Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #1 Skrevet 18. desember 2015 Jeg slanker meg vel egentlig ikke, men greia er at jeg føler jeg spiser veldig mye. Særlig når jeg leser slanke- og kostholdstråder her inne. Så lasta ned lifesum i dag, for å få en oversikt. Jeg er 1.60 høy og har veid nede på 40 kilotallet. Men har i de senere årene lagt litt på meg, og er fornøyd med hvordan det ser ut! Men så er greia at det holder nå, veier 56 kilo et års tid, og vil ikke videre oppover. Så da jeg leste om lifesum her tenkte jeg at det var en smart måte å få oversikt, og holde vekta slik den er nå (redd for å sitte der en dag og plutselig ha blitt overvektig uten å forstå hvordan det skjedde). Så har tasta inn dagens matinntak, og spist 900kcal mer enn hva jeg trenger, dette er jo ikke bærekraftig! Trener heller ikke. Så dere som har peiling på kosthold, hvordan kan det ha seg at jeg har såpass stabil vekt, og ikke går oppover? Kan det være at noen av oss trenger mer mat? Jeg spiser når jeg er sulten, stort sett. Anonymous poster hash: cf9c3...788
TPK Skrevet 18. desember 2015 #2 Skrevet 18. desember 2015 Ja,det er jo ikke en fasit for nøyaktig hvor mye folk trenger. Folk har vllitt variabelt stoffskifte. Og du er vel ikke sengeliggende, du bruker jo litt energi på å dusje, vaske gulvet, jobbe, osv. Men er du sikker på at du la inn alt helt nøyaktig? Har du veid alt? Spiser du det samme hver dag?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #3 Skrevet 18. desember 2015 Ja,det er jo ikke en fasit for nøyaktig hvor mye folk trenger. Folk har vllitt variabelt stoffskifte. Og du er vel ikke sengeliggende, du bruker jo litt energi på å dusje, vaske gulvet, jobbe, osv. Men er du sikker på at du la inn alt helt nøyaktig? Har du veid alt? Spiser du det samme hver dag? Har en jobb hvor jeg er veldig mye i aktivitet, og bikkje og barn, så sitter ikke mye stille i løpet av en dag. Nei sikkert ikke helt nøyaktig inntasting - det ble cirka-mål, men tror at det var klart for mye mat for en på min størrelse. Egentlig mest redd for at jeg er "feit" innvendig. At kaloriene ikke legger seg utenpå kroppen, men at jeg alikevel spiser såpass at det er skadelig for meg. Har et typisk "norsk" kosthold med brød, kjøtt, fisk og poteter. Anonymous poster hash: cf9c3...788
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå