Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #1 Skrevet 19. desember 2015 Blir så gal noen ganger.. Svigerfamilien min er av den oppfatning at babyer må tåle støy når de sover. Ikke noe eller noen skal hysjes eller dempes.. For babyen må jo tåle såpass. Dermed er det helt ok at resten av ungeflokken roper/hviner rett med babyvugga eller smeller med ting like der babyen sover. Svigerfar kan tom demonstrere ved å stille seg med baby og snakke HØYT.. (Han hører selv dårlig da..) Egentlig enig i at folk skal ikke behøve å være musestille og baby sover faktisk best i litt støy, men klart han skvetter til og våkner når noen plutselig roper han i øret!! Også er han en "skrikebaby" då jeg kan bruke laaaang tid før han sovner igjen... Bare litt utblåsning... Kan bli en lang jul 😉 Anonymous poster hash: 7ae99...794
❤lille stjerne❤ Skrevet 19. desember 2015 #2 Skrevet 19. desember 2015 Min ene har tålt litt lyder rundt seg,men ikke høye og brå lyder selvfølgelig. Den andre våknet av det minste lille knirk. Synes godt at folk kan ta litt hensyn jeg, søvn er viktig og babyen kan ikke noe for at den våkner av bråk.
Mamsen<3 Skrevet 19. desember 2015 #3 Skrevet 19. desember 2015 Babyer er som alle andre mennesker. de er FORSKJELLIGE. før i tiden var det sånn at babyer måtte vennes til å tåle støy. noen babyer sover igjennom alt. andre trenger stillhet, noen kan tåle at man snakker vanlig. Veldig greit om babyer tåler det siste, og om de tåler det ikke listr seg rundt om du skjønner. Men at de SKAL tåle rop støy og smell er ikke riktig. spør de om de får sove i dette bråket? forskjell på bråk/støy og vanlig lyder, innestemme osv...
Ladybird2014 Skrevet 19. desember 2015 #4 Skrevet 19. desember 2015 Huff! Føler med deg... Babyer er forskjellige! Noen sover seg gjennom alt, andre er mer vare. Det er ikke bare å "lære" dem å sove i støy/lyd. Jeg har en av hver, en som våkner lett og en som sover selv om røykvarslerne uler. Håper du har en oppegående mann som kan snalke ordentlig med svigerfamilien din.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #5 Skrevet 19. desember 2015 VELDIG dumt hvis babyen fra dag 1 Vennesla til at det skal være musestille, folk må gå på tærne og hysj ingen. ..da får du noen tøffe år foran deg Anonymous poster hash: 23bb5...01d
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #6 Skrevet 19. desember 2015 Venner seg til skulle det stå Anonymous poster hash: 23bb5...01d
Mamsen<3 Skrevet 19. desember 2015 #7 Skrevet 19. desember 2015 VELDIG dumt hvis babyen fra dag 1 Vennesla til at det skal være musestille, folk må gå på tærne og hysj ingen. ..da får du noen tøffe år foran deg Anonymous poster hash: 23bb5...01d det er sant, men man kan ikke alltid venne de til bråk og støy. og må de ha stillhet må de få det.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #8 Skrevet 19. desember 2015 Jeg synes det er veldig greit at 1-åringen vår kan sove selv om det er litt støy rundt! Men han har hatt godt sovehjerte fra begynnelsen. Når han var baby kunne jeg støvsuge i stua selv om han lå der og sov. Vi fikk bikkje når han var 7 måneder, og bjeffer ganske høyt når noen ringer på og vi får besøk. Da hender det han løper ut i gangen og bjeffer mot døra, rett ved der guttungen har rom, men han har sjeldent eller aldri våknet av det. Men, alle barn er jo forskjellige, ikke alle som tåler støy. Men er jo igrunnen ganske kjipt om det MÅ være stille rundt babyen hele tiden for at den skal få sove. Anonymous poster hash: 3829f...f9a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #9 Skrevet 19. desember 2015 Har tre barn, som alle har vært forskjellige når det kommer til å sove i bråk. Hun første tålte alt, hun mellomste ingenting og hun siste tåler litt, men ikke brå/ skarpe lyder og smell. Så det finnes ingen fasitsvar på dette, alle er forskjellige og kan ikke tåle "alt"! Anonymous poster hash: 3b68e...c46
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #10 Skrevet 19. desember 2015 Babyer er forskjellige, men tenker at de fleste bør kunne vennes (hvertfall prøve) til normalt "husbråk"... Altså, at man kan gå rundt, prate normalt, gjøre husarbeid, dra ned på doen, dusje osv.. Men ikke mer støy enn det.. Man hadde jo våknet selv og da.. Anonymous poster hash: 460ae...719
Hjertefru Skrevet 19. desember 2015 #11 Skrevet 19. desember 2015 Babyer er vant til "bråk", i magen får de jo med seg alle lyder du utsettes for. De sover likevel.... Så gjør lurt i å ikke venne dem til at det skal være helt stille. Et av barna mine våknet av stillhet, og sovnet når jeg hadde henne i bag på stua der vi pratet. Men synes nok dine svigers hørtes litt vel demonstrative og respektløse ut ift dette.
