Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #1 Skrevet 18. desember 2015 På 6 timer har jeg blødd ut 12 tampax og 6 maxi nattbind. Det renner konstant og det kommer håndfuller er med levert blod... 😯 Jeg blir faktisk nesten redd. Jeg har hatt kraftig mens før altså, men dette topper alt. Hvor mye er egentlig formye? Anonymous poster hash: b2ca6...19b
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #2 Skrevet 18. desember 2015 Ok, da omformulere jeg spørsmålet;) Er det noen som har måttet kontakte lege pga ekstreme blødninger? Hva var i så fall årsak/diagnose/løsning? Jeg er 100% sikker på at det ikke er noen SA. Anonymous poster hash: b2ca6...19b
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #3 Skrevet 18. desember 2015 Hvis du er redd, så er vel det en indikasjon på at du bør kontakte lege. Har du blitt utredet for endometriose? Anonymous poster hash: 29d40...ff1
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #4 Skrevet 18. desember 2015 Dette synes jeg høres voldsomt ut. Jeg ville nok selv ikke kontaktet lege hvis ikke jeg begynte å føle meg dårlig av noe slag i tillegg til blødningene. Om jeg derimot hadde blødd slik hver måned, hadde jeg sikkert kontaktet lege for konsultasjon. Anonymous poster hash: 5b1c4...c65
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #5 Skrevet 18. desember 2015 Nei, det har jeg ikke. Medfører ikke det smerter også? Jeg har bare vanlige menssmerter. Hadde jeg vært hjemme, så hadde jeg ringt legevakt tror jeg. Men vi er på tur med jobben til mannen i helgen. De tror sikkert jeg er dårlig i magen, for jeg flyr på do i ett sett. Evig takknemlig for at jeg hadde med den sorte kjolen min i reserve. Himmel og hav for et styr. Og søl... Anonymous poster hash: b2ca6...19b
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #6 Skrevet 18. desember 2015 Nei, det har jeg ikke. Medfører ikke det smerter også? Jeg har bare vanlige menssmerter. Hadde jeg vært hjemme, så hadde jeg ringt legevakt tror jeg. Men vi er på tur med jobben til mannen i helgen. De tror sikkert jeg er dårlig i magen, for jeg flyr på do i ett sett. Evig takknemlig for at jeg hadde med den sorte kjolen min i reserve. Himmel og hav for et styr. Og søl... Anonymous poster hash: b2ca6...19b Det er slett ikke alle som opplever smerter. Vær obs hvis du føler deg uvel og svimmel. Forkkar mannen hva som foregår slik at han kan følge med på deg. Så anbefaler jeg deg en utredning og hjelp for å få bukt med disse blødningene. Unødvendig å plages når det går an å få hjelp. Anonymous poster hash: 29d40...ff1
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #7 Skrevet 18. desember 2015 Jeg får ringe og bestille meg en time på mandag. Legefobi. Jeg tror liksom at hver gang er den siste og at det vil bli normal mens igjen. På den måten går månedene... Har nettop avsluttet en kur med jerntabeletter også, men det blir vel tomt igjen nå da. Uff, nei, dette var ikke gøy. Men takk for svar, det hjelper med forståelse og en pekefinger Anonymous poster hash: b2ca6...19b
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #8 Skrevet 19. desember 2015 Jeg får ringe og bestille meg en time på mandag. Legefobi. Jeg tror liksom at hver gang er den siste og at det vil bli normal mens igjen. På den måten går månedene... Har nettop avsluttet en kur med jerntabeletter også, men det blir vel tomt igjen nå da. Uff, nei, dette var ikke gøy. Men takk for svar, det hjelper med forståelse og en pekefinger Anonymous poster hash: b2ca6...19b Er selv en sånn som utsetter å bestille legetime. Man blir liksom litt vant til plagene man har. Men har erfart at det ikke alltid er så lurt å vente. Er veldig greit når man har fått hjelp. Da tenker jeg at jeg skulle gjort det for leeenge siden! Helsa er viktig og ikke noe man skal bagatellisere! Ønsker deg lykke til, håper de finner ut av det og at de kan hjelpe deg Anonymous poster hash: 29d40...ff1
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #9 Skrevet 19. desember 2015 Jeg har hatt det på samme måte som deg..... og plutselig en måned så blødde jeg så mye som jeg ikke engang trodde var mulig.... Fikk meg selv inni dusjen og det bare rant og rant... Samboeren min måtte til slutt ringe ambulanse. .. Det viste seg at jeg hadde en stor muskelknute i livmora. Jeg fikk den fjerna noen dager etter dette..... Jeg visste at jeg hadde altfor store blødninger hver måned, men valgte altså å vente å se pga legeskrekk... Er jo ikke sikkert det går så ille med deg, men vil nok råde deg til å få sjekket det😉 Livet mitt har blitt helt annerledes etterpå, og så deilig å ikke trenge planlegge utfra når man har mensen.. Jeg måtte jo være i nærheten av do en uke hver måned... Lykke til ☺ Anonymous poster hash: 8c134...c17
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #10 Skrevet 19. desember 2015 Du burde konsultere legevakt. Og unngå å ta NSAIDs (ibux og lignende medisiner). Anonymous poster hash: d10e3...9ef
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #11 Skrevet 19. desember 2015 Jeg har en autoimmun blodsykdom som kalles "itp". Den gjør at jeg av og til blør ekstremt mye pga lave blodplater. Jeg ble ved en anledning innlagt på sykehus og fikk overført nesten 2 ltr blod.. Men da hadde jeg blødd ekstremt i 2-3 dager og jeg sto knapt på beina. Anonymous poster hash: 13f28...283
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #12 Skrevet 19. desember 2015 Hvordan går det med deg HI?? Anonymous poster hash: 8c134...c17
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2015 #13 Skrevet 19. desember 2015 Hei snille dere Jeg blir ikke klok på kroppen min. Nå har det stoppet helt opp igjen. En ukes mens unnagjort på et døgn? Noe er riv ruskende galt. Jeg ringer gyn på mandag og bestiller meg en time for å få sjekket opp understellet. Det er tid for ny celleprøve igjen også, så jeg får bare kvinne meg opp i den forhatte stolen Anonymous poster hash: b2ca6...19b
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #14 Skrevet 20. desember 2015 Så bra det ble bedre! Lykke til😊 Anonymous poster hash: 8c134...c17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå