Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #1 Skrevet 19. desember 2015 Barna får alt de trenger, uten at vi sløser. Jeg sørger for at de har alt utstyr i bhg, bytteklær osv, de har aldri manglet noe. Jeg vil påstå vi er gode foreldre. Er mye med barna, selv om de ikke får være med på aktiviteter som koster. Har fått gode tilbakemeldinger fra bhg og skole. Likevel er jeg livredd barnevernet mottar bekymringsmelding! Jeg har flere ganger gått på sosialen for å få nødhjelp eller hjelp til strømregning. De sa at de kom til å sende en melding til bv bare så de var oppmerksom på det. Har ikke hørt fra de, er et halvt år siden. Alt har gått nedover etter jeg mistet jobben. Søker og søker, men får ikke noenting, selv om jeg har utdanning. Har fått inkassogjeld og anmerkning:( Har noen opplevd selv eller hørt om noen som har fått bekymringsmelding på seg pga økonomi? Anonymous poster hash: 6e434...22b
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #2 Skrevet 19. desember 2015 En jeg kjenner ble innkalt til møte hos barnevernet ganske så kjapt etter hun spurte om hjelp. Men her var strømmen blitt stengt, så mulig det var årsaken. Hun var kun på ett møte og har ikke hørt noe fra barnevernet i ettertid. Tror du kan slappe helt av, siden det har gått 6 mnd nå. Anonymous poster hash: d6068...70a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #3 Skrevet 19. desember 2015 En jeg kjenner ble innkalt til møte hos barnevernet ganske så kjapt etter hun spurte om hjelp. Men her var strømmen blitt stengt, så mulig det var årsaken. Hun var kun på ett møte og har ikke hørt noe fra barnevernet i ettertid. Tror du kan slappe helt av, siden det har gått 6 mnd nå. Anonymous poster hash: d6068...70a Strømmen har ikke blitt stengt, kun varsel. Kanskje jeg hadde blitt innkalt om det hadde gått så langt. Takk for svar! Anonymous poster hash: 6e434...22b
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #4 Skrevet 19. desember 2015 Jeg har bare en gang måtte bedt om hjelp fra sosialen til å betale to husleier. Hadde ikke vært så rart om det ble barnevernssak ut av det ettersom det var min egen feil at vi havnet i den situasjonen. Jeg hadde fått innvilget OS for kun ett år til,å glemte å søke på nytt til sommeren. Det førte til at jeg to månender sto uten OS å dermed ikke klarte å betale husleien selv. Jeg var livredd for at de skulle kontakte barnevernet men det skjedde heldigvis aldri. Anonymous poster hash: fbcbb...6e5
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #5 Skrevet 20. desember 2015 Jeg har både mottatt sosialstønad OG fått en bekymringsmelding på barna (var en periode med mye tull med barnas far). Dette var i samme periode. Bv nevnte aldri noe om det med økonomien, annet enn at saksbehandler ringte og tilbød meg noen teaterbilletter da hun visste jeg ikke hadde råd til det... Men jeg lurer oppriktig; hvorfor skulle bv henge seg oppi at noen må få penger fra nav? Så lenge barna har alt de trenger og ikke blir forsømt? Spiller det noen rolle for bv om husleia blir betalt fra lønna eller en utbetaling fra nav? Så lenge den blir betalt? Syns det høres så rart ut... Anonymous poster hash: 39bbc...cc4
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #6 Skrevet 20. desember 2015 Jeg er enslig mor, og åpen om stram økonomi. I høst måtte jeg på Nav og få penger og. Så går ene barnet på BUP og. Og barnefar har ringt barnevernet flere ganger. Vi har ennå ikke blitt innkalt på møte. Og man er jo ikke dårligere foreldre, bare fordi man mister jobben og må få litt hjelp av nav. Er jo bedre at du går på nav, så dere har strøm, mat, klær og tak over hodet. Anonymous poster hash: 71967...2ae
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #7 Skrevet 20. desember 2015 En bekjent kommer inn under bv pga dårlig kledde barn, varierende matpakker med lite/dårlig mat. Hun fikk hjelp fra sosialen men det skjedde ikke noe før skolen sendte bekymringsmelding på dårlig kledde barn i 15 minus og kald Grandiosa i matpakka. Anonymous poster hash: 3265d...662
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #8 Skrevet 20. desember 2015 En bekjent kommer inn under bv pga dårlig kledde barn, varierende matpakker med lite/dårlig mat. Hun fikk hjelp fra sosialen men det skjedde ikke noe før skolen sendte bekymringsmelding på dårlig kledde barn i 15 minus og kald Grandiosa i matpakka. Anonymous poster hash: 3265d...662 Hjelpes meg! En gang imellom får mine barn også kald Grandiosa i matpakka, fordi de elsker det. Du kan også finne de tynnkledde på skolen fordi de er tidvis idioter og må passes på. Trodde det var ganske vanlig! Anonymous poster hash: 6ceb6...f52
Proktor Skrevet 20. desember 2015 #9 Skrevet 20. desember 2015 Jeg har både mottatt sosialstønad OG fått en bekymringsmelding på barna (var en periode med mye tull med barnas far). Dette var i samme periode. Bv nevnte aldri noe om det med økonomien, annet enn at saksbehandler ringte og tilbød meg noen teaterbilletter da hun visste jeg ikke hadde råd til det... Men jeg lurer oppriktig; hvorfor skulle bv henge seg oppi at noen må få penger fra nav? Så lenge barna har alt de trenger og ikke blir forsømt? Spiller det noen rolle for bv om husleia blir betalt fra lønna eller en utbetaling fra nav? Så lenge den blir betalt? Syns det høres så rart ut... Anonymous poster hash: 39bbc...cc4 Dersom foreldrene gjentatte ganger viser at de ikke kan prioritere - f.eks lar strømmen bli stengt eller at de står i fare for å bli kastet ut av bolig pga manglende betaling, så skal det meldes. Men det er der foreldrene egentlig har penger nok, men velger å bruke pengene på annet.
Mamma_til_2 Skrevet 20. desember 2015 #10 Skrevet 20. desember 2015 En bekjent kommer inn under bv pga dårlig kledde barn, varierende matpakker med lite/dårlig mat. Hun fikk hjelp fra sosialen men det skjedde ikke noe før skolen sendte bekymringsmelding på dårlig kledde barn i 15 minus og kald Grandiosa i matpakka. Anonymous poster hash: 3265d...662 OY jaja da får bv komme hit og for min jente som går på skolen hater og kle på seg, er det kalt, regn ol så må jeg av og til krangle klærne på henne og hun kan finne på og "glemme" tøyet hjemme! Kald grandis er godt ifølge mine 2!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #11 Skrevet 20. desember 2015 En bekjent kommer inn under bv pga dårlig kledde barn, varierende matpakker med lite/dårlig mat. Hun fikk hjelp fra sosialen men det skjedde ikke noe før skolen sendte bekymringsmelding på dårlig kledde barn i 15 minus og kald Grandiosa i matpakka. Anonymous poster hash: 3265d...662 Hjelpes meg! En gang imellom får mine barn også kald Grandiosa i matpakka, fordi de elsker det. Du kan også finne de tynnkledde på skolen fordi de er tidvis idioter og må passes på. Trodde det var ganske vanlig! Anonymous poster hash: 6ceb6...f52 Det er jo forskjell på en gang i mellom og at det er standarden for familien. At du velger å omtale barna dine som idioter er mer bekymringsverdig 🙈 Alle kan glemme brød og ha en kjip matpakke en mandag. Men om det aldri er sunn mat, eller ser ut som det er gjort en innsats for at klær skal være hele, rene og i riktig størrelse, og relevante for årstiden er det bra at barnehage og skole reagerer. Anonymous poster hash: 9f1fd...285
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #12 Skrevet 20. desember 2015 En bekjent kommer inn under bv pga dårlig kledde barn, varierende matpakker med lite/dårlig mat. Hun fikk hjelp fra sosialen men det skjedde ikke noe før skolen sendte bekymringsmelding på dårlig kledde barn i 15 minus og kald Grandiosa i matpakka. Anonymous poster hash: 3265d...662 Hjelpes meg! En gang imellom får mine barn også kald Grandiosa i matpakka, fordi de elsker det. Du kan også finne de tynnkledde på skolen fordi de er tidvis idioter og må passes på. Trodde det var ganske vanlig! Anonymous poster hash: 6ceb6...f52 Det er jo forskjell på en gang i mellom og at det er standarden for familien. At du velger å omtale barna dine som idioter er mer bekymringsverdig 🙈Alle kan glemme brød og ha en kjip matpakke en mandag. Men om det aldri er sunn mat, eller ser ut som det er gjort en innsats for at klær skal være hele, rene og i riktig størrelse, og relevante for årstiden er det bra at barnehage og skole reagerer. Anonymous poster hash: 9f1fd...285 Du får ringe barnevernet! Jeg synes de er idioter når de har fått det for seg at det er kult med t-skjorte i 10 minus! Hva synes du det er? Tøft?? 😳 Anonymous poster hash: 6ceb6...f52
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #13 Skrevet 20. desember 2015 En bekjent kommer inn under bv pga dårlig kledde barn, varierende matpakker med lite/dårlig mat. Hun fikk hjelp fra sosialen men det skjedde ikke noe før skolen sendte bekymringsmelding på dårlig kledde barn i 15 minus og kald Grandiosa i matpakka. Anonymous poster hash: 3265d...662 Hjelpes meg! En gang imellom får mine barn også kald Grandiosa i matpakka, fordi de elsker det. Du kan også finne de tynnkledde på skolen fordi de er tidvis idioter og må passes på. Trodde det var ganske vanlig! Anonymous poster hash: 6ceb6...f52 Det er jo forskjell på en gang i mellom og at det er standarden for familien. At du velger å omtale barna dine som idioter er mer bekymringsverdig Alle kan glemme brød og ha en kjip matpakke en mandag. Men om det aldri er sunn mat, eller ser ut som det er gjort en innsats for at klær skal være hele, rene og i riktig størrelse, og relevante for årstiden er det bra at barnehage og skole reagerer. Anonymous poster hash: 9f1fd...285 Brød hver dag til alle måltider er heller ikke sunn mat. Hjemmelaget pizza, salat, omelett og lignende, selv om det er kaldt, er mer sunt enn den evinnelige tørre brødskiva hele året. Vil påstå at det er mindre variert å bare spise brød hele tiden enn å ha litt forskjellige ting i matpakka. Anonymous poster hash: 4e0b0...e8d
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #14 Skrevet 20. desember 2015 En bekjent kommer inn under bv pga dårlig kledde barn, varierende matpakker med lite/dårlig mat. Hun fikk hjelp fra sosialen men det skjedde ikke noe før skolen sendte bekymringsmelding på dårlig kledde barn i 15 minus og kald Grandiosa i matpakka. Anonymous poster hash: 3265d...662 Hjelpes meg! En gang imellom får mine barn også kald Grandiosa i matpakka, fordi de elsker det. Du kan også finne de tynnkledde på skolen fordi de er tidvis idioter og må passes på. Trodde det var ganske vanlig! Anonymous poster hash: 6ceb6...f52 Det er jo forskjell på en gang i mellom og at det er standarden for familien. At du velger å omtale barna dine som idioter er mer bekymringsverdig 🙈Alle kan glemme brød og ha en kjip matpakke en mandag. Men om det aldri er sunn mat, eller ser ut som det er gjort en innsats for at klær skal være hele, rene og i riktig størrelse, og relevante for årstiden er det bra at barnehage og skole reagerer. Anonymous poster hash: 9f1fd...285 Du får ringe barnevernet! Jeg synes de er idioter når de har fått det for seg at det er kult med t-skjorte i 10 minus! Hva synes du det er? Tøft?? 😳 Anonymous poster hash: 6ceb6...f52 Humoren din har tatt juleferie ser jeg... Anonymous poster hash: 9f1fd...285
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #15 Skrevet 20. desember 2015 En bekjent kommer inn under bv pga dårlig kledde barn, varierende matpakker med lite/dårlig mat. Hun fikk hjelp fra sosialen men det skjedde ikke noe før skolen sendte bekymringsmelding på dårlig kledde barn i 15 minus og kald Grandiosa i matpakka. Anonymous poster hash: 3265d...662 OY jaja da får bv komme hit og for min jente som går på skolen hater og kle på seg, er det kalt, regn ol så må jeg av og til krangle klærne på henne og hun kan finne på og "glemme" tøyet hjemme! Kald grandis er godt ifølge mine 2! Kake er også godt. Er ikke sunt allikevel... Anonymous poster hash: 9f1fd...285
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #16 Skrevet 20. desember 2015 Det er jo ikke barnevernet sin feil at noen melder inn en bekymring pga. kald grandis i matpakken, det er jo da lærere evt. som har meldt inn og så er bv pliktige til å undersøke det. På den gamle skolen til datteren min fikk vi en gang BV "på nakken" vi fikk lese bekymringsmeldingen fra skolen. Hun gikk i 1. klasse og i meldingen sto det at barnet la igjen agurkbiter på bordet etter hun har spist opp matpakken sin, hun rotet alle fargeblyantene utover pulten sin, hun hengte ikke opp klærne sine skikkelig etter friminutt og hun hadde hilst på rektor etter skoletid en gang ...Rektoren er ei venninne av mormora hennes, i tillegg til naboen, så det var ikke mangel på impulser som gjorde at hunsa hei til henne på fritiden liksom, jeg tok bilde av garderoben en dag jeg kom, der INGEN klær hang pent oppe, ja, noen få flinke unger var det jo, men de aller fleste hadde tydelig stresset ut av klærne og latt de ligge der ...for å si det sånn, BV henla saken midt i møtet de og vi hadde sammen med skolen. Hun læreren ble så snurt at hun ringte meg noen dager senere og sa at hun SKULLE melde igjen og DA skulle saken få annet utfall. Hun læreren fikk sparken, jobber ikke som lærer lenger og BV rådet oss til å bytte skole, noe vi gjorde og hun kom til en fantastisk skole med utrolige lærere Anonymous poster hash: 317fa...d4f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #17 Skrevet 20. desember 2015 Jeg jobber i NAV sosial. Det blir sent bekymringsmeldinger pga økonomi, men da pga feilvurderinger og feilprioriteringer, ikke pga lav inntekt. Om man har ansvar for barn forventes det at man har en viss peiling på når OS er ferdig, og at man har firberedet seg, fått seg jobb, eller søkt om andre syønader i god tid, slik at man vet man har til å dekke barnas basal behov som tak over hodet, mat på bordet, og varme. Om man har lav inntekt, men tilstrekkelig, og ikke prioriterer å betale strømregning, men har prioritert andre ting, da blir det sent bekymringsmelding til barnevernet om det gjentar seg til stadighet. Så om inntekten er lav, og du klarer deg, og søker om ting du har rett på, forbereder livet ditt, da går det IKKE melding. Da er det ikke noe å bekymre seg for. Om det er kaos når det gjelder det økonomiske og søknad om støbad til dtrøm kommer dagen før stenging, etter fire måneder med purringer og varsel, da stiller det seg annerledes. Anonymous poster hash: 56c11...4a0
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #18 Skrevet 20. desember 2015 En bekjent kommer inn under bv pga dårlig kledde barn, varierende matpakker med lite/dårlig mat. Hun fikk hjelp fra sosialen men det skjedde ikke noe før skolen sendte bekymringsmelding på dårlig kledde barn i 15 minus og kald Grandiosa i matpakka. Anonymous poster hash: 3265d...662 Hjelpes meg! En gang imellom får mine barn også kald Grandiosa i matpakka, fordi de elsker det. Du kan også finne de tynnkledde på skolen fordi de er tidvis idioter og må passes på. Trodde det var ganske vanlig! Anonymous poster hash: 6ceb6...f52 Tror du skolen sender melding av en gang i ny og ne? Og det er forskjell på om en i 2. Klasse går dårlig kledd og en tenåring. Selvsagt er det noe som pågår over tid i helhetsbildet av alle søsken samlet som genererte den meldingen. Hadde vel vært mer bekymret for at dine unger har en mor som ikke forstår forskjellen på dette. Anonymous poster hash: 3265d...662
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #19 Skrevet 20. desember 2015 Tenkte jeg skulle si til deg, HI, at du ikke har noe å være redd for! Jeg jobber i bvt. Meldinger om dårlig økonomi som går ut over barna, handler stort sett om manglende økonomistyring, ikke om lav inntekt. Skulle du likevel bli meldt, av nav eller andre, er ikke omsorgsovertakelse noe å bekymre seg for så lenge du tar vare på barna. Derimot kan bvt sette inn økonomiske hjelpetiltak, betale barnehage og SFO for deg, og også dekke utgifter til fritidsaktiviteter for barna. Anonymous poster hash: 0cf53...0c6
Mamma_til_2 Skrevet 20. desember 2015 #20 Skrevet 20. desember 2015 En bekjent kommer inn under bv pga dårlig kledde barn, varierende matpakker med lite/dårlig mat. Hun fikk hjelp fra sosialen men det skjedde ikke noe før skolen sendte bekymringsmelding på dårlig kledde barn i 15 minus og kald Grandiosa i matpakka. Anonymous poster hash: 3265d...662 OY jaja da får bv komme hit og for min jente som går på skolen hater og kle på seg, er det kalt, regn ol så må jeg av og til krangle klærne på henne og hun kan finne på og "glemme" tøyet hjemme! Kald grandis er godt ifølge mine 2! Kake er også godt. Er ikke sunt allikevel... Anonymous poster hash: 9f1fd...285 Har jeg skrevet at det et sunt? Jeg skrev at barna mine liker kald grandis og har vi rester etter en sjelden gang med slik pizza så vill de ha med ett stykke på skole og I bhg.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #21 Skrevet 20. desember 2015 En bekjent kommer inn under bv pga dårlig kledde barn, varierende matpakker med lite/dårlig mat. Hun fikk hjelp fra sosialen men det skjedde ikke noe før skolen sendte bekymringsmelding på dårlig kledde barn i 15 minus og kald Grandiosa i matpakka. Anonymous poster hash: 3265d...662 OY jaja da får bv komme hit og for min jente som går på skolen hater og kle på seg, er det kalt, regn ol så må jeg av og til krangle klærne på henne og hun kan finne på og "glemme" tøyet hjemme! Kald grandis er godt ifølge mine 2! Kake er også godt. Er ikke sunt allikevel... Anonymous poster hash: 9f1fd...285 Har jeg skrevet at det et sunt?Jeg skrev at barna mine liker kald grandis og har vi rester etter en sjelden gang med slik pizza så vill de ha med ett stykke på skole og I bhg. Det var garantert andre tilstander hos barna til 662s bekjente. Grandiosa ofte og generelt dårlige matpakker, og helt sikkert andre ting som gjorde at lærerene reagerte. Det er da ingen grunn til at du skal kuppe tråden bare fordi du sender med Grandiosa avogtil! Det er ikke det 662 beskriver i det hele tatt. Sukk! Anonymous poster hash: 89c65...747
februarprins2013 Skrevet 20. desember 2015 #22 Skrevet 20. desember 2015 men hvorfor er du redd for barnevernet? ser virkelig ikke grunnen for og være redd de, er svært sjelden barn blir tatt, hvis det ikke er vold, overgrep og svært alvorlige omsorgsvikt, og dette er ingenting og være redd for, eneste de kanskje gjør er og hjelpe dere på rett vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå