Gå til innhold

Skuffet over familien (ang julegaver)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har svært lite familie, og vi har dermed ikke noe gavebonanza på julaften. Jeg har 2 søstre, og faren min, og de er de eneste jeg og min sønn får julegaver av hvert år. Jeg bor et par timer unna de, og sørger derfor for å kjøpe gaver til de i god tid hvert år, slik at de får de tidsnok. I år leverte jeg alle julegavene til de der de bor allerede i november. Så får jeg idag høre at de dessverre ikke hadde tid til å komme med gaver til oss i år, så vi får de på nyåret istedet.. Føler meg dum som blir skuffet, men kan ikke noe for det. Det betyr i praksis at den eneste gaven jeg får på julaften er den barnet mitt hadde med hjem fra barnehagen, og barnet mitt får kun gaver fra meg. Jeg har grei økonomi altså, så han får endel fine gaver. Men hadde likevel vært koselig å få alle julegaver på selve julaften.. Vet ikke helt hvor jeg vil, måtte bare få litt ord på skuffelsen :)

Anonymous poster hash: 810fa...75b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt du blir skuffet, spesielt når du ikke har flere. Skal dere feire alene?

Anonymous poster hash: 26b77...49c

Skrevet

Ja, vi feirer alene :) lang historie, men vi kan ikke feire jul med de dessverre. Desto større grunn til å levere julehilsener til oss synes jeg men.. Hi

Skrevet

Skjønner at det er sårt. Hvor gammelt er barnet? Etter skolestart har det plutselig blitt flere gaver her I hus, fra klassevenninner.. Familien din vet vel hvordan det er, så sløvt av dem å ikke sende gavene synes jeg.

Anonymous poster hash: b9e84...e0f

Skrevet

ET PAR TIMER!?! Bor du midt i Oslo eller, siden du ikke gidder å reise et PAR TIMER for å hente gavene? Hadde glatt gjort det for mitt barn om situasjonen hadde vært den samme.

Anonymous poster hash: 0464c...8f9
Skrevet

Skjønar godt at du vert skuffa!  Eit par timar unna er ikkje nokon stor avstand.  Eg har like langt til familien min, og vi tek oss sjølvsagt tid til å reise dit, både til helga med julegåver, og ein tur i romjula, så dette synes eg er sløvt av familien din.  Skjønar det ligg litt under her, så det er kanskje ikkje så lett for deg å seie i frå heller.

Vil nok tru det er verre for deg enn for guten din. 

Skrevet

Skjønner godt du er skuffa! Utrolig sløvt og dårlig . Håper uansett dere får en fin julaften😊

Skrevet

2t hver vei - 4t kjøring ja. Var der senest i helgen, hvor de hadde mulighet til å overgi gaver, men da kunne de ikke. Kan ikke reise dit i tide og utide hver uke heller. De vet at vi er alene ja.. Hi

Skrevet

Takk for trøsten deres :') går nok greit, ble bare veldig skuffet sånn med en gang. Får kjøpe en gave til meg selv kanskje, da får jeg noe jeg ønsker meg i tillegg ;) hi

Skrevet

Herregud da.

Kjenner jeg får endra mindre lyst å gi gaver til voksne når det er så mange som syter over gaver her inne. For få, for lite, for hjemmelagd, for billig, for dyrt. Er ikke måte på.

Kanskje hadde du sluppet å bli skuffet hvis du fokuserte mer på andre ting i julen, enn gavene du får.

Anonymous poster hash: 24410...369

Skrevet

Kanskje du har noen venninner du kan kjøpe til og få fra?

Anonymous poster hash: 4699b...7f6

Skrevet

Hvorfor kan de ikke sende gavene heller? 

Forstår godt du er skuffet.

Anonymous poster hash: 4d0f7...4e0
Skrevet

Herregud da.

Kjenner jeg får endra mindre lyst å gi gaver til voksne når det er så mange som syter over gaver her inne. For få, for lite, for hjemmelagd, for billig, for dyrt. Er ikke måte på.

Kanskje hadde du sluppet å bli skuffet hvis du fokuserte mer på andre ting i julen, enn gavene du får.

Forstår du virkelig ikke at hun er skuffet når hun som enslig har kjøpt OG overlevert gaver til alle,men at familien hennes ikke orker gjøre det samme? Og at hennes ene unge da bare får gave fra henne på julaften.

Da er det deg det er noe galt med.

Anonymous poster hash: d7b1d...527

Skrevet

Herregud da.

så du hadde ikke hatt det noe som helst kjipt inni deg hvis du ikke fikk noen gaver fra familien din til jul, og ble sittende alene på julaften med ungen din? mye empati å spore hos deg, for ett sauhode du er anonym

Anonymous poster hash: 202df...883

Skrevet

Herregud da.

Oppfatter dette som at det er tanken som mangler, ikke gaven. Det er ikke en god følelse å få bekreftet at man ikke er i tankene til de man bryr seg om, særlig i en tid hvor man kanskje føler seg ekstra sårbar ovenfor ensomhet.

Anonymous poster hash: 0c2ed...60e

Skrevet

Herregud da.

Dét var da rimelig under beltestedet!

Jeg er ikke en "gave-person" selv. Men når folk sier de har tenkt å gi deg en julegave, de bare gidder ikke få den avgårde i tide... Da er det grunn til å bli litt snurt.

Anonymous poster hash: 0199f...33c

Skrevet

Takk for trøsten deres :') går nok greit, ble bare veldig skuffet sånn med en gang. Får kjøpe en gave til meg selv kanskje, da får jeg noe jeg ønsker meg i tillegg ;) hi

Det syns eg var ein veldig god plan! Ellers forstår eg godt at du er skuffa, har ingen gode råd. Men sender ein stor klem:-)

Skrevet

Da hadde jeg hentet dem selv.

2 timer hver vei er faktisk ikke så ille.

Hadde skrevet en melding nå; Synes det er så trist at XXX bare får gave fra meg under juletreet,  kommer derfor og henter dem imorgen siden dere ikke rekker det før etter jul. Har egentlig ikke tid jeg heller, men hva gjør man ikke for barna...

Anonymous poster hash: 93c23...2d4
Skrevet

Skjønner godt skuffelsen din. Det er jo ikke gavene i seg selv, men at du sikkert føler på at de ikke har giddet å anstrenge seg/planlegge litt slik at du og barnet får gaver under treet.

Det er ikke gavene i seg selv som er viktige, men det de symboliserer. Omtanke osv.

Kjøp noe fint selv du hi, og god jul :)

Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet over familien. Du har fått noen gode forslag over her, håper du kan gjøre noe av dette.

Ønsker deg og barnet en god julefeiring likevel

Anonymous poster hash: 792de...fc4

Skrevet

Kanskje de skal overraske dere på juleaften? Komme på besøk og har med gavene da? Eller er det utelukket?

Jeg krysser fingrene for det!!

Anonymous poster hash: 620d7...7a0

Skrevet

Hva slags familie er dette? Du leverte gavene, på deres hjemsted, i november. Du har også vært der ganske langt ut i desember, og gjort det ganske lettvint for dem å gi deg gavene da.

Når de ikke benyttet sjansen til å overlevere gaver når du var der, gidder de verken å ta turen til deg, eller spandere porto??? Utrolig sært!

Jeg ville sagt at gaver fra familie er en viktig oppmerksomhet for barnet, som skal feire jul alene med deg. Be dem om å sende eller levere. Julegaver levert langt ut på nyåret er jo virkelig ikke det samme!

Beklager krast innlegg, men dette er for dårlig av familien din.

Anonymous poster hash: 6fbe6...217

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...