Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #26 Skrevet 19. desember 2015 Egentlig synes jeg ikke at religion har plass i skolen. Å tro er en privat greie,noe som kommer fra det stille stund inn i en selv,ikke organisert barne orgie i kirken. Eller lage lekesal ut av kirken slik at barna synes det er gøy fordi de får skli ned trappa ol. Eller at presten leker klovn for å underholde barna,for å sette det på spissen. Alt organisert av skolen,som egentlig bør være nøytral/sekulær. Anonymous poster hash: d0899...328 Det var det du fikk ut av innlegget mitt? For jeg regner med du siktet til mitt svar..? Er ikke snakk om gjøre kirken om til en lekestue eller at presten leker klovn. Men istedenfor å stå og forkynne så får barna ta en aktiv del i gudstjenesten slik at de faktisk forstår hva som blir sagt.. Learning by doing Anonymous poster hash: 76b61...cd0 Nei,jeg sikter ikke til noen her. Jeg har lest alles mebing og dette er generelt min mening om religion og refleksjon over alles innlegg her. Altså jeg mener religion er en intim greie,som ligger inn i oss selv. Spirituel syn på livet som følger oss,gir oss retning og mening. Ikke en offisiell,statlig organisert skolefest. Foreldre kan oppdra sine barn etter sine prinsipper men skolen bør være nøytral. Så får ungene velge selv når de blir store nok. Anonymous poster hash: d0899...328
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå