Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #1 Skrevet 18. desember 2015 Jeg har fantastiske svigerforeldre. De stiller alltid opp, hjelper til, passer barn, er med på tilstelninger i barnehagen og nøler aldri hvis man har bruk for noe. I dag ville jeg vise min takknemlighet og satte sammen en kurv med vin, spesial-øl, mandler dekket i kakao, noe god te og sjokolade. Sammen med kurven lå et kort hvor jeg viser min takknemlighet for dem. Svigerfar mente det var helt unødvendig, ble forferdelig ukomfortabel og sa jeg aldri skulle gjøre det igjen. Det var da overhodet ikke noe de skulle ha noe for. Hvorfor trodde jeg det? Ble litt paff. Jeg skulle jo bare vise hvor glad jeg var for dem :/ Jeg er dessverre ekstremt usikker og selvkritisk, så nå falt jeg helt til jorden. Anonymous poster hash: e546a...599
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. desember 2015 #2 Skrevet 18. desember 2015 Kanskje det er helt første gang at noen faktisk har gjort noe for dem i så måte? Mine ville nok også si at det var unødvendig osv. De gjør det av glede og forventer ikke noe tilbake. Det betyr ikke at han ikke satte pris på vil jeg tro. Det er ikke alle som greier å ta i mot ros eller gaver på en god måte. Du har ikke gjort noe feil.
Gjest Antarctica Skrevet 18. desember 2015 #3 Skrevet 18. desember 2015 Han er ikke fornærmet, bare beskjeden og smålåten. Vanlig på Vestlandet 😉
TPK Skrevet 18. desember 2015 #4 Skrevet 18. desember 2015 Han høres ikke fornærmet ut, men kanskje han ble litt satt ut og sjenert/flau av oppmerksomheten. Mine besteforeldre hadde nok reagert på samme måte (Vestlandet her også).
MarianeA Skrevet 18. desember 2015 #5 Skrevet 18. desember 2015 Jeg hjelper gjerne andre når jeg kan og jeg forventer ikke noe tilbake. Men innimellom får jeg blomster eller en gave og jeg blir alltid like satt ut. Føler meg dum og føler alltid etterpå at jeg ikke takket nok eller viste nok glede over gaven. Giveren kan nok lett tro at jeg ikke ble glad, men sannheten er at jeg blir så glad og rørt at jeg ikke finner ord.Sier heller dumme ting at jeg ikke vil ha, trenger eller sånt.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #6 Skrevet 18. desember 2015 Kjenner selv jeg hadde følt det litt rart om mor til mitt barnebarn kom med stor gavekurv til meg, som takk for pass. Jeg føler meg utrolig priviligert som får lov til å passe barnebarnet, og for det skal jeg ikke ha noe. Om mitt pass er til stor hjelp for foreldrene så er det bare positivt, men jeg får den beste gaven av de alle nemlig å få tid til barnebarnet. Nå skal det sies at jeg er bonusbestemor, men føler meg som som en skikkelig bestemor. Barnebarnet er det herlige lille vesenet på denne jord som jeg med glede endrer planer for å kunne passe. Eller hun blir med på det vi skal, aldri til noe hinder uansett hva det er. Jeg har noen utrolig snille foreldre selv som har passet og passer mine barn med glede. De forventer ingenting igjen, men blir veldig glade når jeg hjelper de med praktiske ting. Min far er syk så ikke alt han kan gjøre lenger desverre. Så han er barnevakt og vi ordner det han ikke kan. Hadde jeg gitt han en gave som takk for barnepass tror jeg ikke han hadde tatt imot, det skjønner jeg nå som jeg selv har blitt bestemor. Praktisketing er bare hyggelig, men ting av penger vil jeg ikke ha. Om barnebarnet kommer med en tegning er det verdt mer enn diamanter for meg. Anonymous poster hash: 7636e...2fd
Syngensang Skrevet 18. desember 2015 #7 Skrevet 18. desember 2015 Han er ikke fornærmet, bare beskjeden og smålåten. Vanlig på Vestlandet 😉 Haha, svigerfaren min ville nok og reagert omtrent slik;-) og sidan både han og eg er vestlendinger så veit eg at det er eit uttrykk for at han vart glad og overraska og ikkje hadde forventa noko slikt;-)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #8 Skrevet 18. desember 2015 Takk for skjønne svar :-) Han kom faktisk til meg før de skulle gå, og takket for gaven. Han gav meg en stor klem, og han hadde tydelig oppfattet at jeg feiltolket situasjonen, for han sa at han ble veldig glad og at de syntes det var deilig jeg satte så stor pris på dem. Så det var heldigvis ikke noe å bli nervøs over :-) Som dere sier, han er nok ikke vant med sånne ting og syntes vel det var litt overveldende. Hi Anonymous poster hash: e546a...599
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #9 Skrevet 18. desember 2015 Jeg synes det var en fin gest! Han ble nok bare flau tenker jeg... Følte kanskje ikke det var noe de fortjente. Bare si neste gang at du ikke mente det som betaling, bare vise at du setter pris på dem Anonymous poster hash: f5342...6ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå