Gå til innhold

Familien glemmer barna mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inviterer du til bursdag da?

Anonymous poster hash: 34e1d...8d6

Ja, de er invitert, men vi bor 80 mil fra hverandre, så er ikke sånn at de bare ramler inn døra. Jøss, har dere virkelig så lite familiebånd her inne? 😳

Anonymous poster hash: 40498...9e8

Så lite familiebånd?

Her legger vi alltid selskap for barna i helgen, og da prioriterer alle å komme! Vi gir beskjed i god tid.

Selv onkel som må ta fly prioriterer å komme hjem for å feire de han er onkel til! Han kjøper ikke så dyre presanger, men har alltid med seg en kul ting.

Anonymous poster hash: e4dc1...f2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inviterer du til bursdag da?

Anonymous poster hash: 34e1d...8d6

Ja, de er invitert, men vi bor 80 mil fra hverandre, så er ikke sånn at de bare ramler inn døra. Jøss, har dere virkelig så lite familiebånd her inne? 😳

Anonymous poster hash: 40498...9e8

Så lite familiebånd?

Her legger vi alltid selskap for barna i helgen, og da prioriterer alle å komme! Vi gir beskjed i god tid.

Selv onkel som må ta fly prioriterer å komme hjem for å feire de han er onkel til! Han kjøper ikke så dyre presanger, men har alltid med seg en kul ting.

Glemte å skrive at de fleste hos oss ikke ringer på selve dagen.

Kun oldemor som sender bursdagskort i posten!

Skrevet

har en svoger jeg også, som ikke glemmer bursdager eller konfirmasjoner. Han møter opp og spiser og koser seg, uten å legge igjen så mye som en 50-lapp til jubilanten. Derfor skal vi være så ufine at vi holder igjen gaven til sønnen hans i år. Hvorfor skal vi gi dyre gaver til han, når denne svogeren aldri gidder å gi en skarve hilsen til sine nieser og nevøer. Det behøver ikke være store greiene, men en liten hilsen hadde vært hyggelig.

Anonymous poster hash: f27a5...991

Jeg synes det er helt ok å gjøre det sånn. Hvis gutten blir skuffet så får vel svogeren din også merke det. Det må da gå an å si at dere gir gaver til dem som gir tilbake? Jeg gidder ikke å gi og gi uten aldri få noe igjen..

Anonymous poster hash: 87f84...3e8

Skrevet

Her inne virker det jo som intensjonen og motivetet bak det å gi gaver, rett og slett er seg selv. Man gir ikke gaver for å glede andre, men for å få noe tilbake.

Vi har også gniere i nær familie. En av dem spiser oss ut av huset titt og ofte, og tar seg ellers meget godt til rette. De årene han har med gave til ungene, er det en kulepenn eller kortstokk med firmalogo på ;) han er styrtrik, med et barn. Vi har fire barn, og sprenger budsjettet hvis vi plutselig må ha ny vaskemaskin.

I stedet for å irritere oss, ler vi av det, og spøker om det. Vi er jo glad i han. Kunne ikke falt oss inn å slutte å kjøpe gaver, eller slutte å invitere han og nevø, på bakgrunn at vi aldri får noe tilbake.

Synes det er bare er positivt at barna mine blir kjent med mange typer mennesker, også menneskers negative sider. Legger mye vekt på dette i oppdragelsen.

Hvis jeg skulle kutte ut alle som ikke er som oss, lurer jeg på hvordan jeg selv hadde vært, og hvordan ungene mine hadde blitt.

Skrevet

Hvor gammel er broren din da? For om dette er en ung fyr uten egne barn og kone så skjønner jeg det godt. Han tenker jo ikke på slikt. Har de en kone eller dame de har vært sammen med lenge og er litt voksne er det jo hun som husker det og kjøper gaver til hans onkelbarn så - ja, bare sånn det er, min bror pleier å glemme bursdagen min også ha, det ble bedre etter han gifta seg da ;) Minn broren din på det uken i forveien så slipper han å få dårlig samvittighet og du slipper å føle deg såret.

Værste jeg hører at en skal unnskylde dem fordi de er mannfolk! -særlig hvis de er single mannfolk......Nei! På tide vi setter krav til disse slik at de tar ansvar for å holde relasjonene ved like. -ikke bare kvinnfolkene

Anonymous poster hash: 28b7e...8b7

Holde relasjonene ved like? Så relasjonen din til din bror blir ødelagt fordi han glemmer bursdagen til dine barn? Det var da voldsomt.

Anonymous poster hash: 43817...d97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...