Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #1 Skrevet 20. desember 2015 http://www.klikk.no/foreldre/barn/article1641994.ece Man kan kutte ut julegavene til barna? Gi en fireåring PENGER TIL LAPPEN i julegave? Kinotur? Ja, fint å forklare at i år blir det ingen gaver, siden nissen kom med påfyll til kontoen din og en kinotur. Hvorfor er det så jævla farlig med gaver og hvorfor må man være fornuftig hele tiden, til og med på julaften? Skal ikke barna få ha noen gaver i det hele tatt, alt skal gå på konto til fornuftige formål? Sånn juridisk sett så er det jo foreldrenes plikt til å kjøpe ski, skøyter, sørge for at barnet får lappen hvis det er praktisk sånn. Barnet skal da slippe å spare egne pengegaver til nødvendig utstyr, klær og lignende! Anonymous poster hash: aa4ee...ec1
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #2 Skrevet 20. desember 2015 Juridisk er det foreldrenes plikt å kjøpe ski, skøyter og lappen? Fantastisk😂 Anonymous poster hash: eeb20...884
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #3 Skrevet 20. desember 2015 Juridisk er det foreldrenes plikt å kjøpe ski, skøyter og lappen? Fantastisk Anonymous poster hash: eeb20...884 Altså, i Norge er for eksempel ski nødvendig utstyr på for eksempel skole. Det er ikke noe barna selv skal spinke og spare til av julegaver, bursdagsgaver. Hvis barnet får seg jobb der barnet er avhengig av bil som hjemmeboende 18-åring er det vel vanlig å hjelpe til med lappen? Slik at barnet også kan ha inntekt og bidra hjemme med det økonomiske? Det er ikke noe en fireåring skal spare til selv. Jeg mener bare det blir kjipt hvis man bare er fornuftig hver dag hele året, og barna aldri får noen "ordentlige" gaver. Og hvem i huleste gir bassengtur i julegave til barn over 4-5 år? Det er kanskje ikke viktig å lære barna å svømme? Her går vi i basseng med alle barna annenhver uke, siden det er ekstremt viktig at de skal kunne svømme. Det er ikke noe vi gjør en gang i året. Anonymous poster hash: aa4ee...ec1
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #4 Skrevet 20. desember 2015 Jo, hun har egne barn... Anonymous poster hash: 7eaa7...732
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #5 Skrevet 20. desember 2015 Juridisk er det foreldrenes plikt å kjøpe ski, skøyter og lappen? Fantastisk Anonymous poster hash: eeb20...884 Altså, i Norge er for eksempel ski nødvendig utstyr på for eksempel skole. Det er ikke noe barna selv skal spinke og spare til av julegaver, bursdagsgaver. Hvis barnet får seg jobb der barnet er avhengig av bil som hjemmeboende 18-åring er det vel vanlig å hjelpe til med lappen? Slik at barnet også kan ha inntekt og bidra hjemme med det økonomiske? Det er ikke noe en fireåring skal spare til selv. Jeg mener bare det blir kjipt hvis man bare er fornuftig hver dag hele året, og barna aldri får noen "ordentlige" gaver. Og hvem i huleste gir bassengtur i julegave til barn over 4-5 år? Det er kanskje ikke viktig å lære barna å svømme? Her går vi i basseng med alle barna annenhver uke, siden det er ekstremt viktig at de skal kunne svømme. Det er ikke noe vi gjør en gang i året. Anonymous poster hash: aa4ee...ec1 Hehe, du dro den litt for langt😂😂 Trollemor😆 Anonymous poster hash: eeb20...884
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #6 Skrevet 20. desember 2015 Juridisk er det foreldrenes plikt å kjøpe ski, skøyter og lappen? Fantastisk Anonymous poster hash: eeb20...884 Altså, i Norge er for eksempel ski nødvendig utstyr på for eksempel skole. Det er ikke noe barna selv skal spinke og spare til av julegaver, bursdagsgaver. Hvis barnet får seg jobb der barnet er avhengig av bil som hjemmeboende 18-åring er det vel vanlig å hjelpe til med lappen? Slik at barnet også kan ha inntekt og bidra hjemme med det økonomiske? Det er ikke noe en fireåring skal spare til selv. Jeg mener bare det blir kjipt hvis man bare er fornuftig hver dag hele året, og barna aldri får noen "ordentlige" gaver. Og hvem i huleste gir bassengtur i julegave til barn over 4-5 år? Det er kanskje ikke viktig å lære barna å svømme? Her går vi i basseng med alle barna annenhver uke, siden det er ekstremt viktig at de skal kunne svømme. Det er ikke noe vi gjør en gang i året. Anonymous poster hash: aa4ee...ec1 Hehe, du dro den litt for langt Trollemor Anonymous poster hash: eeb20...884 Er ingen troll jeg. Er det virkelig vanlig i Norge å bare gi penger og opplevelser i gave? Barn får ingen pakker å åpne, bare beskjed om at nå har sparekontoen blitt enda større og så kan vi kanskje gå på kino en gang i februar? DET er julegavene? Anonymous poster hash: aa4ee...ec1
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #7 Skrevet 20. desember 2015 Jeg synes det var gode råd jeg. Ungen her får julegave, men å redusere andres var lurt, har noen veldig store tantebarn som jeg kunne sluttet å kjøpe til. Og å gi noe mer nyttig er jo lurt. I stedet for å kjøpe en leke til 500,- så kunne jeg like godt pakka inn ullklær og ski. Lagt mer fornuftig i gavene slik at det er litt penger spart, samt ønske noe nyttig. Så klart skal de få leke også, men 90% av gavene behøver ikke å være det. Anonymous poster hash: 70120...e76
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #8 Skrevet 20. desember 2015 Juridisk er det foreldrenes plikt å kjøpe ski, skøyter og lappen? Fantastisk Anonymous poster hash: eeb20...884 Altså, i Norge er for eksempel ski nødvendig utstyr på for eksempel skole. Det er ikke noe barna selv skal spinke og spare til av julegaver, bursdagsgaver. Hvis barnet får seg jobb der barnet er avhengig av bil som hjemmeboende 18-åring er det vel vanlig å hjelpe til med lappen? Slik at barnet også kan ha inntekt og bidra hjemme med det økonomiske? Det er ikke noe en fireåring skal spare til selv. Jeg mener bare det blir kjipt hvis man bare er fornuftig hver dag hele året, og barna aldri får noen "ordentlige" gaver. Og hvem i huleste gir bassengtur i julegave til barn over 4-5 år? Det er kanskje ikke viktig å lære barna å svømme? Her går vi i basseng med alle barna annenhver uke, siden det er ekstremt viktig at de skal kunne svømme. Det er ikke noe vi gjør en gang i året. Anonymous poster hash: aa4ee...ec1 Hehe, du dro den litt for langt Trollemor Anonymous poster hash: eeb20...884 Er ingen troll jeg. Er det virkelig vanlig i Norge å bare gi penger og opplevelser i gave? Barn får ingen pakker å åpne, bare beskjed om at nå har sparekontoen blitt enda større og så kan vi kanskje gå på kino en gang i februar? DET er julegavene? Anonymous poster hash: aa4ee...ec1 Hun skriver ingen steder at man BARE skal sette penger på bok... Nytt skiutstyr til ungen hvert år synes jeg er galskap. En sesong så er det vokst fra... Anonymous poster hash: 7cb3c...da2
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #9 Skrevet 20. desember 2015 Juridisk er det foreldrenes plikt å kjøpe ski, skøyter og lappen? Fantastisk Anonymous poster hash: eeb20...884 Altså, i Norge er for eksempel ski nødvendig utstyr på for eksempel skole. Det er ikke noe barna selv skal spinke og spare til av julegaver, bursdagsgaver. Hvis barnet får seg jobb der barnet er avhengig av bil som hjemmeboende 18-åring er det vel vanlig å hjelpe til med lappen? Slik at barnet også kan ha inntekt og bidra hjemme med det økonomiske? Det er ikke noe en fireåring skal spare til selv. Jeg mener bare det blir kjipt hvis man bare er fornuftig hver dag hele året, og barna aldri får noen "ordentlige" gaver. Og hvem i huleste gir bassengtur i julegave til barn over 4-5 år? Det er kanskje ikke viktig å lære barna å svømme? Her går vi i basseng med alle barna annenhver uke, siden det er ekstremt viktig at de skal kunne svømme. Det er ikke noe vi gjør en gang i året. Anonymous poster hash: aa4ee...ec1 Ski er en kjempefin julegave. Og en 18-åring er i fin stand til å skaffe seg inntekt og betale for lappen selv. Det er ikke for mye fornuft som er problemet. Problemet er at millioner barn dør av kulde og sult, mens andre barn får så mye pakker at de knapt nok gidder å glede seg over det. Vi i den rike delen av verden lever i et forbrukssamfunn som grenser til det absurde. Vi er blitt reduserte til tanketomme storforbrukere der vi handler, kaster, kjøper nytt, kaster.... Fordi vi liksom fortjener å ha mer enn vi trenger og alt skal være nytt. Barndommen er jo så magisk, da er det veldig viktig med dyre, nye ting! Nei, jeg heier på mer fornuft. Drit i å kjøpe noe til folk som har så mye at de sliter med å komme på noe de ønsker seg, gi heller pengene til Redd Barna. Og bruk for all del fornuften når du kjøper enda en gave til de mette og fornøyde barna dine. Anonymous poster hash: f363e...a7e
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #10 Skrevet 20. desember 2015 Har du røyka litt før du logga deg på her eller? Du er kanskje ikke helt blåst men tipper vinden suser i ørene dine. Anonymous poster hash: 0d3ee...5b7
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #11 Skrevet 20. desember 2015 Juridisk er det foreldrenes plikt å kjøpe ski, skøyter og lappen? Fantastisk Anonymous poster hash: eeb20...884 Altså, i Norge er for eksempel ski nødvendig utstyr på for eksempel skole. Det er ikke noe barna selv skal spinke og spare til av julegaver, bursdagsgaver. Hvis barnet får seg jobb der barnet er avhengig av bil som hjemmeboende 18-åring er det vel vanlig å hjelpe til med lappen? Slik at barnet også kan ha inntekt og bidra hjemme med det økonomiske? Det er ikke noe en fireåring skal spare til selv. Jeg mener bare det blir kjipt hvis man bare er fornuftig hver dag hele året, og barna aldri får noen "ordentlige" gaver. Og hvem i huleste gir bassengtur i julegave til barn over 4-5 år? Det er kanskje ikke viktig å lære barna å svømme? Her går vi i basseng med alle barna annenhver uke, siden det er ekstremt viktig at de skal kunne svømme. Det er ikke noe vi gjør en gang i året. Anonymous poster hash: aa4ee...ec1 Ski er en kjempefin julegave.Og en 18-åring er i fin stand til å skaffe seg inntekt og betale for lappen selv. Det er ikke for mye fornuft som er problemet. Problemet er at millioner barn dør av kulde og sult, mens andre barn får så mye pakker at de knapt nok gidder å glede seg over det. Vi i den rike delen av verden lever i et forbrukssamfunn som grenser til det absurde. Vi er blitt reduserte til tanketomme storforbrukere der vi handler, kaster, kjøper nytt, kaster.... Fordi vi liksom fortjener å ha mer enn vi trenger og alt skal være nytt. Barndommen er jo så magisk, da er det veldig viktig med dyre, nye ting! Nei, jeg heier på mer fornuft. Drit i å kjøpe noe til folk som har så mye at de sliter med å komme på noe de ønsker seg, gi heller pengene til Redd Barna. Og bruk for all del fornuften når du kjøper enda en gave til de mette og fornøyde barna dine. Anonymous poster hash: f363e...a7e Er enig med det siste ja. Men man kan gi ski i gave, ikke forlange at det skal gis penger som settes på bok, så får barnet ski for eksempel i mars, når barnet ikke lenger forbinder disse skiene med julaften. Man kan fortsatt gi noe til folk som har alt uten å bidra til kjøpehysteriet - hjemmelagde brente mandler, hjemmelaget krydder eller strikka plagg. De aller fleste har bruk for det - blir ikke sløsing, så sørger man at ingen sitter på julaften uten en eneste gave eller oppmerksomhet. Det ER vondt å være den som ikke får noen gaver år etter år. Har vært i situasjonen selv. Jeg gjør også noe for barn som sulter, har to fadderbarn gjennom Plan og SOS barnebyer, og bidrar til Leger uten grenser. Har likevel ikke dårlig samvittighet for at mine barn får julegaver fra meg. Anonymous poster hash: aa4ee...ec1
Twintipp og himmelblå Skrevet 20. desember 2015 #12 Skrevet 20. desember 2015 Det må være morsommere å se på mose gro, enn å være gift med eller ha henne som mor. Ikke alt i livet skal eller bør være fornuftig, hva med magien, gleden av å gi ting mottaker blir glad for? Og gi handler for meg om å gi fra hjertet.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #13 Skrevet 20. desember 2015 Har du røyka litt før du logga deg på her eller? Du er kanskje ikke helt blåst men tipper vinden suser i ørene dine. Anonymous poster hash: 0d3ee...5b7 Og her ser man hvorfor så mange barn er mobbere. Når man har overhode ingenting å tilføre en diskusjon bortsett fra navnekalling og drittkasting til den man diskuterer med. Føler du deg bedre nå etter å ha insinuert at jeg er stokk dum narkoman? I så fall er jeg glad på dine vegne, håper dagen din blir fin Anonymous poster hash: aa4ee...ec1
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #14 Skrevet 20. desember 2015 Det må være morsommere å se på mose gro, enn å være gift med eller ha henne som mor. Ikke alt i livet skal eller bør være fornuftig, hva med magien, gleden av å gi ting mottaker blir glad for? Og gi handler for meg om å gi fra hjertet. Og hun skriver uttrykkelig at man som mor kan bestemme å kutte ut julegaver helt, helt i starten av artikkelen. Hva får en mor til å si noe sånt? KUTTE alt av julegaver til ungene? Samtidig som hun unner seg masse selv - dyr frisør, dyr sminke, dyre fine klær (dere har sett hvordan hun ser ut, ikke sant? Med striglet frisyre, dyre dresser, kvalitetssminke og gode sko?), mens det er greit at barna blir avspist med penger på konto som skal brukes om sånn ca 14 års tid. Anonymous poster hash: aa4ee...ec1
TPK Skrevet 20. desember 2015 #15 Skrevet 20. desember 2015 Hun har tre barn jo. Og ski er nødvendig i skolen? Det stemmer i alle fall ikke! Og kinobilletter er jo en gave? Kjedeligere med penger i banken for små barn,men kino er jo ganske konkret.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #16 Skrevet 20. desember 2015 Det må være morsommere å se på mose gro, enn å være gift med eller ha henne som mor. Ikke alt i livet skal eller bør være fornuftig, hva med magien, gleden av å gi ting mottaker blir glad for? Og gi handler for meg om å gi fra hjertet. Og hun skriver uttrykkelig at man som mor kan bestemme å kutte ut julegaver helt, helt i starten av artikkelen. Hva får en mor til å si noe sånt? KUTTE alt av julegaver til ungene? Samtidig som hun unner seg masse selv - dyr frisør, dyr sminke, dyre fine klær (dere har sett hvordan hun ser ut, ikke sant? Med striglet frisyre, dyre dresser, kvalitetssminke og gode sko?), mens det er greit at barna blir avspist med penger på konto som skal brukes om sånn ca 14 års tid. Anonymous poster hash: aa4ee...ec1 Glemte å skrive at jeg liker mer å gi enn å motta. Likevel synes jeg det var dritkjipt å aldri få julegaver da jeg levde halve barndommen min under fattigdomsgrensa og da jeg var ung voksen med null familie og vennekrets. Julegaver trenger ikke å være dyre, man kan handle mye på januarstilbud som man bruker i desember til julegaver - lego, klær ned til 15 kroner plagget for ting som før kostet 400 kroner og annet. Og denne økonomen tenker ikke på sultne barn i Afrika eller miljø, hun blir brukt til uttalelser om hvordan spare i familieøkonomien. Anonymous poster hash: aa4ee...ec1
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #17 Skrevet 20. desember 2015 Hun har tre barn jo. Og ski er nødvendig i skolen? Det stemmer i alle fall ikke! Og kinobilletter er jo en gave? Kjedeligere med penger i banken for små barn,men kino er jo ganske konkret. Ja, kinobilletter er en gave. Men ikke en tur til badeland som skal nyttes i januar, det blir jo ikke knyttet til julaften av en fireåring. De forstår ikke sammenhengen. Ja, her er ski ganske nødvendig siden alle andre i klassen går på ski. Skal jeg da si at mitt barn ikke får gå og må stå i alle friminuttene og se på at alle andre går? Det blir jo utestengning av slik, at mitt barn skal være alene i alle friminuttene. Man trenger heller ikke kjøpe NYE ski. Mye fint man får brukt på finn og Facebook, på bruktbutikker osv. Har kjøpt brukte ski til eldste da han var 6, så arvet søster dem, nå skal søster nr 2 arve skiene når hun nærmer seg den alderen. Jeg tror jeg betalte rundt 500 kroner for ski, sko og staver, og de er blitt brukt av 2 barn og ligger enda på loftet, venter på en ny liten eier. Kan ikke se at jeg heller skulle kreve at mine barn sparte julegavepengene sine til å kjøpe disse brukte skiene. Anonymous poster hash: aa4ee...ec1
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #18 Skrevet 20. desember 2015 Har du røyka litt før du logga deg på her eller? Du er kanskje ikke helt blåst men tipper vinden suser i ørene dine. Anonymous poster hash: 0d3ee...5b7 Og her ser man hvorfor så mange barn er mobbere. Når man har overhode ingenting å tilføre en diskusjon bortsett fra navnekalling og drittkasting til den man diskuterer med. Føler du deg bedre nå etter å ha insinuert at jeg er stokk dum narkoman? I så fall er jeg glad på dine vegne, håper dagen din blir fin Anonymous poster hash: aa4ee...ec1 Dette la du opp til selv kjære deg. Du sier hun umulig kan ha barn fordi hun ikke følger din måte å feire jul på. Hvem dømmer mest her? Silje er en fantastisk kvinne og mamma. Hun er raus og varm. Du virker sneversynt, uopplyst og dømmende. Så om du ikke tåler å få ting i retur burde du øve på å holde munnen din. Og foreldre er juridisk pliktig? Du virker ikke helt vel bevart. Anonymous poster hash: 0d3ee...5b7
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #19 Skrevet 20. desember 2015 Juridisk er det foreldrenes plikt å kjøpe ski, skøyter og lappen? Fantastisk Anonymous poster hash: eeb20...884 Altså, i Norge er for eksempel ski nødvendig utstyr på for eksempel skole. Det er ikke noe barna selv skal spinke og spare til av julegaver, bursdagsgaver. Hvis barnet får seg jobb der barnet er avhengig av bil som hjemmeboende 18-åring er det vel vanlig å hjelpe til med lappen? Slik at barnet også kan ha inntekt og bidra hjemme med det økonomiske? Det er ikke noe en fireåring skal spare til selv. Jeg mener bare det blir kjipt hvis man bare er fornuftig hver dag hele året, og barna aldri får noen "ordentlige" gaver. Og hvem i huleste gir bassengtur i julegave til barn over 4-5 år? Det er kanskje ikke viktig å lære barna å svømme? Her går vi i basseng med alle barna annenhver uke, siden det er ekstremt viktig at de skal kunne svømme. Det er ikke noe vi gjør en gang i året. Anonymous poster hash: aa4ee...ec1 Hehe, du dro den litt for langt Trollemor Anonymous poster hash: eeb20...884 Er ingen troll jeg. Er det virkelig vanlig i Norge å bare gi penger og opplevelser i gave? Barn får ingen pakker å åpne, bare beskjed om at nå har sparekontoen blitt enda større og så kan vi kanskje gå på kino en gang i februar? DET er julegavene? Anonymous poster hash: aa4ee...ec1 Jeg trengte ikke å lese mer en de tre første setningene for å forstå at det handler om å begrense gavehaugen, ikke slutte å gi gaver. Ingen barn trenger 20 pakker med bare leker. Hva med 10 pakker med leker og resten med opplevelser? Jeg har kjøpt kinobilletter og årskort på badeland til mine barn. Fy for en fæl mor jeg er... Anonymous poster hash: e7aea...253
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #20 Skrevet 20. desember 2015 Har du røyka litt før du logga deg på her eller? Du er kanskje ikke helt blåst men tipper vinden suser i ørene dine. Anonymous poster hash: 0d3ee...5b7 Og her ser man hvorfor så mange barn er mobbere. Når man har overhode ingenting å tilføre en diskusjon bortsett fra navnekalling og drittkasting til den man diskuterer med. Føler du deg bedre nå etter å ha insinuert at jeg er stokk dum narkoman? I så fall er jeg glad på dine vegne, håper dagen din blir fin Anonymous poster hash: aa4ee...ec1 Dette la du opp til selv kjære deg. Du sier hun umulig kan ha barn fordi hun ikke følger din måte å feire jul på. Hvem dømmer mest her? Silje er en fantastisk kvinne og mamma. Hun er raus og varm. Du virker sneversynt, uopplyst og dømmende. Så om du ikke tåler å få ting i retur burde du øve på å holde munnen din. Og foreldre er juridisk pliktig? Du virker ikke helt vel bevart. Anonymous poster hash: 0d3ee...5b7 Det er fortsatt en forskjell på "dømming" som du sier, altså å være uenig i noens synspunkt, og navnekalling som dum, ingenting mellom øra, ikke helt vel bevart og annet du spyr ut av deg. Hvis du ikke forstår det så vil det ikke forundre meg hvis dine barn plutselig blir tatt i mobbing. Man trenger ikke å være stygg i munnen mot motdebattant selv om man er uenig. Anonymous poster hash: aa4ee...ec1
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #21 Skrevet 20. desember 2015 Juridisk er det foreldrenes plikt å kjøpe ski, skøyter og lappen? Fantastisk Anonymous poster hash: eeb20...884 Altså, i Norge er for eksempel ski nødvendig utstyr på for eksempel skole. Det er ikke noe barna selv skal spinke og spare til av julegaver, bursdagsgaver. Hvis barnet får seg jobb der barnet er avhengig av bil som hjemmeboende 18-åring er det vel vanlig å hjelpe til med lappen? Slik at barnet også kan ha inntekt og bidra hjemme med det økonomiske? Det er ikke noe en fireåring skal spare til selv. Jeg mener bare det blir kjipt hvis man bare er fornuftig hver dag hele året, og barna aldri får noen "ordentlige" gaver. Og hvem i huleste gir bassengtur i julegave til barn over 4-5 år? Det er kanskje ikke viktig å lære barna å svømme? Her går vi i basseng med alle barna annenhver uke, siden det er ekstremt viktig at de skal kunne svømme. Det er ikke noe vi gjør en gang i året. Anonymous poster hash: aa4ee...ec1 Hehe, du dro den litt for langt Trollemor Anonymous poster hash: eeb20...884 Er ingen troll jeg. Er det virkelig vanlig i Norge å bare gi penger og opplevelser i gave? Barn får ingen pakker å åpne, bare beskjed om at nå har sparekontoen blitt enda større og så kan vi kanskje gå på kino en gang i februar? DET er julegavene? Anonymous poster hash: aa4ee...ec1 Jeg trengte ikke å lese mer en de tre første setningene for å forstå at det handler om å begrense gavehaugen, ikke slutte å gi gaver. Ingen barn trenger 20 pakker med bare leker. Hva med 10 pakker med leker og resten med opplevelser? Jeg har kjøpt kinobilletter og årskort på badeland til mine barn. Fy for en fæl mor jeg er... Anonymous poster hash: e7aea...253 Jeg reagerte på den setningen der det står at man som mor kan velge å kutte ut julegaver, og en diskusjon der hun mener at barn selv skal spare til ski og lignende fra penger som gis til jul, eller at "julegaven" (pengesum) skal brukes først om mange mange år når barnet skal ta førerkort. Det er da overhode ingen julegave I ÅR; det er penger som gis til sparing. Mine barn sparer mye av ukepengene sine til for eksempel ferie, men det kunne aldri falt meg inn å gi noe til min toåring som skal brukes først når hun er atten, i julegave. Anonymous poster hash: aa4ee...ec1
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #22 Skrevet 20. desember 2015 Har du røyka litt før du logga deg på her eller? Du er kanskje ikke helt blåst men tipper vinden suser i ørene dine. Anonymous poster hash: 0d3ee...5b7 Og her ser man hvorfor så mange barn er mobbere. Når man har overhode ingenting å tilføre en diskusjon bortsett fra navnekalling og drittkasting til den man diskuterer med. Føler du deg bedre nå etter å ha insinuert at jeg er stokk dum narkoman? I så fall er jeg glad på dine vegne, håper dagen din blir fin Anonymous poster hash: aa4ee...ec1 Dette la du opp til selv kjære deg. Du sier hun umulig kan ha barn fordi hun ikke følger din måte å feire jul på. Hvem dømmer mest her? Silje er en fantastisk kvinne og mamma. Hun er raus og varm. Du virker sneversynt, uopplyst og dømmende. Så om du ikke tåler å få ting i retur burde du øve på å holde munnen din. Og foreldre er juridisk pliktig? Du virker ikke helt vel bevart. Anonymous poster hash: 0d3ee...5b7 Forresten "kjære deg" og "øve på å holde munnen din" er hersketeknikker som avslører en som liker å manipulere. Jeg er ikke din kjære, og trenger overhode ikke å øve på noe en ettåring klarer, så nei takk, du kan prøve disse hersketeknikkene dine på noen andre. Med mindre jeg ER gin kjære og du er min mann som har forvillet seg på en mammaforum Ja, foreldrene er juridisk pliktig til å sørge for at barna har det nødvendige av klær og utstyr, ikke faller utenfor på skole og barnehage, at de blir sosialisert og lærer seg grunnleggende ferdigheter som svømming og skigåing. Det er ikke noe et barn skal spare til selv når barnet er fire år. Da kunne man like gjerne tillate barnearbeid. Anonymous poster hash: aa4ee...ec1
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #23 Skrevet 20. desember 2015 Hun er et fantastisk, klokt og nødvendig forbildet - bare se på statistikkene når det gjelder dagens unge generasjon sitt forhold til forbrukslån, inkasso, gjeld (og i og for seg forbruk generelt). Jeg får frysninger av å lese alle julegavetrådene her, barn får flere titalls gaver (forteller mora som om det er noe å være stolt av..), barn som ikke er i tenårene en gang får macer og iphoner, osv - hva slags forhold til penger og økonomi tror du slike barn får etterhvert? Heier på Sandmæl, skulle ønske det var flere av hennes kaliber i mediene. Anonymous poster hash: 0d07c...f28
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #24 Skrevet 20. desember 2015 Hun er et fantastisk, klokt og nødvendig forbildet - bare se på statistikkene når det gjelder dagens unge generasjon sitt forhold til forbrukslån, inkasso, gjeld (og i og for seg forbruk generelt). Jeg får frysninger av å lese alle julegavetrådene her, barn får flere titalls gaver (forteller mora som om det er noe å være stolt av..), barn som ikke er i tenårene en gang får macer og iphoner, osv - hva slags forhold til penger og økonomi tror du slike barn får etterhvert? Heier på Sandmæl, skulle ønske det var flere av hennes kaliber i mediene. Anonymous poster hash: 0d07c...f28 Det går også an å velge gylden middelvei - ikke sløse, men heller ikke telle hver krone og hvert øre man bruker. Må være slitsomt å leve økonomisk hver eneste dag og aldri unne seg noen ting. Som sagt, det ser ut som hun unner seg god frisør, dyr sminke, og klærne hennes er ikke akkurat arvede eller fra Cubus. Er det bare barna som skal spare, eller bør man begynne med seg selv? Anonymous poster hash: aa4ee...ec1
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #25 Skrevet 20. desember 2015 http://oekonomidama.blogg.no/1414682671_forkastelig__uttalels.html Og her ser man i tillegg at man er langt fra "practise what you preach" når man bruker masse kredittkort "kontrollert". Da er man kanskje ikke så økonomisk likevel Anonymous poster hash: aa4ee...ec1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå