldri barnehagefoto eller skolefoto.. Tennene ble fikset, men jeg fikk så forvrengt bilde av meg selv at jeg endte opp som midtside pike i et utendlansk magasin.. Anonymous poster hash: 63940...172
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #17 Skrevet 20. desember 2015 Har ikke lest svarene her her, men har en venninne der datteren hadde et litt spesielt utseende opp til ca 5 år. Nå er jenta 11 tror jeg, og slående vakker. Hun har på en måte vokst inn i trekkene sine. Anonymous poster hash: 76593...a6b
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #18 Skrevet 20. desember 2015 Mange vokser seg jo pene, eller blir mer seg selv på en måte, alt faller mer på plass. Og ikke alle blir like vakre som voksne heller, sånn er det bare, det virker som du har klare tanker på å støtte henne og bygge henne opp for den hun er, så får bare tiden vise... Anonymous poster hash: b05a7...9ff
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #19 Skrevet 20. desember 2015 På to år har et litt spesielt utseende. Merker mange ser ekstra på hun, og det er dessverre ikke fordi hun er slående vakker. Hun har pistrete hår som står til alle kanter, litt skeive øyne, en stor oppstoppernese og tenner med store mellomrom og selv om hun har munnen igjen henger de utfor. Hun har også en litt rar ansiktsform og munnen, nese pg øyne ser ut som om de står litt feilplassert på en måte. De andre barna i barnehagen kaller hun lille troll og ler. De i barnehagen prøver så godt de kan å få de til å slutte. Nå er min datter så ung at hun nok ikke gir det en så stor tanke, men hun blir jo eldre. Er det noen andre her som har hatt et barn som har hatt et litt rart utseende, men som har blitt normal etterhvert. Herregud, beklager. Jeg får helt vondt inni meg av å skrive dette. Jeg har aldri sagt dette høyt til noen. Men kjenner jeg gruer meg veldig til hun blir eldre. Vi har fått så mange kommentarer fra andre barn og voksne om hennes utseende. En voksen dame lurte på om hun var tilbakestående! Og det er hun altså ikke. Anonymous poster hash: b5e49...36d Herregud hi....lær deg forskjellen på hun og henne. Ut fra slik du skriver skulle man tro du gikk i 2 klasse. "Merker mange ser ekstra på hun?? Nei, de ser ekstra på HENNE"Anonymous poster hash: 2aed6...bde og du stryker i det å faktisk ha evne til å svare på hovedinnlegget!Gjett hvem som ville fått best karakter av deg og hi. Du som ikke svarer på problemstillingen, eller hi med en gramatikkfeil!?! Langt bak i køen når det gjelder folkeskikk er du også, om du i det hele tatt var i køa.... Anonymous poster hash: cec2c...422
Todii Skrevet 20. desember 2015 #20 Skrevet 20. desember 2015 På to år har et litt spesielt utseende. Merker mange ser ekstra på hun, og det er dessverre ikke fordi hun er slående vakker. Hun har pistrete hår som står til alle kanter, litt skeive øyne, en stor oppstoppernese og tenner med store mellomrom og selv om hun har munnen igjen henger de utfor. Hun har også en litt rar ansiktsform og munnen, nese pg øyne ser ut som om de står litt feilplassert på en måte. De andre barna i barnehagen kaller hun lille troll og ler. De i barnehagen prøver så godt de kan å få de til å slutte. Nå er min datter så ung at hun nok ikke gir det en så stor tanke, men hun blir jo eldre. Er det noen andre her som har hatt et barn som har hatt et litt rart utseende, men som har blitt normal etterhvert. Herregud, beklager. Jeg får helt vondt inni meg av å skrive dette. Jeg har aldri sagt dette høyt til noen. Men kjenner jeg gruer meg veldig til hun blir eldre. Vi har fått så mange kommentarer fra andre barn og voksne om hennes utseende. En voksen dame lurte på om hun var tilbakestående! Og det er hun altså ikke. Anonymous poster hash: b5e49...36d Herregud hi....lær deg forskjellen på hun og henne. Ut fra slik du skriver skulle man tro du gikk i 2 klasse. "Merker mange ser ekstra på hun?? Nei, de ser ekstra på HENNE" Anonymous poster hash: 2aed6...bde Men selv klarer du ikke å skrive skikkelig
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #21 Skrevet 20. desember 2015 Ikke alle er like pene. Mange er jo mindre pene, men det er jo bare å gjøre det beste ut av det. Alle kan ikke være glansbilder selv om vi gjerne ønsker det. Litt dumt at man ofte blir dømt for utseende, men man får kompensere med masse Solsial kompetanse og være blid og hyggelig Anonymous poster hash: c1d37...405
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #22 Skrevet 20. desember 2015 Min datter på 10 år er klassisk pen. Hun har et nydelig ansikt, vakre øyne osv. Får litt "sjokk" når jeg nå ser bilder av henne fra 2-års alderen. Da var hun så annerledes, og ikke pen i det hele tatt. Det går seg til skal du se Anonymous poster hash: 6921a...96c
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #23 Skrevet 20. desember 2015 I barnehagen jeg jobbet i hadde vi ei jente som skilte seg litt ut fra de andre utseendemessig. Dette merket også de andre barna, og det ble også kommentert, som barn ofte gjør. Denne jenta hadde derimot verdens herligste personlighet, og jeg fikk et helt spesielt bånd til henne. Hun ble så glad hver morgen da hun så meg, men vet du hva? Jeg ble enda mer glad hver morgen da jeg så henne! Nå har hun begynt på skolen og er ei veldig populær jente som de fleste liker, nettopp fordi hun er ei så god jente innvendig. Lær datteren din å være hyggelig, omtenksom og inkluderende - man kommer mye lengre med det enn å være pen eller søt. Og snakk ordentlig med barnehagen, de skal slå hardt ned på erting/mobbing. Jeg er sikker på at jenta di er helt nydelig på sin egen måte, uheldig med utseende eller ei :-) Anonymous poster hash: 52135...b5d
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #24 Skrevet 20. desember 2015 Klassisk! Om ti år er hun vakrest i klassen. Bare vent! Dette er SÅ klassisk! Anonymous poster hash: 05ef3...9fa Det blir litt dumt å skulle trøste hi med å si at datteren helt sikkert blir vakker. Det er der nemlig ikke sikkert hun blir. Tross alt er fåtallet av mennesker "klassisk vakre". Hi burde heller fokusere på jentas gode ig sterke sider samt å bygge selvtilliten hennes. Er plenty av mindre pene, lykkelige og suksessfulle mennesker i denne verden. Anonymous poster hash: 5d092...63f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #25 Skrevet 20. desember 2015 Klassisk! Om ti år er hun vakrest i klassen. Bare vent! Dette er SÅ klassisk! Anonymous poster hash: 05ef3...9fa Håper det. Mange lirer også på om hun er født veldig for tidlig. Men det er hun ikke. Var noen som sa hun lignet på de trollene i frost filmen. Jeg blir så lei meg, kan de ikke holde meningene sine for seg selv! Anonymous poster hash: b5e49...36d Hehe, det var litt spøk, men jeg tror det stemmer i mange tilfeller De i frost er jo for det første nydelige, for det andre snille. Små barn skal ikke behøve å være vakre i så måte uansett. (Ingen skal behøve det selvsagt, men aller minst bittesmå barn) Enig med hun over som sier at det vil vokse seg til. Og det med tannstilling fikses jo lett med regulering/ortopedi om det skulle vedvare etter melketennene. Ikke bare av kosmetiske grunner. Så det skal du ikke tenke på nå. Hvis jenta di er blid og frisk og ellers alt i orden, så synes jeg du bare skal fortsette som før og prøve å ikke tenke så mye på det. Og du kan med FULL rett be folk om å holde meningene sine for seg selv! Barn som voksne! Jeg har selv en datter med "feil" utseende. Men hun er perfekt allikevel. Erna er ikke akkurat noe glansbilde hun heller, men hun ble statsminister Anonymous poster hash: 05ef3...9fa unnskyld, men hvorfor trekke Erna inn som eksempel her? Hva har hennes utseende med hennes jobb som statsminister å gjøre? Og datteren til hi. Er jo pokker meg slike kommentarer som sårer! Huff... Anonymous poster hash: cec2c...422
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå