Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #1 Skrevet 18. desember 2015 Datteren min er tydelig prepubertal mtp humøret hennes for tiden. Men nå har hun også fått litt utflod.. Kan man bare forvente mensen snart? Synes det er så tidlig! Eller kan man ha utflod lenge før mensen dukker opp? Husker jo ikke dette selv:-) Anonymous poster hash: 64ddc...7b6
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. desember 2015 #2 Skrevet 18. desember 2015 Datteren min hadde en periode med mye utflod. Måtte bruke truseinnlegg. Det gikk over etter et par mnd. Ca et halvt år siden nå. Brystene har vokst veldig og hun lukter... Hadde pms så det holdt forrige uke. Men hun er bare 11 så tror det drøyer litt... Selv fikk jeg mensen når jeg var 13, og de sier jo sånt går i arv
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #3 Skrevet 18. desember 2015 Det går i arv? Flott! Jeg var 15, så håper det drøyer litt:-) Anonymous poster hash: 64ddc...7b6
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #4 Skrevet 18. desember 2015 De kan gå med utflod ganske lenge før mensen faktisk kommer... Anonymous poster hash: 7a3c0...b3d
Førstemann Skrevet 18. desember 2015 #5 Skrevet 18. desember 2015 Jeg var 11.... Min eldste er nå 10, håper virkelig det drøyer litt enda...
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #6 Skrevet 18. desember 2015 Vel, det at det går i arv er vel så forskjellig..... Jeg var 14. Mine to eldste jenter var 10,5... Den minste er heldigvis noen år unna enda. Anonymous poster hash: d9411...d15
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #7 Skrevet 18. desember 2015 Jeg var 11 da jeg fikk mensen og hadde nok da spottet litt brun utflod i noen måneder før den kom. Anonymous poster hash: 9b28e...677
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #8 Skrevet 18. desember 2015 At det går i arv når mens og pubertet inntreffer stemmer. Men de arver jo gener fra både mor og far, så ikke bare se på morssiden. Nå får forresten jentene mensen tidligere enn før. 11 år er ikke tidlig lenger, det er gjennomsnittlig. Anonymous poster hash: b51e4...160
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #9 Skrevet 18. desember 2015 Jeg fikk mensen da jeg var 10. Begge jentene fikk mensen da de var 11. Den ene da hun var 11 år og noen dager, den andre da hun var 11 år og en uke. Ser ikke ut til at de har arvet mine fantastisk vonde menssmerter. Heldigvis Anonymous poster hash: a0e40...e90
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #10 Skrevet 18. desember 2015 Jeg var 9... Anonymous poster hash: 618c4...76b
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #11 Skrevet 18. desember 2015 Jeg fikk da jeg var ni. Anonymous poster hash: b1cde...0cb
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #12 Skrevet 18. desember 2015 Jeg og søsteren min arvet jo de samme genene, men vi fikk mensen samme sommeren, hun var 10 år og jeg var 13 år.... Kroppsfasong har visst også litt å si, "pipestilkjentene" får det ofte litt senere enn de mer "frodige" jentene, kvinnlige kjønnshormoner dannes jo i fettvevet på bl.a rumpe og lår, så de jentene som totalt mangler dette fetter får mensen litt senere. Anonymous poster hash: 7a3c0...b3d
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #13 Skrevet 18. desember 2015 Min mor fikk det da hun gikk i 3.klasse. jeg fikk det da jeg begynte i 5.klasse. tror arv spiller inn ja Anonymous poster hash: 9d322...46a
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #14 Skrevet 18. desember 2015 Har ei snuppe på 9 år - hun er ikke veldig moden fir alderen og vi hadde vel fått sjokk begge to hvis hun fikk menstruasjon nå! 10 år er også tidlig - selv var jeg 14 ca og håper hun "arver" det Anonymous poster hash: 1da0a...bcc
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #15 Skrevet 18. desember 2015 Jeg fikk mensen to uker etter 9 årsdagen min, så alt går ann. Anonymous poster hash: fe470...992
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #16 Skrevet 18. desember 2015 Fikk når jeg var ni.. Anonymous poster hash: 0283b...d24
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #17 Skrevet 18. desember 2015 Jeg og søsteren min arvet jo de samme genene, men vi fikk mensen samme sommeren, hun var 10 år og jeg var 13 år.... Kroppsfasong har visst også litt å si, "pipestilkjentene" får det ofte litt senere enn de mer "frodige" jentene, kvinnlige kjønnshormoner dannes jo i fettvevet på bl.a rumpe og lår, så de jentene som totalt mangler dette fetter får mensen litt senere. Anonymous poster hash: 7a3c0...b3d Dannes ikke i fettvev! Herregud så dum Anonymous poster hash: 55660...6de
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #18 Skrevet 19. desember 2015 Jeg hadde utflod i flere år før jeg fikk mensen som 12åring. Det gåri arv, men farmor har også en del å si her mener jeg. Anonymous poster hash: 4a7dd...d61
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. desember 2015 #19 Skrevet 19. desember 2015 Jeg var 11, så det er nok ikke uvanlig.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #20 Skrevet 19. desember 2015 Jeg var 11 da jeg fikk mensen, datteren min var 10. Skjønte hun kom til å være tidlig ute, lang og bittelitt lubben. Anonymous poster hash: 43de2...c01
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #21 Skrevet 19. desember 2015 Jeg var 11 selv og mine eneggede tvillingjenter fikk den med noen timers mellomrom når de var 11. Skummelt like de to tror nok ikke det er uvanlig å få den så tidlig, vet at flere av jentenes venninner har mensen. De er 12 nå. Anonymous poster hash: 4441e...e12
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #22 Skrevet 19. desember 2015 Den kommer når den kommer, uansett når mamma'n fikk den! ;-) 10 år er vel litt tidligere enn snittet, men har venninner som fikk mensen allerede i 7-8-årsalderen. Selv var jeg sist i min klasse, og jeg var 13. Anonymous poster hash: e2a7e...4af
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #23 Skrevet 19. desember 2015 Tror ikke du skal tenke på det hi. Men at den kommer en gang er sikkert! Selv husker jeg at jeg begynte å få utflod da jeg var 12/13, men fikk ikke mensen før jeg var 16! Mamma var tidlig ute, så regner med at jeg arvet den trege puperteten av far Er egentlig glad for det i dag, slapp å tenke på mensen da jeg var barn! Anonymous poster hash: f1752...e4a
skinnfilla Skrevet 20. desember 2015 #24 Skrevet 20. desember 2015 Jeg var 10 år, datteren min ,snart10,har begynt å få pupper, og hun er o'så hormonell. Er nok ikke lenge før tenker jeg .
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #25 Skrevet 20. desember 2015 Jeg fikk mensen da jeg var 12 år, datteren min fikk da hun var 11 år. Anonymous poster hash: bf3ff...087
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå