Gå til innhold

Puppeavhengig baby


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 7 mnd og fullstendig avhengig av puppen på natten. Bruker meg som smokk, og jeg har forsøkt alle de typene smokk som er å oppdrive her.

Hun sover tett inntil meg hele natten, og forsyner seg selv når det måtte ønskes.

 

Men jeg begynner å bli sliten. Selv om vi i utgangspunktet gjorde det slik for at jeg skulle få sove litt. Sover jo ikke så godt med en baby klistret til meg;)

 

Hvordan starte avvenninga av dette?

Ingen pappa som kan trå til, og hun er utrygg/redd alle andre for tiden...

 

Anonymous poster hash: 36bd2...7c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun kun bruker deg som smokk så må denne (u)vanen snus..

 

Hva med å ha babyen i egen seng, la henne bruke smokk og tre genseren din rundt puta slik at hun lukter deg?

 

Og hvis hun "forsyner seg selv" regner jeg med du ligger uten noe på overkroppen? Og er vanlig smokk uaktuelt?

Da ville jeg lånt en genser (kanskje min mamma sin), da lukter hun meg ikke så godt, og våkner kanskje ikke like lett for å "kose"

 

Anonymous poster hash: 48029...a75

Skrevet

Hvis hun kun bruker deg som smokk så må denne (u)vanen snus..

 

Hva med å ha babyen i egen seng, la henne bruke smokk og tre genseren din rundt puta slik at hun lukter deg?

 

Og hvis hun "forsyner seg selv" regner jeg med du ligger uten noe på overkroppen? Og er vanlig smokk uaktuelt?

Da ville jeg lånt en genser (kanskje min mamma sin), da lukter hun meg ikke så godt, og våkner kanskje ikke like lett for å "kose"

 

Anonymous poster hash: 48029...a75

Sorry, ser nå at hun ikke tar smokk.. Men prøv det med genseren ;)

 

 

Anonymous poster hash: 48029...a75

Skrevet

Er 7 mnd og fullstendig avhengig av puppen på natten. Bruker meg som smokk, og jeg har forsøkt alle de typene smokk som er å oppdrive her.

Hun sover tett inntil meg hele natten, og forsyner seg selv når det måtte ønskes.

 

Men jeg begynner å bli sliten. Selv om vi i utgangspunktet gjorde det slik for at jeg skulle få sove litt. Sover jo ikke så godt med en baby klistret til meg;)

 

Hvordan starte avvenninga av dette?

Ingen pappa som kan trå til, og hun er utrygg/redd alle andre for tiden...

 

Anonymous poster hash: 36bd2...7c4

7-8 måneder er en periode barna ofte får separasjonsangst og søker mor/primæromsorgspersonen mye (klenger og sutrer). Så dette er egentlig et ugunstig tidspunkt å avvenne :). Men prøv det med genseren og forsøk å gi vann evnt mm/mme på flaske. Da må du jo avvenne med det senere, men ettersom du må gjøre det selv kan det være lettere. 7 måneder er ikke så stort, mange nattammer til de er rundt året, men snakker ikke så høyt om det pga reaksjonene (du må io slutte!!! Hun er jo SÅ stor! Hun trenger det IKKE). Du kan også prøve å legge henne i egen seng. Skjønner godt du er sliten, ammet selv annenhvertime på natt da ungen var ett år. Men begge mine har fortsatt å våkne etter nattavvenning... Eldste var 6 måneder, gikk fra å våkne en gang for mat, til å våkne 3-6 ganger.. Yngste gikk fra å våkne hver time-annenhver time, til å våkne annenhver time.

 

 

Anonymous poster hash: d743c...727

Skrevet

Puppen kom før smokken.. Så en bruker vel heller smokken som pupp. Men kan forstå det er slitsomt om det er mye.

 

Anonymous poster hash: 377a3...f76

Skrevet

Jeg er i samme situasjon.

Lillegutt på 7 mnd ligger klistret inntil meg og puppen hele natten, det er litt ukomfortabelt men jeg kan trøste deg med at det går over.

Dette er min tredje og de to eldste gjorde akkurat det samme. Holdt på med dem til de var nærmere et år så dabbet det naturlig av med litt hjelp av at jeg snudde meg over på magen og sov med genser ;)

 

Jeg vurderer også å prøve å avvenning, men så er det så fint og trygt for en liten tass å få sove inntil mammaen så jeg holder ut en stund til :)

Skrevet

Takk for tips.

 

Var utrolig sliten og hadde vondt i ryggen i natt...

Er jo veldig koselig også, men en liten bylt som kryper inntil meg. Og som har det største smilet når hun vekker meg på morgenen.

 

Anonymous poster hash: 36bd2...7c4

Skrevet

Er 7 mnd og fullstendig avhengig av puppen på natten. Bruker meg som smokk, og jeg har forsøkt alle de typene smokk som er å oppdrive her.

Hun sover tett inntil meg hele natten, og forsyner seg selv når det måtte ønskes.

 

Men jeg begynner å bli sliten. Selv om vi i utgangspunktet gjorde det slik for at jeg skulle få sove litt. Sover jo ikke så godt med en baby klistret til meg;)

 

Hvordan starte avvenninga av dette?

Ingen pappa som kan trå til, og hun er utrygg/redd alle andre for tiden...

 

Anonymous poster hash: 36bd2...7c4

Vel, her måtte vi øve med henne til å ta smokk fra hun var nyfødt til ca. Seks måneder -men det var virkelig verdt det! Så mye lettere når hun tok smokken selv uten at vi stadig måtte gi henne den igjen og at hun brukte puppen som smokk.

 

 

Anonymous poster hash: c6dbf...47c

Skrevet

Jeg nattammet selv til barnet var et år, men ble naturlig sjeldnere etter hvert. På kvelden ga jeg banan blanda med lik del avocado, da var babyen mett mye lenger enn med vanlig grøt, så våkna kanskje kl 4 i steden for kl 2 første gang på natta. Ellers metter jo mme mer enn morsmelk, 



Anonymous poster hash: b6e65...ffb
Skrevet

Hei.

Har fire barn, og første og siste har vært som din.

De to i midten tok smokken fra dag 1. Ja, jeg tok med på sykehuset.

Men hun siste har nektet å bruke smokk. Har gjort alt likt med de andre, men hun foretrekker puppen.

Så barn er forskjellige. Jeg forsøker å tenke at denne korte perioden av mitt liv skal jeg tåle uten mye søvn... Det er beste motivasjon til å holde ut.

Om noen år kommer jeg til å savne den varme lille kroppen som forguder mammaen sin og heller kaller meg verdens teiteste😉

Skrevet

Hvis hun kun bruker deg som smokk så må denne (u)vanen snus..

 

Hva med å ha babyen i egen seng, la henne bruke smokk og tre genseren din rundt puta slik at hun lukter deg?

 

Og hvis hun "forsyner seg selv" regner jeg med du ligger uten noe på overkroppen? Og er vanlig smokk uaktuelt?

Da ville jeg lånt en genser (kanskje min mamma sin), da lukter hun meg ikke så godt, og våkner kanskje ikke like lett for å "kose"

 

Anonymous poster hash: 48029...a75

 Uvane? Du tuller nå? Det er snakk om en baby med helt enkle behov. De skal ikke klokkestyres, trenes opp til å suge på plastbiter og tvinges til å ligge alene. De er ikke skapt for å være alene! Dagen kommer da de avvenner seg selv, nå de er klare for det. Du høres ut som om du er fan av skrikekurer også.. Grøss!

 

Til Hi, jeg skjønner det er slitsomt. Hva gir du baby å spise før natten? Eksperimentere litt med god og mettende mat? Da kanskje hun ikke våkner og tyr til puppen så lett. Klart, trenger hun nærheten så er jo det flott også. Vi er jo skapt sånn <3 Det kommer nok en tid du savner å være smokk :) Men ja, søvnmangle er mer akutt enn sentimentalitet :P

 

Min baby er veldig glad i klut, det hender jeg får byttet puppen med kluten, selv om puppen er foretrukket.

 

Anonymous poster hash: 364c9...217

Skrevet

PS: Unnskykld. Jeg var litt kjapp på avtrekkeren.. Jeg bare syntes det hørtes hun som en brutal overgang fra samsoving og puppekos til å plutselig være helt alene. Men jeg tar meg i at jeg var krass!



Anonymous poster hash: 364c9...217
Skrevet

Her var det sånn til hun var 6 mnd. Da flyttet jeg ut av soverommet noen netter. Tok et par timer å få henne til å sovne alene. Men da sov hun hele natta første gangen!! Turte ikke flytte inn på samme rom igjen, så hun fikk eget rom etter det. Litt trøblete med innsovningen i starten, men når hun først sovna, sov hun hele natten gjennom.

 

Med nr to hadde jeg lært av mine feil, så vi samsov ikke. Brukte lengre tid på å slutte med nattamming. Men hun sov i egen seng mellom ammingene og vi begge sov mye bedre!

 

Anonymous poster hash: b3aab...8bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...