Gå til innhold

Vil være min alder


Anbefalte innlegg

Skrevet

Man er så heldig om man ser ung ut, man er heldig om man er 35 år og må vise leg for å kjøpe øl. Men er heldig om man ser ut som om at man er 20 når man egentlig er 32. Jeg syns ikke det.

 

Jeg er 33 år og drittlei av å se ut som om at jeg mer enn 10 år yngre. Jeg kler meg, sminker meg og oppfører meg som andre på min alder men blir tatt for å være mye yngre og behandlet deretter. Tiden stoppet på en måte når jeg fylte 20. Har fått høre fra folk som er bare 2-3 år eldre enn meg at "du er jo så ung så.....", fordi de visste ikke alderen min. Noen blir sjokkert når de får vite alderen min, noen tror jeg lyver.

 

Jeg jobbet tidligere med ei som så ut som om at hun var maks 19 år, pga måten hun kledde seg, sminket seg, kroppsspråket, men også en umoden personlighet. En fredag spurte jeg om hun hadde helgeplaner, da svarte hun "feire 30-årsdagen min". Jeg måtte kjempe mot å måpe. Hun sørget jo selv for å "være" yngre. Mens jeg vil se ut som min egentlige alder.

 

Andre som har det på samme måten? Er det helt greit eller irriterende?

 

Anonymous poster hash: e77b7...e50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser og yngre ut. Syns det er helt greit! men det går kun på utseende og ikke væremåte.

 

 

 

Jeg har kviser, samtidig som jeg begynner å få grått hår.. Det er ikke så gøy..



Anonymous poster hash: 48cf0...675
Skrevet

Skaff deg briller.

 

Anonymous poster hash: 7af8d...311

Skrevet

Stemmer også for briller B-) Jeg er 37, men ingen gjetter det. Bare vær glad for det, tiden kommer endelig til deg at du ikke ser såå ung ut lenger :-)

 

Anonymous poster hash: d820e...806

Skrevet

Væremåten min er min alder, det er folk jeg ikke kjenner som dømmer meg. Spesielt eldre kvinner jeg treffer på møter ol. i jobb, eller kunder. "Du er jo garantert nyutdannet for du er jo så ung, så du vet ikke hva du snakker om" (har en del vanskelige kunder). Det er over 10 år siden jeg var ferdig med min høyere utdannelse.

 

Har lesebriller og liker det ikke (ekkelt å ha på), så skaffer meg ikke briller uten styrke for morro skyld. Det er ikke meg.

 

Og nei jeg er ikke glad for det uansett hvor mye dere mener at jeg må sette pris på det, ville heller sett litt eldre ut enn det jeg er :) Vanskelig å skjønne for dere som ikke har det sånn selv, det er ikke en dans på roser (joda det finnes verre ting her i livet).

 

HI

 

Anonymous poster hash: e77b7...e50

Skrevet

Har selv alltid blitt tatt for å være yngre. Føler mange ser ned på meg fordi jeg er så "ung" og uerfaren. Vanskelig å få respekt i yrket, selv om jeg har jobbet med det i over 10 år... De tror nok jeg er temmelig fersk.

 

Vil gjerne se ut som den alderen jeg har!

 

Anonymous poster hash: 4854b...050

Skrevet

Har selv alltid blitt tatt for å være yngre. Føler mange ser ned på meg fordi jeg er så "ung" og uerfaren. Vanskelig å få respekt i yrket, selv om jeg har jobbet med det i over 10 år... De tror nok jeg er temmelig fersk.

 

Vil gjerne se ut som den alderen jeg har!

 

Anonymous poster hash: 4854b...050

Endelig noen som skjønner! Godt å ikke være alene :)

 

HI

 

Anonymous poster hash: e77b7...e50

Skrevet

 

Har selv alltid blitt tatt for å være yngre. Føler mange ser ned på meg fordi jeg er så "ung" og uerfaren. Vanskelig å få respekt i yrket, selv om jeg har jobbet med det i over 10 år... De tror nok jeg er temmelig fersk.

 

Vil gjerne se ut som den alderen jeg har!

 

Anonymous poster hash: 4854b...050

Endelig noen som skjønner! Godt å ikke være alene :)

 

HI

 

Anonymous poster hash: e77b7...e50

Det morsomme er at jeg faktisk også er 33 år :D

 

Anonymous poster hash: 4854b...050

Skrevet

Væremåten min er min alder, det er folk jeg ikke kjenner som dømmer meg. Spesielt eldre kvinner jeg treffer på møter ol. i jobb, eller kunder. "Du er jo garantert nyutdannet for du er jo så ung, så du vet ikke hva du snakker om" (har en del vanskelige kunder). Det er over 10 år siden jeg var ferdig med min høyere utdannelse.

 

Har lesebriller og liker det ikke (ekkelt å ha på), så skaffer meg ikke briller uten styrke for morro skyld. Det er ikke meg.

 

Og nei jeg er ikke glad for det uansett hvor mye dere mener at jeg må sette pris på det, ville heller sett litt eldre ut enn det jeg er :) Vanskelig å skjønne for dere som ikke har det sånn selv, det er ikke en dans på roser (joda det finnes verre ting her i livet).

 

HI

 

Anonymous poster hash: e77b7...e50

Ikke innbill deg at det er så innmari morro å bli tatt for eldre enn det du er heller. Og det er jo like vanskelig for du å skjønne, som at andre skal skjønne det den andre veien

 

Anonymous poster hash: 51ab1...0c8

Skrevet

Sliter med det samme og syns heller ikke det er gøy, drittlei kommentarer som at jeg må ta det som et kompliment. Det er nemlig ikke det for meg.

 

Jeg er 31 år, har tre barn hvor eldste er 11 og blir tatt for å være min lillesøster, og jeg må vise bevis for å kjøpe øl.

 

Det går jo på respekt også som du sier, man føler seg ikke respektert fordi man "er så ung og uerfaren".

 

Anonymous poster hash: 6806e...d46

Skrevet

jeg er 39 og ser nok også endel yngre ut. Har hørt det mange ganger.. Men hva gjør vel det? Dersom noen tror jeg er uerfaren, så motbeviser jeg det i løpet av kort tid uansett.

 

Jeg synes det er mye værre for de som ser eldre ut... det må jo være ille. Jeg kjenner ei her jeg bor som er like gammel som meg. Jeg fikk helt sjokk da jeg fikk det med meg i en samtale hvor jeg spurte om hennes alder, tippet selv hun var 50 år. Håper ikke hun forstod

Skrevet

Nå har ikke jeg samme problem, blir tatt for å være yngre enn jeg er, men det er ikke mer enn 5-7 år yngre. Og jeg er veldig glad for at jeg ser yngre ut. For har noen venninner som ser ut som de er rundt 50 år, så er de 40. Og tenker at det er virkelig ikke gøy.

Men kler du deg voksent?

 

Har en venninne som er veldig slank og lav, og hun blir alltid tatt for å være ekstremt ung, helt til man ser henne helt nærme, for da ser man jo rynkene i ansiktet, og ser mer alderen hennes.



Anonymous poster hash: 13ecb...657
Skrevet

En ting er å se yngre ut, men om man fortsatt tror du er nitten etter du har åpnet munnen er det verre.

Skrevet

Man er så heldig om man ser ung ut, man er heldig om man er 35 år og må vise leg for å kjøpe øl. Men er heldig om man ser ut som om at man er 20 når man egentlig er 32. Jeg syns ikke det.

 

Jeg er 33 år og drittlei av å se ut som om at jeg mer enn 10 år yngre. Jeg kler meg, sminker meg og oppfører meg som andre på min alder men blir tatt for å være mye yngre og behandlet deretter. Tiden stoppet på en måte når jeg fylte 20. Har fått høre fra folk som er bare 2-3 år eldre enn meg at "du er jo så ung så.....", fordi de visste ikke alderen min. Noen blir sjokkert når de får vite alderen min, noen tror jeg lyver.

 

Jeg jobbet tidligere med ei som så ut som om at hun var maks 19 år, pga måten hun kledde seg, sminket seg, kroppsspråket, men også en umoden personlighet. En fredag spurte jeg om hun hadde helgeplaner, da svarte hun "feire 30-årsdagen min". Jeg måtte kjempe mot å måpe. Hun sørget jo selv for å "være" yngre. Mens jeg vil se ut som min egentlige alder.

 

Andre som har det på samme måten? Er det helt greit eller irriterende?

 

Anonymous poster hash: e77b7...e50

Enig! Jeg er 28 og stolt av alderen min, vil ikke at folk skal tro jeg er yngre.

Godt det ikke bare er meg:)

 

Anonymous poster hash: 33414...c25

Skrevet

En ting er å se yngre ut, men om man fortsatt tror du er nitten etter du har åpnet munnen er det verre.

Nja... Hvis noen har en formening at du er 19, så er det ikke alltid det er nok å åpne munnen for å overbevise dem om noe annet. Ikke alle 19 åringer er fjollete tenåringer...

 

Jeg har en venninne som er 44, men ser mer ut som 30. Hun oppfører seg voksent og har en voksen klesstil. Men folk tror likevel hun er mye yngre. De får hakeslipp når hun forteller at hun har en sønn på 20!

 

Anonymous poster hash: 4854b...050

Skrevet

 

Har selv alltid blitt tatt for å være yngre. Føler mange ser ned på meg fordi jeg er så "ung" og uerfaren. Vanskelig å få respekt i yrket, selv om jeg har jobbet med det i over 10 år... De tror nok jeg er temmelig fersk.

 

Vil gjerne se ut som den alderen jeg har!

 

Anonymous poster hash: 4854b...050

Endelig noen som skjønner! Godt å ikke være alene :)

 

HI

 

Anonymous poster hash: e77b7...e50

 

Samme her! Så utrolig lei av å ikke bli tatt seriøst av pårørende på jobb fordi de tror jeg er 18 og ikke 30. Jobber som sykepleier.

 

Anonymous poster hash: 45ef2...fde

Skrevet

Jeg er motsatt. Vil gjerne se yngre ut. Er 30 og folk blir overrasket over at jeg ikke er eldre. Synes det er kjipt.

 

Anonymous poster hash: 4ce97...095

Skrevet

Jeg er motsatt. Vil gjerne se yngre ut. Er 30 og folk blir overrasket over at jeg ikke er eldre. Synes det er kjipt.

 

Anonymous poster hash: 4ce97...095

Skjønner den og. Derfor jeg sier jeg vil se ut som jeg er på min alder. Verken eldre eller yngre ;)

 

Anonymous poster hash: 4854b...050

Skrevet

Forstår deg godt. Jeg er 33 år, de fleste tror jeg er rundt 24 år. I forbindelse med jobb kan det være irriterende å se ung ut. Jeg pleier å si hvor gammel jeg er. Mest irriterende er det med høye jenter på min alder som ser ned på meg, og snakker til meg som om jeg er mye yngre enn dem. På en annen side syns jeg dette er bedre enn å se ut/være en kjærring. Sitte og snakke om gardiner, kakebaking osv intressert meg ikke.

Skrevet

Helt klart greit å være akkurat passe gammel hvert år og se ut som om man er omtrent den alderen man er!

 

Jeg kan ikke fatte dette "hysteriet" om at man skal se ut som en "barnerumpe".

Det er jo mange som tjener grovt på dette også.

 

(og jeg er 44 jeg som skriver dette)



Anonymous poster hash: a1d03...f10
Skrevet

Hvis vanskelige kunder poengterer alder, kan det også bare være en herskerteknikk. Ung, søt etc er skjulte fornærmelser fra noen. De verste mennene mistror alle kvinner.

 

Men ikke Vær redd. Alderen kommer tidsnok.

 

Anonymous poster hash: fc93e...4d9

Skrevet

Jeg er 35 år, men "ingen" tror det ;) Jeg må ennå vise leg på polet, og får stadig høre at jeg ikke ser ut som en dag over 20. Dette plager meg ikke, og jeg klarer fort å bevise det feks i Jobbsammenheng.

 

I mitt hode er det bedre å se yngre ut, enn eldre, eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...