Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #1 Skrevet 18. desember 2015 Jeg ble henvist til psykolog i forbindelse med en sykemelding. Jeg har aldri vært til psykolog før og er ikke sikker på hvordan det fungerer i det hele tatt. Noe av det jeg snakker om er problemer med min mann, og seksuelle overgrep som skjedde i barndom og ungdom. To av timene har psykologen begynt å spørre meg mye om hvordan sexlivet fungerer, om jeg onanerer. Og nå sist tegnet han opp hvordan underlivet så ut, og forklarte hvordan man tilfredsstilte seg selv. Og så ba han meg gi meg selv en orgasme i julegave. Jeg har aldri hatt orgasme, og det vet han... Men synes likevel det var litt rart. Han spurte også om min mann kom, og hvor raskt han kom... Da jeg sa det var raskt sa han at da måtte vaginen min være deilig for at jeg kunne tilfredsstillende mannen så raskt. Han spurte også om jeg tok vare på meg selv nedentil.. Jeg vred meg litt i stolen, men det skal man sikkert gjøre hos en psykolog.. Synes bare det ble rart, og kanskje litt " mye". At han snakket om sex har selvfølgelig bakgrunn i samlivsproblemer og tidligere misbruk, så mulig rart av meg å tenke på dette i det hele tatt. Hadde noen av dere synes dette var litt rart, eller er det normalt og ok? Anonymous poster hash: 79efd...403
*piami* Skrevet 18. desember 2015 #2 Skrevet 18. desember 2015 Har aldri vært til psykolog. Men jeg tenker som deg, at det var litt rart.. Måten han ordla seg på "skurret" litt i mine ører.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #3 Skrevet 18. desember 2015 Dette er ikke OK! Jeg vet ikke riktig hvordan man går fram, men jeg ville funnet ut hvordan man kan klage og bytte psykolog. Anonymous poster hash: 61428...12a
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #4 Skrevet 18. desember 2015 NEI! Bare så jævlig NEI! Fint at du blir oppfordret til å få orgasme altså, det må du selvfølgelig, men "deilig vagina siden han kommer så fort"? Enten troller du, eller så er det den mest feilslåtte terapitimen jeg har hørt om! Anonymous poster hash: a4bcb...9f3
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #5 Skrevet 18. desember 2015 Det var flere slike litt rare kommentarer, og godt å høre at jeg ikke er helt på jordet som reagerer litt. Jobben hans er vel på pushe meg litt, men deilig vagina osv var litt i overkant av hva jeg hadde forventet. Jeg tok ikke opp noe seksuelt overhodet, det er rett og slett psykologen som tar det opp. Han sa flere ganger det med at jeg måtte tilfredsstillende meg selv, kjøp en vibrator så du har noe inni deg. Hvordan jeg skulle ta på meg selv osv.. HI Anonymous poster hash: 79efd...403
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #6 Skrevet 18. desember 2015 Øh... Tror ikke en gang en sexolog hadde snakket sånn! Dette her er jo nye overgrep mot deg. Få byttet psykolog og fortell den nye om disse samtalene. Han eller hun kan hjelpe deg med hvordan du skal takle dette, og om du skal rapportere dette til en instans. Føles noe helt feil, er det ofte det. Stol på instinktene dine! Anonymous poster hash: 8d878...ad4
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #7 Skrevet 18. desember 2015 Noe av det jeg sliter litt med etter overgrep er nettopp det å vite hva som er ok og ikke. Dette føltes ikke riktig, men jeg var redd jeg bare overdrev følelsene mine pga at jeg har vært utsatt for ting. HI Anonymous poster hash: 79efd...403