me_87 Skrevet 19. desember 2015 #12 Skrevet 19. desember 2015 Jeg har alltid hatt det bråkete når han har sovet,selv om han sov i samme rom. Jeg har støvsuget,brukt mixmaster osv. Han har sovet like godt. Nå er han 4 år å sover forsatt like godt når jeg for eksempel støvsuger etter han er lagt seg. Er også greit å kunne ha litt høy musikk uten at han våkner. Har en vennine som lister seg rundt i huset etter han er lagt seg å sånn vil hvertfall ikke jeg ha det,så jeg har vennet han til lyder når han sover helt siden han var nyfødt.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #13 Skrevet 19. desember 2015 Nå ble jeg glad når jeg leste svarene du hadde fått. Regna med det var typiske dib svar om at alle babyer må tilpasse seg omverden og at alle babyer kan læres til å sove i støy så hvis du har en baby som ikke sover gjennom alt er det din feil. Alle babyer er forskjellige. Noen sover gjennom alt mens andre er mer sensitive med lyd. Ta hensyn til din baby og hva den har behov for 😊 Anonymous poster hash: 6fbc9...e3b
SuperFries Skrevet 19. desember 2015 #14 Skrevet 19. desember 2015 Det der er noe tøys. At barn skal vennes til bråk. Jeg har et barn som aldri sov, og som våknet av alt. Hvis du tråkket på feil sted på gulvet, trakk ned doen, åpnet døra feil osv, så våknet barnet. Lyden på TVen var på et minimum. Det var bare sånn det var. Nr 2 sov gjennom støvsuging, barnegråt og trass fra eldste. De er ulike, og man tar hensyn til det. Hvis man da ikke ønsker en våken og utslitt baby.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #15 Skrevet 19. desember 2015 Faren til min eldste var av den oppfatning at alle måtte være stille når hun skulle sove. Alltid. De måtte reise før hun la seg sånn a ingen gikk i gangen forbi rommet hennes når hun sov. Den dag i dag er det ikke lov å dra ned på toalettet på natta fordi da kan barna våkne (han har 2 til nå som er 5 og 7) Galskap!! Når jeg fikk nr 2 med ny mann var jeg klar på at det ikke var aktuelt å holde på sånn, så han sov i alt mulig støy. Nr 3 har jeg gjort det samme med og da er det mulig for ungene å herje i stua selvom han sover. Sånn har det vært hele tida. Neida, man trenger ikke stå ved siden av og rope, men det er fryktelig kjedelig å være musestille fordi noen unger ikke tåler støy Anonymous poster hash: 4ba31...568
the amazing spidermamma Skrevet 19. desember 2015 #16 Skrevet 19. desember 2015 Som de andre sier - unger er forskjellige. Vår eldste sovnet best i bråk, musikk og til tider vill rugging på vogna. Nr 2 (som man jo kanskje kunne tro var mer vant til bråk) husker jeg at jeg vekket da jeg mistet en bitteliten stift i gulvet.
Gjest Antarctica Skrevet 19. desember 2015 #17 Skrevet 19. desember 2015 Skarpe smell og hyling av hvasse barnestemmer nært babyen kan skade hørselen, så nei til det. Vanlig tale og mennesker i aktivitet: ja.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #18 Skrevet 19. desember 2015 Faren til min eldste var av den oppfatning at alle måtte være stille når hun skulle sove. Alltid. De måtte reise før hun la seg sånn a ingen gikk i gangen forbi rommet hennes når hun sov. Den dag i dag er det ikke lov å dra ned på toalettet på natta fordi da kan barna våkne (han har 2 til nå som er 5 og 7) Galskap!! Når jeg fikk nr 2 med ny mann var jeg klar på at det ikke var aktuelt å holde på sånn, så han sov i alt mulig støy. Nr 3 har jeg gjort det samme med og da er det mulig for ungene å herje i stua selvom han sover. Sånn har det vært hele tida. Neida, man trenger ikke stå ved siden av og rope, men det er fryktelig kjedelig å være musestille fordi noen unger ikke tåler støy Anonymous poster hash: 4ba31...568 Sover de to siste bedre i støy fordi de har blitt lært det eller er det iboende egenskaper hos barna? Anonymous poster hash: 6fbc9...e3b
anonomous Skrevet 19. desember 2015 #19 Skrevet 19. desember 2015 Normale hensyn skal tas. Utover det er jeg av den oppfatning at man skal kunne se på tv i normalt lydnivå, snakke med hverandre og til og med kunne le litt høyt. Jeg har derfor både støvsugd og sett på tv med litt høyt volum mens baby sover. Det har gått fint. Har en som har sovet seg gjennom det meste av høye lyder og bråk, og en som er mer sensitiv på lyder. Nå tar vi normalt hensyn og alle sover godt uten at vi trenger å være musestille.
anonomous Skrevet 19. desember 2015 #20 Skrevet 19. desember 2015 Tenker også at det er forskjell på dag og kveld/natt.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #21 Skrevet 19. desember 2015 Tusen tusen takk for svar 😃 Godt at så mange har samme oppfatning som meg. Det gjør det liksom litt enklere... Er altså helt enig i at det beste er om de tåler vanlig hverdagsstøy! Men plutselige, ekstra høye lyder mener jeg man ikke kan forvente at de skal sove seg gjennom... HI Anonymous poster hash: 7ae99...794
Gjest Antarctica Skrevet 19. desember 2015 #22 Skrevet 19. desember 2015 Tusen tusen takk for svar 😃 Godt at så mange har samme oppfatning som meg. Det gjør det liksom litt enklere... Er altså helt enig i at det beste er om de tåler vanlig hverdagsstøy! Men plutselige, ekstra høye lyder mener jeg man ikke kan forvente at de skal sove seg gjennom... HI Anonymous poster hash: 7ae99...794 Enig! Men kan du plassere vogna eller vuggen et litt skjermet sted?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #23 Skrevet 19. desember 2015 Jeg er en av de som mener at det kommer an på hva babyen er vandt til, og at ja en kan vennes til å sove i "støy"... Men ærlig talt, det er STOR forskjell på skriking, hyling og herjing rett ved vugga, og å kunne ha en samtale i normalt stemmeleie eller ha Tven på... Sistnevnte bør gå bra (men ja - babyer er ulike. Mener bare at hos oss så skal barna vennes til å tåle at vi ikke går og lister oss rundt og må hviske til hverandre mens de sover), men hyling og leking oppetter vugga... nei det er unødvendig. Litt hensyn går det an å ta.. Man trenger ikke stå over vugga og "rope" til noen, man kan gå litt vekk (og nærmere de man snakker til...) og la baby få fred... Anonymous poster hash: 27a40...ef9
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #24 Skrevet 19. desember 2015 Jeg er en av de som mener at det kommer an på hva babyen er vandt til, og at ja en kan vennes til å sove i "støy"... Men ærlig talt, det er STOR forskjell på skriking, hyling og herjing rett ved vugga, og å kunne ha en samtale i normalt stemmeleie eller ha Tven på... Sistnevnte bør gå bra (men ja - babyer er ulike. Mener bare at hos oss så skal barna vennes til å tåle at vi ikke går og lister oss rundt og må hviske til hverandre mens de sover), men hyling og leking oppetter vugga... nei det er unødvendig. Litt hensyn går det an å ta.. Man trenger ikke stå over vugga og "rope" til noen, man kan gå litt vekk (og nærmere de man snakker til...) og la baby få fred... Anonymous poster hash: 27a40...ef9
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #25 Skrevet 19. desember 2015 Blir så gal noen ganger.. Svigerfamilien min er av den oppfatning at babyer må tåle støy når de sover. Ikke noe eller noen skal hysjes eller dempes.. For babyen må jo tåle såpass. Dermed er det helt ok at resten av ungeflokken roper/hviner rett med babyvugga eller smeller med ting like der babyen sover. Svigerfar kan tom demonstrere ved å stille seg med baby og snakke HØYT.. (Han hører selv dårlig da..) Egentlig enig i at folk skal ikke behøve å være musestille og baby sover faktisk best i litt støy, men klart han skvetter til og våkner når noen plutselig roper han i øret!! Også er han en "skrikebaby" då jeg kan bruke laaaang tid før han sovner igjen... Bare litt utblåsning... Kan bli en lang jul 😉 Anonymous poster hash: 7ae99...794 Snakk om å ikke ha peiling... Ja, babyer skal kunne sove i bråk, men høye, skarpe og plutselige lyder skvetter de jo av og våkner ofte! Mine babyer har sovet gjennom støvsuging, barn som leker, musikk og diverse, men bråvåkner om det ringer på, brannalarmen går, et barn hyler osv. Skjønner at du blir gal!! Få mannen din til å snakke de til fornuft, om det er mulig! Jeg vet nøyaktig hvor frustrerende det er å endelig få baby til å sove, og så vekker noen ham og jeg må bruke evigheter på å roe ham igjen. Anonymous poster hash: 13e78...12f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå