Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #1 Skrevet 19. desember 2015 Lyst å dele? Anonymous poster hash: 07ca4...79a
☆☆☆ Skrevet 19. desember 2015 #2 Skrevet 19. desember 2015 (endret) Brukar ikkje oppskrift. Til pinnekjøt brukar eg 2 gulrøtter pr rabbe. Deler i bitar og kokar i usalta vatn. Heller av vatnet og dampar bitane tørre før eg mosar bitane (kjøttdeighakke er ein utmerket rotmosar) og har over ei ause pinnekjøtkraft. Blandar krafta inn og let ein god del væske dampe bort. Blandar inn "passe mengde" smør og fløte, kokar opp og smakar til med salt, pepper og evt muskatnøtt (ikkje alle er begeistra for smaken). Endret 19. desember 2015 av ★
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #3 Skrevet 19. desember 2015 Dropp gulrøtter hi! Det hører ikke hjemme. Ekte vestlandsk kålrotstappe skal bare ha kålrot, smør og pepper. Den blir nydelig. Anonymous poster hash: ba24b...da7
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #4 Skrevet 19. desember 2015 Smør og fløte i, og et par poteter. Blir bra. Viktig å dampe godt når den er ferdig kokt Anonymous poster hash: 053ac...3d3
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #5 Skrevet 19. desember 2015 Dropp gulrøtter hi! Det hører ikke hjemme. Ekte vestlandsk kålrotstappe skal bare ha kålrot, smør og pepper. Den blir nydelig. Anonymous poster hash: ba24b...da7 Hæ?? Jeg har nå bodd på vestlandet i 41 år...gulrøtter her☺ Anonymous poster hash: 47372...830
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #6 Skrevet 19. desember 2015 Dropp gulrøtter hi! Det hører ikke hjemme. Ekte vestlandsk kålrotstappe skal bare ha kålrot, smør og pepper. Den blir nydelig. Anonymous poster hash: ba24b...da7 Gulrot gir nydelig smak og farge. Og potet gir nydelig konsistens. Min far er fra Vestlandet og vi er vant med både gulrot og potet i kålrotstappa. Anonymous poster hash: 1ca3d...f16
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #7 Skrevet 19. desember 2015 Ellers har jeg aldri dampet av vannet 🙊, kun kokt kålrot, en potet og ett par gulrøtter i usaltet vann, helt av vannet, most det, hatt på godt med smør, fløte, salt, pepper, litt kraft fra pinnekjøttet og evt litt muskat. Blir så bra atte!! Anonymous poster hash: 1ca3d...f16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå