Gå til innhold

Jeg gruer meg til julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gruer meg for vi skal feire hos oss og med alle sammen. Svigermor har en tendens til å klage på alt jeg gjør. Hun kan fint sitte der å klage på at maten ikke er stekt riktig. Kan demonstrativt bare sitte å pirke i maten. Er så redd for at julaften skal bli så ukoselig. Svigermor er så flink til å gi meg små syrlige kommentarer når ikke mannen hører. Er redd hun vil gjøre det på julaften også.

Anonymous poster hash: ccee8...0cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor godtar du slik oppførsel fra et voksent menneske? Kutt kontakten, det er utrolig befriende! 😉

Anonymous poster hash: f24f1...d8d

Skrevet

Da hadde jeg droppet å invitere svigermor og forklart at når hun slutter med drittkastingen mot et menneske som står på, tilbereder maten og gidder å stelle for dette trollet en hel kveld, så kan hun feire med meg igjen. Sånne folk uten folkeskikk eller sosiale antenner har ingenting på besøk å gjøre.

Skrevet

Svar henne. Der og da. Si til henne at du har lært at "har man ikke noe pent å si, så sier man ingenting", spør hvorfor hun har glede av å snakke deg ned. Sett deg i respekt. Ikke la henne ture frem.

Anonymous poster hash: b98da...785

Skrevet

Ho ble faktisk verre da jeg begynte å snakke til henne. Har sagt til mannen at klarer ho ikke å oppføre seg så kan feire jul med de de gangene jeg må jobbe julaften kveld. Sørge for at jeg jobber annenhver jul. Vi har bestemt at pga barna og at vi har stor plass skal feiringen være hos oss. Slik at de kan åpne det de får. Prøveprosjekt i år hvor vi har hans foreldre søsken og besteforeldre og mine foreldre søsken og besteforeldre.

Anonymous poster hash: ccee8...0cb

Skrevet

Plasser henne lengst unna deg, helst med barn på alle sider. Også bare overse henne. Selv barn skjønner at den som kommer med smålige kommentarer er den smålige...

Anonymous poster hash: 73b91...e5b

Skrevet

Høres ut som min svigermor! Min blir verre av tilsnakk og kan fint finne på å lage en scene. Så det orker jeg ikke. Jeg tenker på henne som en bruker nå. Da går det lettere å tolerere urimelig og usmakelig oppførsel.

Anonymous poster hash: 3c478...9d2

Skrevet

Skjønner ikke at dere gidder.

Hadde noen sagt slik til meg hadde jeg sagt de selvsagt ikke trenger spise opp. Tilbudt kanskje et glass barnemat. Forklart veien til gatekjøkkenet etc.

Og neste gang jeg inviterer ville jeg sagt, du spiser kanskje hjemme siden du ikke liker maten min, men du er velkommen til å komme senere, eller ta med egen mat.

Slik dritt slipper ikke folk unna med hvis jeg har selskap.

Har gjestene glemt folkeskikk så kan jeg tillate meg det samme.

Anonymous poster hash: 18dee...066

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...