Gå til innhold

Hjelp! Barn på 2,5 år som biter negler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn på 2,5 år biter negler så mye at han av og til begynner å blø og få sår. Jeg har forsøkt med go'negl en stund, men det hjelper ikke i det hele tatt. Tips til noe annet som går ann å ta på? Har også forklart mange mange ganger at det ikke er bra at han biter, men det hjelper heller ikke :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd med belønningssystem? 

Anonymous poster hash: 69890...8c4
Skrevet

Har samme problemet, og dessverre ingen gode råd. Forsøkt belønning, go'negl, skremselspropaganda og whatnot. Stadig fånyttes. Har ikke klippet en negl på ungen på tre år snart. #frustrert

Anonymous poster hash: 12c09...5b8

Skrevet

Forsøkt det meste nå :/ syns så synd på han når han biter til han får sår :(

Skrevet

Hva med å holde dem så korte at han ikke får noe "tak" med tennene?

Anonymous poster hash: 3128c...63c
Skrevet

De er så korte at det ikke er noe å klippe engang... jeg forstår ikke at han finner noe på neglen han kan bite når de er så korte... det ser ikke særlig fint ut heller når de er så unormalt korte. Men mest bekymrer jeg meg at han skal få sår som blir betente...

Skrevet

Sønnen min er noe gamlere (akkurat blitt fem år) men begynte å bite da han var 3 år gammel. 

Han beit også veldig langt ned, og det beste jeg kom på var til slutt å si at om han sluttet å bite negler så skulle vi dra på lekebutikken å kjøpe noe han hadde lyst på. Så han ikke bite negler (ikke så det sånn ut heller) på noen dager før han gjorde det igjen, jeg ga da beskjed om at det ikke ble noe leke men at vi kunne prøve på nytt. Jeg så på neglene hver dag og viste stor glede av at han ikke hadde bitt på dem og skrøt uhemmet og sa at sånn måtte han fortsette. Det endte opp med at han stort sett hver dag kom å viste meg at "Se mamma, jeg har ikke gjort det mer!" og etter 2,5 uke dro vi på butikken å kjøpte en brannbil han ville ha. 

Etter det var problemet løst og han har ikke bitt negler på 1 år, men jeg har vært nøyere med å se over at det ikke er fliker eller at de er for lange slik at han ikke blir fristet til å bite mer. 

Anonymous poster hash: 5cc5a...fac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...