Gå til innhold

Fant dyr i vognposen(ull)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holdt på å spy!

Små larveaktige biller som kravla inne i posen. Har hatt den i boden i sommer og tok den fram nå til vinterbruk.

Fant fire levende og det som så ut som skallet til flere....

Vi har arvet posen og har brukt den en vinter.

sjekka i posen med ulltøy som vi har arvet og der var det og sånne skall.. Og masse av klærne var hullete!

Kan det være dyr som spiser ull?

Hvordan blir vi kvitt dem?

Anonymous poster hash: 8319a...089

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå fant jeg i kista jeg har garn i og!

Ææææææææ!!!!!😩😩😩😩

Skrevet

Uffda....melbiller? Hmm.. Du kan kanskje riste, vaske og fryse ulla

Anonymous poster hash: e7e5f...216

Skrevet

Møll eller pelsbiller. Pelsbillene spiser ull også. Jeg ville kastet klærne og posen og garnet. Var de andre tingene i boden også? Dersom de ikke er inne i huset ditt ville jeg ikke fått panikk. Hvis det er pelsbiller er det grundig manisk støvsuging over tid som må til.

Skrevet

Møll eller pelsbiller. Pelsbillene spiser ull også. Jeg ville kastet klærne og posen og garnet. Var de andre tingene i boden også? Dersom de ikke er inne i huset ditt ville jeg ikke fått panikk. Hvis det er pelsbiller er det grundig manisk støvsuging over tid som må til.

Boden er inne i huset og der har vi alt av finklær(min bunad i ull, samboer sin boss dress i ull...) vinterklær, turklær, soveposer, telt, babyklær osv osv.

Fant flere under trådhyllene...

Nå får jeg helt panikk!!!

Skrevet

Er det små mørkebrune biller?

Googlet pelsbiller nå.. Det er dem...

Skrevet

Jeg har hatt gleden av dem i min forrige leilighet😱. De er litt vanskelige å bli kvitt dessverre. Putt alt av tekstiler du ikke vil kaste fra den boden i en dypfryser i tre døgn og støvsug boden svært grundig. Jeg klarte å minske bestanden, men ble ikke fullstendig kvitt dem. De er svært vanlige i Oslo, særlig på vestkanten😩. Hvis det er veldig mange ville jeg kanskje kontaktet skadedyrkontroll.

Skrevet

Håpet forresten bunaden din er ok. Hvis ikke vil jeg tro dette er dekket av innboforsikring.

Skrevet

Jeg har hatt gleden av dem i min forrige leilighet😱. De er litt vanskelige å bli kvitt dessverre. Putt alt av tekstiler du ikke vil kaste fra den boden i en dypfryser i tre døgn og støvsug boden svært grundig. Jeg klarte å minske bestanden, men ble ikke fullstendig kvitt dem. De er svært vanlige i Oslo, særlig på vestkanten😩. Hvis det er veldig mange ville jeg kanskje kontaktet skadedyrkontroll.

Hadde vært kjekt om det kunne vært kjempekaldt så jeg bare kunne sette alt på verandaen.. Har en liten fryser, så jeg skal sette i gang😊

Dette var ekkelt altså!

Bunaden er hel👍🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...