Gå til innhold

Hvilken jobb hadde du valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Trygg jobb med 600.000, fleksibelt men litt kjedelig.

2. Provisjonsbasert jobb med gode muligheter for å tjene nærmere en million. Men ingen fastlønn. Fleksibelt og veldig spennende.

Anonymous poster hash: 23866...c38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den første!

Anonymous poster hash: a4801...e58

Skrevet

Nr.1. Jeg hadde blitt gal av å ikke ha en trygg basisinntekt.

Skrevet

Nå for tida med nedgangstider i norsk økonomi ville jeg valgt nr 1

Anonymous poster hash: 062cf...e7e

Skrevet

Helt klart nr.1. Med barn er jeg avhengig av en trygg og stabil inntekt

Anonymous poster hash: 1da83...317
Skrevet

Hadde helt klart valgt nummer én.

Anonymous poster hash: bc254...89d

Skrevet

Hva om mannen deres tjente nok til å forsørge familien, selv om det ville bli trangt?

Og den andre jobben var i en bransje som stadig øker i etterspørsel av tjenester...?

Skrevet

Definitivt første, uavhengig av hva mannen hadde tjent.

Anonymous poster hash: 0b08d...174

Skrevet

Nr 1, uten tvil. 600k er ei bra lønn, og kanskje er jobben også sånn at du er på jobb og når du er ferdig, så kan du glemme hele jobben på fritiden? Det kan du ikke med en provisjonsbasert jobb.

Anonymous poster hash: 110f0...b85

Skrevet

Nr 1, uten tvil. 600k er ei bra lønn, og kanskje er jobben også sånn at du er på jobb og når du er ferdig, så kan du glemme hele jobben på fritiden? Det kan du ikke med en provisjonsbasert jobb.

Anonymous poster hash: 110f0...b85

Ja, det er sånn. Men jeg kjeder meg sånn i jobb nr 1... Er det virkelig galskap å takke ja til jobb nr 2?

Skrevet

Jeg hadde tatt nr 2 om mannen har trygg jobb og tjener nok til at dere ikke går under økonomisk dersom du har en roligere periode på jobb.

Skrevet

Hadde nok tatt nr to - akkurat slik som nå :)

Anonymous poster hash: 066a8...552
Skrevet

Ingen tvil nr.1 pga

1) Kjekt å vite hva man har i lønn pr måned. Provisjonslønn kan gå i skeis mtp nedgangstider. Folk vil bruke mindre penger..

2) fleksitid er kjekt mtp tett oppfølging av ungene

3) nå som det er nedgangstider vil jeg heller kjøre 'safe', når oppgangstider kommer så får man heller søke seg bort til mer spennende og provisjonsbaserte stillinger. Da har man også opparbeidet seg mer og bred erfaringer :)

Anonymous poster hash: 8251c...27f

Skrevet

Jeg hadde tatt nummer 1. Men jeg takler stress ekstremt dårlig. Så en trygg, litt kjedelig jobb passer meg utmerket.

Anonymous poster hash: 91ad7...e27
Skrevet (endret)

Å bo sammen med en som har jobb nr 2 er slitsomt. Det legger veldig bånd på den andre partneren. Definitivt nr 1. 

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet

Så vanskelig! Trygghet er superviktig, spesielt med barn/familie. Samtidig så er det jo drepen om du kjeder deg og mistrives fælt. Jeg er en person som trenger utfordringer for å trives, jeg trenger å føle at jeg er på vei et sted. Jeg hadde blitt dypt ulykkelig i en jobb som du beskriver der. Men ikke lett dette! Hva syns mannen da? Når man er gift/samboende med barn så syns jeg slike avgjørelser også må tas felles. 

Lykke til med valget!

Anonymous poster hash: 95740...8de
Skrevet

Jeg har nr 2 og synes det er ett rotterace! Tjener godt , men er fullstendig utslitt etter jobb. Så jeg søker etter jobb nr 1;-)

Anonymous poster hash: c3e30...092

Skrevet

Først må du vel avklare med mannen om han er villig til å ha hele forsørgerbyrden om jobb 2 ikke skulle bli så bra som forventet.

Jeg ville forøvrig aldri tatt jobb nr 2. Regner med det er noe salgsbasert og det er virkelig et mareritt bare å tenke på å jobbe innen salg.. For min del!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...