Gå til innhold

IPA. Er det tungt eller friskt øl?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått anbefalt IPA til ribba og pinnekjøtt fordi det er en frisk motsetning til den tunge maten. Men på nett står det at ølet har lav til middels fruktighet og middels bitterhet...hmm. Jeg liker "vanlig" øl, type Ringnes, Hansa og Tuborg.. Liker ikke juleøl? Hvordan er IPA i forhold til alle disse?

Anonymous poster hash: b565b...071

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rimelig lyst tror jeg

Anonymous poster hash: 122c4...a76

Skrevet

Mye mer smak enn vanlig lyst øl. Jeg er veldig glad i forskjellig type lyst øl, men liker ikke IPA. Synes det smaker for mye krydder, parfyme osv.

Liker heller ikke juleøl.

Anonymous poster hash: 0b2f9...d87
Skrevet

Det er ikke "tungt", men smaker jo ekstremt mye humle. Jeg er veldig glad i IPA (India Pale Ale, engelskmennene tilsatte veldig mye humle for at ølet skulle tåle transporten til koloniene), men de fleste venninnene mine kan ikke fordra det.

Forsøk gjerne Sierra Nevada IPA eller Big Wave (tror jeg, turkis etikett med bølge og surfere) hvis du skal smake første gang.

Anonymous poster hash: 5a028...b8d

Skrevet

Det er ganske lyst, men har mye smak. Jeg vil si at det ikke er et øl for "nybegynnere", så hvis du bare liker pilsner er det sikkert ikke noe for deg. Men du kan jo kjøpe en bare for å prøve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...