Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #1 Skrevet 18. desember 2015 Hvordan var de siste dagene? Svigermor har vært syk i snart to år. Siste ti dager ligger hun bare, er stille og føler seg slapp. Blitt veldig hoven i ansiktet og ser nesten skummel ut. Vi drar på besøk imorg ( bor i utlandet) og jeg gruer meg. Synes det også er vanskelig å forbrede ungene på at bestemor har forandret seg så mye og at hun bare ligger.  Noen med tips?  Anonymous poster hash: b25b3...bdc
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #2 Skrevet 18. desember 2015 Ikke tenk for mye og gjør ting komplisert i tankene. Lev med hjertet, vær tilstede helhjertet og med kjærlighet og omsorg. Husk at den du alltid har kjent, den du er glad i er der fremdeles, selv om det er vanskelig å se. Se etter det kjente og gode glimtet i øynene som viser den du kjenner, på slutten blir det også matt og borte, men i små korte glimt ser man den personen som er inni det skallet som kroppen er blitt.  Men mest av alt, bare vær tilstede i øyeblikket. Tør å være nær, tør å smile, tør å vise kjærlighet. Det er ikke alltid så nøye hva man sier, vær mest mulig naturlig. Les forøvrig en av de andre trådene her i dag (husker i farta ikke hva den het), der var det lagt ut en fin link med tips som kan være nyttig å huske på.  Mange finner god støtte i å prate med sykehusprest eller annen prest i slike situasjoner, faktisk også flere som ikke egentlig har noen personlig tro. Prester er personer som er vant med å møte personer i livskriser, og det er gode til å lytte. Anonymous poster hash: 257d3...75e
*Nøtta* Skrevet 18. desember 2015 #3 Skrevet 18. desember 2015 Bare vær glad i henne. Vis følelser. Og vær naturlig.  Ikke vær redd for å si det du har på hjertet-selvom det skulle bli trist. Du vil komme til å andre på det om du ikke sier det.  Vet ikke hvor gamle ungene dine er, men bare husk å si ifra at hun SER annerledes ut pga sykdommen. Utseende er et større sjokk for de en at hun bare ligger i sengen vil jeg tro.  Ha et godt besøk, jeg håper det går fint med dere.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #4 Skrevet 18. desember 2015 http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144201016-hvordan-forholde-seg-til-nær-familie-som-er-dødssyk/#entry147618335  Anonymous poster hash: a6dfc...cdd
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #5 Skrevet 18. desember 2015 Glemte å skrive kommentar til linken: Annen tråd om lignende emne. Sikkert den det ble referert til. Håper dere får fine dager med svigermor..  Anonymous poster hash: a6dfc...cdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå