GÃ¥ til innhold

Dere som har mistet noen av kreft😞

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var de siste dagene? Svigermor har vært syk i snart to år. Siste ti dager ligger hun bare, er stille og føler seg slapp. Blitt veldig hoven i ansiktet og ser nesten skummel ut. Vi drar på besøk imorg ( bor i utlandet) og jeg gruer meg. Synes det også er vanskelig å forbrede ungene på at bestemor har forandret seg så mye og at hun bare ligger.

Noen med tips?

Anonymous poster hash: b25b3...bdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke tenk for mye og gjør ting komplisert i tankene. Lev med hjertet, vær tilstede helhjertet og med kjærlighet og omsorg. Husk at den du alltid har kjent, den du er glad i er der fremdeles, selv om det er vanskelig å se. Se etter det kjente og gode glimtet i øynene som viser den du kjenner, på slutten blir det også matt og borte, men i små korte glimt ser man den personen som er inni det skallet som kroppen er blitt.

Men mest av alt, bare vær tilstede i øyeblikket. Tør å være nær, tør å smile, tør å vise kjærlighet. Det er ikke alltid så nøye hva man sier, vær mest mulig naturlig. Les forøvrig en av de andre trådene her i dag (husker i farta ikke hva den het), der var det lagt ut en fin link med tips som kan være nyttig å huske på.

Mange finner god støtte i å prate med sykehusprest eller annen prest i slike situasjoner, faktisk også flere som ikke egentlig har noen personlig tro. Prester er personer som er vant med å møte personer i livskriser, og det er gode til å lytte.

Anonymous poster hash: 257d3...75e
Skrevet

Bare vær glad i henne. Vis følelser. Og vær naturlig.

Ikke vær redd for å si det du har på hjertet-selvom det skulle bli trist. Du vil komme til å andre på det om du ikke sier det.

Vet ikke hvor gamle ungene dine er, men bare husk å si ifra at hun SER annerledes ut pga sykdommen. Utseende er et større sjokk for de en at hun bare ligger i sengen vil jeg tro.

Ha et godt besøk, jeg håper det går fint med dere.

Skrevet

Glemte å skrive kommentar til linken: Annen tråd om lignende emne. Sikkert den det ble referert til. Håper dere får fine dager med svigermor..

Anonymous poster hash: a6dfc...cdd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...