Gå til innhold

Utfordringer med nattavvenning. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg litt hjelp. Kanskje noen her har noen tips!

Min datter på snart ett år skal nattavvennes, fordi jeg har begynt å jobbe igjen, og orker ikke å være våken mange ganger hver natt.

Min mann tok henne derfor i tre netter, og den siste natten var hun våken bare én kort gang. Så skulle mannen min på nattevakt natt nr.4. Da ble jenta mi syk, og nektet å spise mat hele dagen i forveien, hun ville kun ha morsmelk. Derfor turte jeg ikke å la være å gi henne mat da natten kom. Hun spiste heller ikke mat dagen etter, og fikk derfor mm den påfølgende natten også.

Nå har pappa vært sammen med henne i fire netter, med litt vekslende hell. Hun har vært mye våken, men har godtatt relativt raskt at hun ikke har fått mm.

Nå er igjen far borte for helgen og jenta mi er syk igjen. Feber og forkjølelse denne gangen. Nå våknet hun nettopp, og ble helt krakilsk da jeg prøvde å unngå å gi henne brystet.

Jeg skjønner at jeg sikkert burde vært mer standhaftig, og at dette antakelig bare forvirrer henne, men dette synes jeg er så vanskelig!

Hva er neste skritt? Fremover har far mulighet til å være sammen med jenta hver natt, men jeg ønsker jo på sikt å kunne ligge i samme rom som dem. Må jeg bare regne med at det kommer til å ta lang tid?

Takk til den som leste, godt å lufte litt.

Anonymous poster hash: 46d70...3c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vent med avvenning til hun er frisk, viktig at hun får i seg næring og væske når hun er syk, så får det bare stå til nå i den perioden.

så starter dere men avvenning, noen ganger tar det lang tid, noen ganger kort. dette kan man ikke forutsi. men ta tiden til hjelp og ikke stress med det, selv syns jeg det var litt godt å få sove alene :P

Anonymous poster hash: 9253c...39b
Skrevet

Tenkjer det samme, vent til ho er friskare.

Anonymous poster hash: 93bc0...e23

Skrevet

Ja, det er veldig deilig å få sove litt alene. Jeg får ta det som en ferie. 😁

Tenker mest på at vesla blir helt forvirret når hun ikke får, for så å få et par netter osv.. Men det gjør kanskje ikke noe?

Skrevet

Jeg ville gitt nattmelk ved sykdom og akseptert at det vil føre til at det tar lengre tid. Amming er jo ikke bare melk for den lille, det er kroppskontakt og nærhet og trøst.

Anonymous poster hash: bc705...c13

Skrevet

Ja, det er veldig deilig å få sove litt alene. Jeg får ta det som en ferie. 😁

Tenker mest på at vesla blir helt forvirret når hun ikke får, for så å få et par netter osv.. Men det gjør kanskje ikke noe?

Siden du har pappaen til å hjelpe deg tror jeg ikke det er et problem. Nå opplever hun at å sove med mamma betyr melk, og å sove med pappa betyr ikke melk (enkelt). Senere kan hun lære/erfare at når hun er frisk får hun ikke melk, når hun er syk kan hun få melk (litt mer komplisert).

Anonymous poster hash: bc705...c13

Skrevet

det er ikke normalt å spise på natt for oss voksne heller. så før eller siden må hun avvendes. gi heller litt vann. det gjorde vi med våre barn. da var det ikke lenger så intr å våkne på natta etterhvert :)

Skrevet

det er ikke normalt å spise på natt for oss voksne heller. så før eller siden må hun avvendes. gi heller litt vann. det gjorde vi med våre barn. da var det ikke lenger så intr å våkne på natta etterhvert :)

Leste du innlegget? Hun er syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...