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #8 Skrevet 18. desember 2015 Da er det på tide å rapportere psykologen og å finne seg en ny. Nei slik skal de ikke snakke. Jeg har også gått til psykolog bla grunnet misbruk i barndommen. Vi snakket om mine følelser og tanker rundt det hele, ikke direkte hva som hendte og vi snakket overhode ikke om å få orgasmer, sexlivet nå osv. Og slike ord som du sier han har brukt blir langt langt langt over streken. Anonymous poster hash: 8ee9c...e29
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #9 Skrevet 18. desember 2015 Nei dette er ikke ok. Du må bytte psykolog og klage på den du har nå. Anonymous poster hash: 1521a...c7f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #10 Skrevet 18. desember 2015 Noe av det jeg sliter litt med etter overgrep er nettopp det å vite hva som er ok og ikke. Dette føltes ikke riktig, men jeg var redd jeg bare overdrev følelsene mine pga at jeg har vært utsatt for ting. HI Anonymous poster hash: 79efd...403 Det skjønner jeg. Men det er uansett ikke meningen at man skal føle seg slik etter å ha vært hos en psykolog. Håper du får hjelp hos en annen. Det er rett og slett skummelt at denne mannen får praktisere! Anonymous poster hash: 8d878...ad4
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #11 Skrevet 18. desember 2015 Noe av det jeg sliter litt med etter overgrep er nettopp det å vite hva som er ok og ikke. Dette føltes ikke riktig, men jeg var redd jeg bare overdrev følelsene mine pga at jeg har vært utsatt for ting. HI Anonymous poster hash: 79efd...403 Finn deg en annen psykolog. Dette burde du også si i fra om til en overordnet, men jeg skjønner hvis du ikke orker det. Slike direkte føringer på hva du skal gjøre seksuelt er ikke ok. Jeg snakket med min psykolog om sex en gang, og hun stanset da før hun spurte mer og sa: er det greit for deg at vi snakker om dette? Føler du deg komfortabel med det? Anonymous poster hash: 1ca77...c7c
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #12 Skrevet 18. desember 2015 Han sa faktisk at han kom til å være litt direkte, og spurte om det var ok. Jeg sa ja... Så jeg er ikke helt uskyldig i dette jeg heller. HI Anonymous poster hash: 79efd...403
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #13 Skrevet 18. desember 2015 Bytt! Går også til psykolog og mye av det vi snakker om er sex..men han har aldri sagt slike ting til meg.æsj! Dette er ikke proft idet hele tatt, hi. Greit å være direkte ja, men han har overtrådt grensen. Anonymous poster hash: 1b0ee...ba1
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #14 Skrevet 18. desember 2015 Han sa faktisk at han kom til å være litt direkte, og spurte om det var ok. Jeg sa ja... Så jeg er ikke helt uskyldig i dette jeg heller. HI Anonymous poster hash: 79efd...403 Spiller ingen rolle om han spurte om han kunne være direkte, han er psykolog og skal hjelpe deg med psyken ikke med å få seksuell tilfredsstillelse. Det er på ingen måte greit at han snakker slik Anonymous poster hash: 8ee9c...e29
skinnfilla Skrevet 18. desember 2015 #15 Skrevet 18. desember 2015 What?! Det er langt over hva jeg synes er greit! Hadde det vært en sexolog, kanskje, men en psykolog har da ingentung med om du onanerer eller får orgasme... Bytt og klag!
Iiiiik Skrevet 18. desember 2015 #16 Skrevet 18. desember 2015 Det er i hvert fall helt klart at denne psykologen har gått langt over det som er komfortabelt for deg. Sannsynligvis langt over det som er komfortabelt for de aller fleste. I beste fall ønsker han å vise deg at du ikke setter adekvate grenser for deg selv, at du blir for usikker til å opprettholde dine grenser. Det spiller jo ingen rolle at du først sa ja til at han kunne være direkte, du kunne ikke vite hva denne direkteheten ville innebære. Jeg synes du uansett for din egen skyld skal gjennomføre neste samtale med ham og si at du har tenkt mye på forrige time og at du synes han gikk altfor langt. Avhengig av responsen på denne tilbakemeldingen, kan du be om å få bytte terapeut.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #17 Skrevet 18. desember 2015 Jeg er psykolog selv. Dette er selvsagt langt over grensen. Er dette en privatpraktiserende psykolog? Jeg synes du skal snakke med fastlegen eller den som ga deg henvisning om hva som skjer i timene. Hun/han kan hjelpe deg videre Anonymous poster hash: 2cc91...7b9
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. desember 2015 #18 Skrevet 18. desember 2015 Dette er et grovt overtramp! Bytt psykolog og klag på ham skriftlig til overordnede! Dette er ikke greit, og det er IKKE deg det er noe i veien med!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #19 Skrevet 18. desember 2015 Ikke privatpraktiserende nei.. Om dette er en måte han snakker til pasientene sine på er det veldig rart at han ikke har fått noen reaksjoner tidligere. Og det er vel kanskje noe av det som fikk meg til å lure på om jeg bare overreagerte. Takk for alle svar, det er virkelig ikke alltid enkelt å vite hva som er over grensen eller ikke. Mannen min er lege, og det har hendt at pasienter prøver seg. Han er VELDIG nøye med å holde en profesjonell avstand. Det blir bare litt annerledes med en psykolog føler jeg. Ikke våger jeg å ta dette opp med mannen min heller, for han ville reagert sterkt uansett. HI Anonymous poster hash: 79efd...403
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #20 Skrevet 18. desember 2015 Ikke privatpraktiserende nei.. Om dette er en måte han snakker til pasientene sine på er det veldig rart at han ikke har fått noen reaksjoner tidligere. Og det er vel kanskje noe av det som fikk meg til å lure på om jeg bare overreagerte. Takk for alle svar, det er virkelig ikke alltid enkelt å vite hva som er over grensen eller ikke. Mannen min er lege, og det har hendt at pasienter prøver seg. Han er VELDIG nøye med å holde en profesjonell avstand. Det blir bare litt annerledes med en psykolog føler jeg. Ikke våger jeg å ta dette opp med mannen min heller, for han ville reagert sterkt uansett. HI Anonymous poster hash: 79efd...403 Hvem henviste? Ta det opp med den personen. Anonymous poster hash: 2cc91...7b9
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #21 Skrevet 18. desember 2015 Fastlegen min henviste.. Og jeg får manne meg opp til å si noe neste time. Håper bare han tar det på en bra måte Anonymous poster hash: 79efd...403
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #22 Skrevet 18. desember 2015 Jeg ville, om jeg var deg møtt opp til en time til med denne psykologen, og tatt opp hva som ble sagt med en app for slikt formål. (Jeg har en slik, og holder faktisk at den ligger i veska). Nå er det desverre slik at "like" beskytter "like", og at å fortelle at en person i en slik stilling har sagt det du beskriver her kan mistroes av andre personer i samme stilling. Anonymous poster hash: 41322...fb4
Iiiiik Skrevet 18. desember 2015 #23 Skrevet 18. desember 2015 Fastlegen min henviste.. Og jeg får manne meg opp til å si noe neste time. Håper bare han tar det på en bra måte Anonymous poster hash: 79efd...403 Hvis han ikke tar det imot på en bra måte, så er han ikke den rette for deg. Bare det å si fra vil jo koste deg en del, og han bør sette pris på at du faktisk sier ifra.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #24 Skrevet 18. desember 2015 Han sa faktisk at han kom til å være litt direkte, og spurte om det var ok. Jeg sa ja... Så jeg er ikke helt uskyldig i dette jeg heller. HI Anonymous poster hash: 79efd...403 Jo det er du. Han er behandleren, han har ansvaret. Det er uansett to helt forskjellige ting å være direkte og å omtale en pasients vagina som deilig. Anonymous poster hash: 1ca77...c7c
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #25 Skrevet 18. desember 2015 Jeg har gått til psykolog i over 15 år, -og møtt mange forskjellige psykologer. Det jeg kan si er at det der er IKKE GREIT!! Har aldri opplevde lignende! Anonymous poster hash: 6be72...1b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå