Gå til innhold

Barnemakk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør hele familien ta samme mixtur, eller er det det samme? Her i familien har 5åring fått det! Jeg er gravid og minsten i hus er under to år 😩 gledelig jul liksom!!

Hvordan er det med å besøke folk/få besøk?

Anonymous poster hash: a43f7...835

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du på Vanquin til deg og den under 2 år da? Så lenge dere starter behandlingen samtidig er ikke det noe problem.

Anonymous poster hash: f2e49...cd1

Skrevet

Viktig med god håndhygiene. Ikke noe problem med besøk!

Anonymous poster hash: 9c908...b18

Skrevet

Ja, og den andre for resten..

Jeg blir kvalm..

Faen altså!!

Sikkert noe som hun har fått gjennom bhg. At enkelte ikke kan gi beskjed til bhg når barna har sånt.. Her er det i alle fall mye, så tydelig at hun ikke fikk det i går. Spylt underliv og "plukka" makk vekk fra tissen med Q-tips.

Og glede at vi må på søndagsåpent senter - vi som er ferdig med gaver og alt! Kokvask av sengetøy i morgen og kur på hele gjengen! Moro!!

Skrevet

Ja, og den andre for resten..

Jeg blir kvalm..

Faen altså!!

Sikkert noe som hun har fått gjennom bhg. At enkelte ikke kan gi beskjed til bhg når barna har sånt.. Her er det i alle fall mye, så tydelig at hun ikke fikk det i går. Spylt underliv og "plukka" makk vekk fra tissen med Q-tips.

Og glede at vi må på søndagsåpent senter - vi som er ferdig med gaver og alt! Kokvask av sengetøy i morgen og kur på hele gjengen! Moro!!

Slapp av da! Er ikke verdens undergang... Har hatt det et par ganger her. Har vært enkelt å bli kvitt.

Vi ga beskjed til både bhg og skole da vi fikk det i hus. Men de varslet ikke videre. Jeg ba om at de sendte ut skriv fordi jeg ikke ville ha ny runde. Da kom det opp en plakat i bhg. Skolen foretok seg fortsatt ikke noe. Ga beskjed til foreldrene til barnas nærmeste venner.

Ikke alltid det hjelper å gi beskjed til bhg og skoler. Lus tar de på alvor da...

Anonymous poster hash: 2ea69...a18

Skrevet

"Alle" har det, men det er mange som ikke merker symptomene, og man kan smitte MANGE før det evt merkes på et familiemedlem. Nesten så man burde ta en nasjonal "ta Vermox-kur-dagen".

Når det er sagt, så er det ikke sikkert det er udelt negativt for kroppen vår å ha parasitter, det kan i teorien forebygge autoimmune sykdommer, og det finnes jo ikke en mer uskyldig parasitt enn småmark. Dette er jo foreløpig teori, men veldig interessant.

Anonymous poster hash: f2e49...cd1

Skrevet

Bør hele familien ta samme mixtur, eller er det det samme? Her i familien har 5åring fått det! Jeg er gravid og minsten i hus er under to år 😩 gledelig jul liksom!!

MAKK??det heter MARK😂😂😂

Anonymous poster hash: 27812...fc4

Skrevet

Kun en i bhg her som har hatt det, og den ungen spiser gjørme og sølevann... Ingen andre som ble smittet...

Anonymous poster hash: af816...57a

Skrevet

Kun en i bhg her som har hatt det, og den ungen spiser gjørme og sølevann... Ingen andre som ble smittet...

Anonymous poster hash: af816...57a

Det kommer ikke av å spise gjørme og sølevann... Med mindre noen har vært å puttet noen barnemark-egg i gjørma...

Han kan ha blitt smittet hvor som helst. Eggene lever lenge utenfor verten. Om et annet barn har vært på butikken og tatt på en leke etter å ha klødd i rumpa, så kan dette barnet ha fått egg på fingrene etter å ha tatt i leken i inntil fire uker etterpå! Putter så fingrene i munnen - og vips - infisert!

Anonymous poster hash: 2ea69...a18

Skrevet

MAKK??det heter MARK😂😂😂

Anonymous poster hash: 27812...fc4

😂😂 Føler du deg dum nå?

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Makk

http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+Makk&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge

Kanskje greit å sjekke opp litt før du henger deg opp i andres "skrivefeil". Der jeg kommer fra sier vi og skriver vi makk. Faktisk har jeg grad i biologi, og ingen sensor eller foreleser hadde problemer med ordet makk. Og jeg studerte ulike typer makk!

Så det får fint an å si barnemakk..

Makk makk makk makk makk makk.. Så hold kjeft og lær deg norsk selv! Idiot..

Skrevet

Barnet det gjelder er hysterisk på skitt, og putter ikke ting i munnen, hverken søle eller sand. Så det er ikke der det kommer fra. Men det er fortvilende mtp situasjonen vi er i. Dårlig timing..

Her er det ikke spesielt positivt, mye grining og hun blør fra små sår i anus, kun om kvelden når MAKKEN er aktivt. Så tydelig at det er veldig plagsomt.

Takk for gode svar.. Er full nedvask i heimen nå.. Godt barna har lang juleferie, så slipper de å gå i bhg og smitte andre/få det igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...