Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #1 Skrevet 19. desember 2015 Joda, jeg vet det høres mye ut. Men jeg hadde en bomullstrømpebukse på, et par tynne ullsokker utpå der, og et par hjemmestrikka sokker utpå der igjen (temperaturen inne lå på 21 grader). Likevel var hun littegranne kjøling på beina og iskald på tærne. Resten av kroppen var god og varm, kunne ikke hatt på noe mer der. Men er det da greit at hun er iskaldt på tærne? Er det ikke ubehagelig? Hun har kolikk, så hun gråter mye. Er derfor ikke lett å vite om det virker som at hun plages av å være kald på beina. Er deres babyer kalde på beina? Anonymous poster hash: 066fd...610
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #2 Skrevet 19. desember 2015 .... Faktisk tom for ord..! Anonymous poster hash: 38c51...99e
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #3 Skrevet 19. desember 2015 .... Faktisk tom for ord..! Anonymous poster hash: 38c51...99e Hvorfor? Du syns det var for mye? Ja det syns jeg og, er jo derfor jeg spør om de virkelig skal være så kalde på beina. HI Anonymous poster hash: 066fd...610
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #4 Skrevet 19. desember 2015 .... Faktisk tom for ord..! Anonymous poster hash: 38c51...99e Hvorfor? Du syns det var for mye? Ja det syns jeg og, er jo derfor jeg spør om de virkelig skal være så kalde på beina. HI Anonymous poster hash: 066fd...610 Ta ull innerst, hvis du kan. Da holder hun varmen. Anonymous poster hash: e2440...383
HvittHus Skrevet 19. desember 2015 #5 Skrevet 19. desember 2015 Babyer er naturlig kalde på hender og føtter. Det høres ut som babyen er godt kledd, så da er hun nok bare den typen baby som er kald på beina.
skinnfilla Skrevet 19. desember 2015 #6 Skrevet 19. desember 2015 Ullsokkene må være rett på føttene . Ville tatt på ullbody ,ullongs, ullsokker og tøfler.
skinnfilla Skrevet 19. desember 2015 #7 Skrevet 19. desember 2015 Så dere var inne i 21 grader nå... Dropp tøflene...
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #8 Skrevet 19. desember 2015 Ullsokkene må være rett på føttene . Ville tatt på ullbody ,ullongs, ullsokker og tøfler. Så dere var inne i 21 grader nå... Dropp tøflene... Tusen takk, skal prøve dette. Ikke lett med disse små, spesielt ikke med første HI Anonymous poster hash: 066fd...610
skinnfilla Skrevet 19. desember 2015 #9 Skrevet 19. desember 2015 Nei, det er ikke lett, de sier jo ikke ifra selv og mor er bekymret for om ungen for varm eller kald😂 Men babyer har gjerne litt kalde hender og føtter, uansett. Gratulerer med baby 😊
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #10 Skrevet 19. desember 2015 Ikke ull utenpå bomull!! Ull skal innerst mot huden. Ha på tynne ullsokker flrst og deretter tykkere ullsokker utenpå ved behov. Husk også at det skal være litt lut mellom lagene. Det må ikke bli for tett, da blir det kaldt. Anonymous poster hash: 14eec...e08
Optatium Skrevet 19. desember 2015 #11 Skrevet 19. desember 2015 Jeg er ikke enig i at babyer skal være kalde på tær og fingre, det er fullt mulig å unngå. Men som de sier over her, ull innerst☺️
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #12 Skrevet 19. desember 2015 Ikke ull utenpå bomull!! Ull skal innerst mot huden. Ha på tynne ullsokker flrst og deretter tykkere ullsokker utenpå ved behov. Husk også at det skal være litt lut mellom lagene. Det må ikke bli for tett, da blir det kaldt. Anonymous poster hash: 14eec...e08 Hehe skal prøves! Har selv aldri vært noe glad i ull til meg selv (veldig varm av meg), så er jo noe helt nytt å skulle kle på en liten en som ikke har samme varme kropp som meg. Men notert - ull innerst! HI Anonymous poster hash: 066fd...610
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #13 Skrevet 19. desember 2015 Jepp, lett, tynn ull helt innerst, da blir ikke baby verken for kald eller for varm. Anonymous poster hash: bd177...098
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #14 Skrevet 19. desember 2015 Nei, det er ikke lett, de sier jo ikke ifra selv og mor er bekymret for om ungen for varm eller kald Men babyer har gjerne litt kalde hender og føtter, uansett. Gratulerer med baby Tusen takk! Så sant det du sier. Plutselig så mange bekymringer som man ikke hadde før man ble mamma! Anonymous poster hash: 066fd...610
uhhuhher Skrevet 19. desember 2015 #15 Skrevet 19. desember 2015 Babyer bruker all energien sin på sentrale kroppsfunksjoner, så hender og føtter prioriteres ikke. Veldig vanlig at de er kalde på hender og føtter, og det er ikke sikkert du får dem varme uansett hvor mye du kler på. :-) Derfor kjenner du i nakken, som er mer representativ for temp. Tenk at nakken skal være tørr (dvs ikke svett) og vanlig varm. Sånn tenker jeg: Inne vil jeg si at body og strømpebukse er fint utgangspunkt. Ikke kle på mange lag, legg heller et tynt teppe over. Både bomullsklær og ullklær går helt fint så lenge babyen er tørr og nakken kjennes fin. Babyen din tåler mer enn du tror, de små nyansene er ikke avgjørende, og du gjør helt sikkert en god jobb!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #16 Skrevet 19. desember 2015 Høres veldig mye ut syns jeg når dere er inne, hva skal ungen ha på seg når dere er ute? Tror jeg ville kjøpt noen varme tøfler, gjerne ulltøfler og kun hatt dette på. Har du mange lag kan det gjøre at ungen blir kald på beina også. Jo flere lag med sokker jeg har på meg, hvor kaldere syns jeg det er. Hjemme tusler jeg kun rundt i tovede ulltøffler på beina uten sokker, for det er varmest. I kjelleren er det gulvkaldt, og tøflene holder meg god og varm på beina selv om jeg er der lenge. Ene ungen vil ha bomullssokker på seg, en annen vil ha tynne ullsokker på seg når de er inne om de ikke tusler barbeint. Hun vil kun ha bomullssokker i vintersko uansett hvor kaldt det er nesten. Når hun tar ullsokkene fatt, så er fradestokken und 20minus og hun er normaltsett en frysepinne. Men flere lag med sokker på seg så sier hun at det føles kaldere når det ikke err så kaldt. Hun andre har tynne ullsokker, hjemmestrikkede ullsokker i vinterskskoa. Så vi trenger ulik påkledning og vi må prøve oss litt frem. Lag p lag fungerer for noen, mens andre fungerer det ikke på. Men det viktigste er å tenke på hva skal ungen ha på seg når det er mye kaldere. Anonymous poster hash: bb167...757
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #17 Skrevet 19. desember 2015 Hehe må flire litt av deg Typisk førstegangsmor Husker så godt ei av pleierne på sykehus på det reisehjem-møtet: Det e mang som kler på ungan sine aljt førr mytti kleja! Anonymous poster hash: f6f17...a6a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #18 Skrevet 19. desember 2015 Hvis dere har 21 grader inne og babyen ikke er kald andre stedet enn på hendene og føttene, er det nok ikke nødvendig eller vits å ta på tre lag på beina. Babyer har gjerne litt dårlig blodsirkulasjon, så ganske vanlig. Men hør med helsestasjon eller annet helsepersonell om du er usikker. Anonymous poster hash: 2205e...79d
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #19 Skrevet 19. desember 2015 Det hørtes litt lite ut..... Prøv å få på minst 5 par!!! Anonymous poster hash: 3092a...0bd
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #20 Skrevet 19. desember 2015 Som flere sier babyer har ofte kalde hender og føtter. Og ofte om man er kald og kler på masse så hjelper det ikke det så mye. men masser føttene litt til de blir varme og sett på ullsokker evt ull innerst. Anonymous poster hash: 70325...8d1
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #21 Skrevet 19. desember 2015 Første barnet, hi??? 😂😂😂 Anonymous poster hash: cb720...5ad
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #22 Skrevet 19. desember 2015 Første barnet, hi??? Anonymous poster hash: cb720...5ad Hehe, det lyste førstegangsmamma av hele innlegget skjønner jeg Anonymous poster hash: 066fd...610
Elsker livet Skrevet 19. desember 2015 #23 Skrevet 19. desember 2015 De er ofte kalde på hender og føtter, ikke så mye å gjøre med. Men synes du det virker ubehagelig kan du legge de bare føttene rett på magen din til de er varme.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #24 Skrevet 19. desember 2015 Ikke ull utenpå bomull!! Ull skal innerst mot huden. Ha på tynne ullsokker flrst og deretter tykkere ullsokker utenpå ved behov. Husk også at det skal være litt lut mellom lagene. Det må ikke bli for tett, da blir det kaldt. Anonymous poster hash: 14eec...e08 Sønnen min er allergisk mot ull så vi bruker på han bomull innerst og ull utenpå. Han er varmblodig men ikke på føttene, og ull utenpå bomull hjelper i massevis Ull må ikke være innerst Anonymous poster hash: 22225...d4e
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #25 Skrevet 20. desember 2015 Jaja, du har i alle fall på mindre enn det jeg tok på min første. Første trilletur, var 10 grader ute, men skulle tro det var 10 minus! Der var body, strømpebukse, bukse, genser, ullbukse, jakke, lue, ullpose og dyne .... Ungen frøs ikke kan man jo si ... 😂 Jeg er glad man lærer fort 😂 Anonymous poster hash: c2e96...b30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå