Gå til innhold

Sykemelding vs svangerskapspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to arb.givere. Den ene er i bolig, jobber da 4 døgn på, en uke fri, 3 døgn på etc. Har planer om egenmelding de 3 døgnene, og sykemelding/ svangerskapspenger de 4 døgnene. På den måten får jeg mye fri, slik at jeg kan hvile, og heller jobbe på arb.plass nr 2. Lønner seg økonomisk. Er 23 uker på vei nå. Jobbet fullt til nå, og fått mye skryt for det av fastlegen. Men, har det noe å si ift til å jobbe på den andre arb.plassen om jeg har sykemelding eller svangerskapspenger...?

Anonymous poster hash: 651cc...ea5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Men det må foreligge en medisinsk grunn til prioriteringen, og det kan være problematisk dersom arbeidsplass en er den som anses som hovedarbeidsgiver.

Anonymous poster hash: 4c8ac...f44
Skrevet

Nei. Men det må foreligge en medisinsk grunn til prioriteringen, og det kan være problematisk dersom arbeidsplass en er den som anses som hovedarbeidsgiver.

Prioritering? Hva mener du?

Når jeg snakker med legen så blir det ko snakk om 4 dagers sykemelding ca hver 3. uke, ikke mer enn det. Han har jo ikke oversikt over egenmeldingene jeg i tillegg tar.. Kommer ikke til å informere at dette er hovedjobben heller

Skrevet

Trygdesvindel kan føre til fengselsstraff. Men barnet kan vel være sammen med sin far mens du er der.

Anonymous poster hash: b5c26...d91

Skrevet

Du kan vel ikke bruke egenmeldin før en viss tid etter sykemelding?

Anonymous poster hash: b9dfe...83f

Skrevet

Du er en drittkjerring og jeg gidder ikke bidra med informasjon for at du skal lykkes med umoral og svindel. Kos deg med svangerskapet, ungen din blir nok stolt av deg etter hvert...

Skrevet

Fra en periode med egenmelding til en annen skal det være 16 dager imellom. Det samme gjelder hvis man skal bruke egenmelding etter sykemelding. Så skjønner ikke tankegangen din i det hele tatt.

Anonymous poster hash: a4d3f...dc9
Skrevet

Du kan ikke bruke egenmelding mens du er sykmeldt. Og det må gå 16 dager mellom hver.

Anonymous poster hash: 782f6...ddd
Skrevet

dette må være TROLL

Anonymous poster hash: 1dfbb...9c6
Skrevet

Jeg synes du skal gjøre dette jeg.........så mister du fort retten din til egenmeldinger

I hvor mange uker har du tenkt å gjøre dette da?

Anonymous poster hash: c7c7b...8d5
Skrevet

Jeg har regnet på det, det blir 4 * egenmelding, og 4* sykemelding. Det vil gå 4 uker mellom hver egenmelding og 4 uker mellom hver sykemelding. Jeg trodde ikke sykemelding påvirket egenmeldingen, og vice versa...

Skrevet

Men du har tenkt å sykemeldes og bruke egenmelding annenhver uke, det går ikke da det må være 16 dager i mellom.

Skrevet

Jeg har regnet på det, det blir 4 * egenmelding, og 4* sykemelding. Det vil gå 4 uker mellom hver egenmelding og 4 uker mellom hver sykemelding. Jeg trodde ikke sykemelding påvirket egenmeldingen, og vice versa...

Så du jobber bare 2 uker i måneden?

Skrevet

Jobber:

Uke 1: 3 døgn (egenmelding)

Uke 2: Fri

Uke 3: 4 døgn (sykemelding)

Ule 4: Fri

Uke 5: 3 døgn etc....

Skrevet

Men du har tenkt å sykemeldes og bruke egenmelding annenhver uke, det går ikke da det må være 16 dager i mellom.

Må det være 16 dager mellom egenmelding og sykemelding?? Det lan umulig stemme!! Så hvis jeg tar egenmelding i morgen, jobber på mandag, så må jeg vente i 14 dager før jeg får sykemelding?

Skrevet

Må gå 16 dagar før du kan ta egenmelding ette sjuke- og egenmelding. Du har heller ikkje lov til å jobba på arbeidsplass nr 2 når du e sjukemeldt.

Trur legen vil skjønne tegninga fort. Vanligvis vil ein bli %vis sjukemeldt i svangerskapet. Dette vil funke dårlig med din plan. I tillegg så må legen vurdere at du har behov for denne sjukemeldingen kvar 4.veke.

Faren for å bli anmeldt e øvehengande. E fælt å sei da, men eg håpe nesten da skjer.

Skrevet

Må det være 16 dager mellom egenmelding og sykemelding?? Det lan umulig stemme!! Så hvis jeg tar egenmelding i morgen, jobber på mandag, så må jeg vente i 14 dager før jeg får sykemelding?

Nei, bare andre veien.

Skrevet

Må gå 16 dagar før du kan ta egenmelding ette sjuke- og egenmelding. Du har heller ikkje lov til å jobba på arbeidsplass nr 2 når du e sjukemeldt.

Trur legen vil skjønne tegninga fort. Vanligvis vil ein bli %vis sjukemeldt i svangerskapet. Dette vil funke dårlig med din plan. I tillegg så må legen vurdere at du har behov for denne sjukemeldingen kvar 4.veke.

Faren for å bli anmeldt e øvehengande. E fælt å sei da, men eg håpe nesten da skjer.

Kjør på hi, sier jeg nå jeg. Så får hun seg sannsynligvis en jævli smekk hun fortjener. Tror nok arbeidsgiver fort vil bli mistenksom her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...